וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיס סקולה: "קראו לי משוגע כשהשוויתי את הנבחרת הזו לדור הזהב"

כוכב ארגנטינה חגג את העלייה לגמר המונדובאסקט אחרי 66:80 נגד צרפת, שם התלוננו על הלו"ז: "השחקנים היו מותשים, נסענו 8 שעות"

צילום ועריכת וידאו: מתוך הטוויטר

נבחרת ארגנטינה עלתה היום (שישי) בפעם השלישית בתולדותיה לגמר אליפות העולם בכדורסל. לואיס סקולה הבלתי נגמר (28 נקודות ו-13 ריבאונדים) הוביל את האלביסלסטה ל-66:80 מוחץ מול צרפת בדרך למפגש מול ספרד ביום ראשון ב-15:00. הנבחרת של ונסן קולה תיאלץ להתמודד על מדליית הארד מול אוסטרליה.

בארגנטינה כמובן יצאו מגדרם בעקבות הניצחון המרשים כשהכותרת ב"קלארין" הייתה "ארגנטינה ממשיכה לעשות היסטוריה ועלתה לגמר אחרי שריסקה את צרפת". הכותרת באתר "אולה" הייתה "סיום זהב". מי שהגיע לתמוך בנבחרת הארגנטינאית באולם בבייג'ינג היה כוכב העבר של הנבחרת ושל סן אנטוניו מאנו ג'ינובילי, שנראה לחוץ מאוד במהלך השחק כולו ובסיומו התחבק עם השחקנים ובעיקר עם סקולה. ג'ינובילי, אגב, היה רק לפני כמה ימים באליפות ארצות הברית בטניס והגיע לעודד את בן ארצו דייגו שוורצמן.

סקולה אמר אחרי המשחק: "לפני שנתיים אמרתי משהו, אמרתי שהנבחרת הזו מזכירה לי את דור הזהב של 1999-2000. הרבה אנשים הסתכלו עליי כמו משוגע. היום אני לא כזה משוגע. אנחנו באותו מקום בו היינו ב-2002". הכוכב בן ה-39 התייחס לעובדה שהוא עוזר לשחקני נבחרתו עם הניסיון שלו ואמר: "אני אוהב את זה, לא מכחיש. אני אוהב לשחק ולעשות את הדברים האלה במגרש. אני מרגיש שאני יכול לעשות את זה. אני מרגיש לא בנוח כשאומרים לי מה אני מביא לחדר ההלבשה ולספסל. הגעתי הנה כדי לשחק. אני מתמודד עם קונפליקט פנימי. אני אוהב לשחק וזה מה שאני רוצה לעשות.

מאמן ארגנטינה סרחיו הרננדס הנרגש אמר אחרי המשחק: "לא השארנו לצרפת שום סיכוי. זו הנבחרת הכי טובה שאימנתי בחיי. אנחנו לא מאבדים ריכוז לשנייה ומצליחים לעמוד במטרות שלנו לאורך משחק שלם, יש לנו שחקנים ברמה גבוהה מאוד שמשחקים מצוין". המאמן נשאל על החיבוק הממושך עם מאנו ג'ינובילי אחרי הניצחון ואמר: "זה היה רגע של התרגשות. הוא אמר לי: 'אני לא יודע מה קרה, אבל זה מדהים ונהדר'". הרננדס דיבר לקראת הגמר ואמר: "שיחקנו הרבה פעמים נגד ספרד. הם מכבדים את הכדורסל הארגנטינאי מאוד ואנחנו מכבדים אותם. אני מצפה למשחק מדהים. שתי הנבחרות משחקות חזק ואוהבות לנצח. אולי לא יהיה המשחק הכי יפה לעין, אבל בהחלט משחק קשוח".

לואיס סקולה שחקן נבחרת ארגנטינה. רויטרס
לא מביא כלום לחדר ההלבשה ולספסל, רוצה לשחק. סקולה/רויטרס

פקונדו קמפאצו מארגנטינה, שסיים את המשחק עם 12 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, אמר: "אולי בשביל אחרים העלייה שלנו לגמר היא הפתעה, אבל ארגנטינה נבחרת טובה מאוד ומוכיחה את זה בכל פעם מחדש. הצלחנו להגן ולשמור על שחקני המפתח שלהם בצורה טובה. ההגנה הטובה שלנו גם גרמה לכך שהגענו בעצמנו לזריקות נוחות. העידוד של הקהל הוא מדהים. אנחנו חייבים להמשיך כך, עדיין לא הפסדנו בטורניר".

מאמן צרפת ונסן קולה אמר אחרי המשחק: "אני לא רוצה להשתמש בתירוצים, אבל ברור שזה לא הוגן שהיה להם יום מנוחה יותר מאשר היה לנו. אני חושב שזה ממש לא הוגן. למרות שביום הראשון ארגנטינה לא ידעה מי תהיה היריבה שלה, היא בכל זאת ידעה מי מבין שתיים זו תהיה. היה לנו רק יום אחד כדי להתאושש, במיוחד לאור העובדה שגם היינו צריכים לנסוע למשחק. אם היינו משחקים באותו מקום בו שיחקנו ברבע הגמר אז מילא, אבל גם היינו צריכים לנסוע שמונה שעות והשחקנים אפילו לא התאמנו אתמול כי היו מותשים. בכל מקרה, ארגנטינה שיחקה נהדר והגיע לה לעלות".

קולה נשאל האם הניצחון הגדול מול ארצות הברית השפיע על שחקני הנבחרת שלו ואמר: "אני לא בטוח. ייתכן, אבל אני לא משוכנע. המשחק מול ארצות הברית היה שונה לחלוטין. היום היה משחק אגרסיבי והגנתי חזק. ארצות הברית שיחקה הגנת אחד על אחד טובה, אבל בלי הרבה עזרות. שחקני ארגנטינה לחצו עלינו כל הזמן. כל הזמן השחקנים שלנו ספגו חבטות ומאחור מגיע עוד שחקן הגנה כדי להפריע להם. לא הצלחנו להסתגל לזה כמו שצריך כי לא הנענו את הכדור כמו שצריך. שיחקנו חלש מאוד".

עוד בוואלה!

ארגנטינה ניצחה את צרפת 66:80 ועלתה לגמר המונדובאסקט

לכתבה המלאה
ונסן קולה מאמן נבחרת צרפת. AP
ונסן קולה כעס על ההבדל בהכנה של שתי הנבחרות/AP
סרחיו הרננדס מאמן נבחרת ארגנטינה. GettyImages
מבטיח גמר קשוח. הרננדס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully