וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל: השחקנים בעד קדנציה נוספת להרצוג, אבל עתידו מעורפל מאוד

רוטנשטיינר "לא מרוצה מהתוצאות", נוזף בשחקנים שמדברים פומבית על עתיד הרצוג, לא בטוח במאמן ויקיים דיון מקצועי כדי להחליט על המשך דרכו. גם בהתאחדות טוענים: "לא בטוח שהוא מאמן כל כך טוב"

צילום וידאו: יניב טוכמן

עיקרי הדברים

- בעקבות ההפסד לאוסטריה, מעמדו של אנדי הרצוג כמאמן התערער מאוד

- רוטנשטיינר לא משוכנע שהרצוג צריך להמשיך, למרות ההערכות הראשוניות

- רוטנשטיינר יקיים דיון מקצועי על תקופת הרצוג לפני שיקבל החלטה

- שחקני הנבחרת תומכים בהרצוג ורוצים אותו גם לקדנציה הבאה

seperator

התערער מעמדו של אנדי הרצוג בנבחרת ישראל בעקבות ההפסד 3:1 אמש (חמישי) לאוסטריה במוקדמות יורו 2020. אם החלום לעלות ליורו היה עדיין ריאלי לפני המשחק אמש באיצטדיון ארנסט האפל בוינה, הרי שהבוקר רוצים בהתאחדות לכדורגל ובנבחרת ישראל רק לא לסיים במקום החמישי שהוא למעשה האחרון בבית מאחר שלטביה בכלל לא קיימת כמתמודדת בבית הזה.

עתידו של הרצוג ייקבע ממש בקרוב ואם הוא עצמו לא יפתיע עם הודעה שהוא בכלל לא רוצה להמשיך בתפקיד, יצטרך המנהל הטכני וילי רוטנשטיינר להיות האיש שימליץ בפני הוועדה המקצועית שליד ההתאחדות לכדורגל, האם הוא חושב שהרצוג ראוי לקמפיין נוסף. אם הלך הרוח היה שרוטנשטיינר כבר החליט שהוא רוצה את הרצוג לקמפיין נוסף, הרי שלא כך הם פני הדברים והמנהל הטכני ממש לא בטוח שהרצוג הוא האיש לקדנציה נוספת בצורה אוטומטית. רוטשנטיינר יודע שיש המון בעיות שהרצוג לא פתר בתקופה שהוא מאמן את הנבחרת.

בכל הקשור לצדדים המקצועיים, מקובלת על כולם כולל על רוטנשטיינר עצמו העובדה שהרצוג לא שיפר את משחק ההגנה של הנבחרת ולא קידם את משחק המעבר. אם יש חלק שהשתפר הוא החלק ההתקפי, הודות לערן זהבי, אבל לפחות בפן הזה מקבל הרצוג נקודת זכות. כשיצאו שחקני נבחרת ישראל מחדר ההלבשה באיצטדיון אמש בדרכם לאטובוס, הם דיברו על כך שהרצוג ראוי להמשיך. ערן זהבי, הקפטן ביברס נאתכו ואלי דסה מצדדים במינוי של הרצוג גם לקמפיין מוקדמות המונדיאל הבא. רוטנשטיינר לא אהב את זה שהם הביעו את דעתם גם אם היא חיובית כלפי המאמן.

עוד בוואלה!

ערן זהבי: "כאילו אנחנו מפחדים לנצח. ככה אי אפשר לעלות ליורו"

לכתבה המלאה
אנדי הרצוג מאמן נבחרת ישראל. רויטרס
עתידו במוקד. הרצוג/רויטרס

"השחקנים לא צריכים להגיד אם הם בעד אנדי או אם הם תומכים בו לקדנציה נוספת", אמר רוטנשטיינר. "אנחנו צריכים לנתח בצורה המקצועית ביותר האם אנחנו רואים התפתחות בנבחרת הזו ורק כך להחליט. בהתקפה לדעתי יש התפתחות גדולה מאוד, אבל לאחר שננתח את המערכים האחרים והאם השתפרנו, יהיה עלינו לקבוע לגבי עתיד המאמן. זו חייבת להיות החלטה מאוד חכמה עבור העתיד ועבור הכדורגל הישראלי".

מה העמדה שלך?

"אני חושב שיש התפתחות חיובית בנבחרת, אבל היא לא מספיקה. ממש לא. התוצאות לא טובות. אני לא מרוצה מהתוצאות ואי אפשר להגיד שהכל חיובי ושהשחקנים מרוצים. אם אנחנו עכשיו במקום החמישי, סימן שהמצב לא טוב".

עד כמה אתה מאוכזב מהמקום בו ישראל נמצאת?

"האכזבה שלי היא עצומה כי המטרה שלנו היתה להעפיל ליורו מהבית הזה. אנחנו כבר לא נוכל להעפיל ליורו אחרי ההפסד הזה. אני חושב ששיחקנו בסדר במחצית הראשונה והבקענו את השער ואז היינו צריכים לשמור על השער לפחות עד ההפסקה ושוב לא היינו מספיק חזקים והם השוו. במחצית השנייה אוסטריה כבר היתה טובה יותר. אני לא רוצה להסתפק במקום החמישי ולקבוע שהוא המקום הריאלי שלנו. יש לנו משחק מול לטביה ביום שלישי ואני רוצה שננצח בו. אני גם רוצה שנעשה את מקסימום הנקודות מול פולין וצפון מקדוניה כדי שנוכל להתקדם בטבלה. אנחנו חייבים להשתפר במשחק המעבר ובמשחק ההגנה".

וילי רוטנשטיינר המנהל המקצועי של נבחרות ישראל במהלך המשחק בין מכבי נתניה לבין בני יהודה. ברני ארדוב
הוא בעצמו כבר לא כל כך בטוח בהרצוג. רוטנשטיינר/ברני ארדוב

בהתאחדות לכדורגל נשמעו אמש קולות מצד חברי הנהלה שגורסים כי ההחלטה בעניין המאמן חייבת להישאר בידיים של רוטנשטיינר בלבד. אחרים טענו כי היא חייבת להיות אצל הוועדה המקצועית שליד ההתאחדות לכדורגל בה חברים בין היתר דרור קשטן, שינו זוארץ ודודו אוואט. כך או אחרת למשחק ביום שלישי מול לטביה חשיבות רבה מאחר שאם ישראל לא תנצח גם בו, סיכוייו של הרצוג להמשיך יהיו אפסיים.

"צריך להפריד בין העובדה שהשחקנים אוהבים את הרצוג ומחוברים אליו לבין העובדה שמבחינה מקצועית, לא בטוח שהוא מאמן כל כך טוב", אמר אמש גורם בהתאחדות לכדורגל. "בטוח שכבן אדם הוא איש לבבי וחם שעשה רושם מאוד טוב על השחקנים. אבל צריכה להישאל השאלה האם הוא גם מאמן טוב. האם הוא יודע לבחור את ההרכב הנכון, לנהל את המשחק ולעשות את החילופים הנכונים. אלה השאלות שצריכות להישאל ולא בטוח שהרצוג הוא האיש המתאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully