וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם "השחקן הטוב בעולם": יוון מאמינה שאפשר לנצח את ארה"ב

היוונים בונים על יאניס אנטטוקומפו מול הפייבוריטית לזהב: "הוא יודע יותר טוב מכולנו איך להתמודד עם האמריקאים" (15:30, ספורט5)

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: עשרת הכוכבים הגדולים באליפות העולם

עם כל הכבוד לדרמה מול טורקיה, נבחרת ארצות הברית תתמודד היום (שבת, 15:30, ספורט5) עם המבחן הגדול ביותר שלה במונדובאסקט הנוכחי: מפגש עם יוון יאניס אנטטוקומפו בפתיחת שלב הבתים השני. בתקשורת האמריקאית גרסו כי הפעם האחרונה שהשחקן הטוב ביותר באליפות לא הגיע מנבחרת ארצות הברית אי שם ב-1988, אולם כעת אין עוררין כי הגריק פריק עדיף על כל שחקן בסגל של גרג פופוביץ', על אחת כמה וכמה ריבוי החיסורים.

גם ארצות הברית וגם יוון לא ישכחו לעולם את המפגש הקודם ביניהן באליפות העולם - זה קרה בחצי הגמר של 2006, אז הדהימו סופוקליס שחורציאניטיס וחבריו את הפייבוריטית הגדולה לזהב. מאז ועד היום, ארצות הברית לא הפסידה ולו משחק תחרותי אחד. אגב, היחיד ששיחק אז ויתלבש גם היום, 13 שנה לאחר מכן, הוא פנאיוטיס ואסילופולוס, כבר בן 35 ובכל זאת זומן ומקבל עד כה 7.1 דקות לערב.

יאניס, שייאלץ להעביר הילוך אם ברצונו להשאיר את נבחרתו בחיים בטורניר, ככל הנראה יישמר בפתיחה על ידי ג'יילן בראון, שניסה ולא ממש הצליח להצר את צעדיו בפלייאוף המזרח האחרון ב-NBA. "אני מחכה לזה", אמר שחקן בוסטון. שני מועמדים נוספים לעשות זאת - חבריו לקבוצה ג'ייסון טייטום ומרכוס סמארט - פצועים וככל הנראה לא יתלבשו אצל פופוביץ'.

שחקן נבחרת יוון יאניס אנטטוקומפו. רויטרס
כל העיניים עליו. יאניס/רויטרס

אנטטוקומפו פתח את הטורניר עם 10 נקודות מול מונטנגרו ו-13 מול ברזיל, אך התעורר בזמן עם 24 ו-10 ריבאונדים מול ניו זילנד כדי להעלות את קבוצתו לשלב הבתים השני. המספרים ממש לא משקפים את מעמדו בטורניר: יאניס מדורג 21 בטבלת הסלים, שביעי במדד היעילות ו-17 בטבלת הריבאונדים.

"ארצות הברית פייבוריטית ברורה", אמר יורגוס פרינזטיס הוותיק, "אבל אפשר לעשות את זה, כבר קרו הפתעות בעבר. מעדנו מול ברזיל ונצטרך לכפר על כך. נצטרך לשחק הגנה טובה, לשחק כקבוצה, לרוץ ולנצל את זה שיש לנו את השחקן הטוב בעולם".

המאמן היווני תנאסיס סקורטופולוס הוסיף: "נצטרך להיות מרוכזים ולהיצמד לשיטה שלנו למשך 40 דקות. יאניס מוכן והוא יודע יותר מכולנו איך להתמודד עם היריבים. הביטחון של השחקנים שלנו בשמים, אנחנו מעודדים אותם מדי יום באימונים ואנחנו בדרך הנכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully