וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתון בשש בבוקר ואמבטיות קרח: "לואיס סקולה התכונן למונדובאסקט כמו רוקי בלבואה"

אביו של כוכב ארגנטינה חושף את האימונים הסיזיפיים, הדיאטה המיוחדת והמגרש המאולתר שעזרו לבנו "לנצח את הזמן": "ההתמדה שלו מדהימה"

צילום ועריכת וידאו: מתוך הטוויטר

הסיפור הגדול של אליפות העולם הוא ללא ספק ההתעלות המדהימה של לואיס סקולה. כשהוא נושק לגיל 40, אחרי שנתיים בליגה הסינית הלא תחרותית במיוחד, נראה "לופיטה" בשיאו מבחינה פיזית ומקצועית, מעמיד ממוצעים אדירים של 19.3 נקודות ו-8.1 ריבאונדים, והיום (ראשון, 15:00, ספורט 5) יכול להצעיד את ארגנטינה למדליית זהב היסטורית באליפות העולם אם ינצח את ספרד בגמר.

אבל היכולת הזו לא הגיעה משום מקום, אלא היתה כרוכה בשבועות ארוכים של אימונים סיזיפיים. לקראת האליפות הסב סקולה את מגרש החנייה בביתו הפרטי שבפרברי בואנוס איירס למגרש כדורסל, שכר את שירותיהם של מאמן כושר ומאמן אישי, ובמשך 14 שבועות שלמים הכין את עצמו פיזית, מקצועית ומנטלית.

"הוא התכונן למונדובאסקט כמו רוקי בלבואה", סיפר אמש אביו של סקולה, מריו, ל"אל מונדו דפורטיבו". מריו סקולה, שהיה כדורסלן בעצמו, חשף ששגרת האימונים היומית של בנו כללה ריצות של עשרות קילומטר בבוקר, צום של 16 שעות בערב, אמבטיות קרח ועוד.

לואיס סקולה שחקן נבחרת ארגנטינה. רויטרס
המאמץ השתלם. סקולה/רויטרס

"הוא השתפר המון בתקופה הזאת. הוא הרוויח המון גם מנטלית, גם מקצועית ובעיקר גופנית. עיקר העבודה שלנו הייתה על הפן הפיזי - כי אליפויות מהסוג הזה הן תובעניות מאוד ומחייבות התאוששות מהירה של הגוף", סיפר מאמנו האישי מנואל סאנצ'ס.

בין היתר, כחלק מהרוטינה החדשה סקולה שינה את התזונה שלו לחלוטין, נמנע ממוצרי חלב, פסטות, בשר אדום ודגני בוקר, וניזון מדגנים, ביצים וירקות בלבד.

"למעשה הוא מתכונן לאליפות הזו כבר חצי שנה. ההתמדה שלו היתה מדהימה", סיפר הפיזיותרפיסט פאולו מקארי, בן דודו של מאנו ג'ינובילי, שליווה את סקולה במהלך תקופת ההכנה.

בסופו של דבר ההתמדה השתלמה, ובגדול.

עוד בוואלה!

לואיס סקולה: "קראו לי משוגע כשהשוויתי את הנבחרת הזו לדור הזהב"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully