וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדובאסקט: ספרד, סרביה, ארגנטינה ופולין הבטיחו רבע גמר

60:67 ללה רוחה על איטליה, הסרבים מחצו את פורטו ריקו עם 47:90, דק והאלביסלסטה הביסו את ונצואלה, פולין הדיחה את רוסיה

עריכת וידאו: מתן חדד

אחרי ששלב הבתים הראשון של אליפות העולם בסין ננעל, כבר היום (שישי) יצא לדרך שלב הבתים השני, שכולל את השתיים הראשונות מכל בית בשלב הראשון. 16 הנבחרות שעלו לשלב השני חולקו לארבעה בתים של ארבע נבחרות, ומהן שתיים יעלו לרבע הגמר. העולות ל-16 האחרונות סוחבות איתן את המאזן מהשלב הראשון.

שחקן נבחרת ספרד ריקי רוביו. רויטרס
איזה ניצחון חשוב. רוביו/רויטרס

בית א'

טבלת הבית

1. ארגנטינה 0:4
2. פולין 0:4
3. ונצואלה 2:2
4. רוסיה 2:2

פולין - רוסיה 74:79

ההגרלה הנוחה בשלב הבתים הראשון הציבה את הפולנים בעמדת זינוק מצוינת להעפלה לרבע הגמר, והניצחון היום שלח אותם לשם באופן סופי. הרוסים, שהיו חייבים ניצחון באופן נואש, איבדו סיכוי להעפיל אלא אם כן ונצואלה תדהים את הארגנטינאים. רוסיה הוליכה בבטחה במשך שלושה רבעים, אבל הפולנים פתחו את הרבע הרביעי בבליץ של 1:8 ונטלו את ההובלה, עליה הם שמרו עד הסוף. מיכאיל קולאגין עוד שמר על תקווה עם שלשה שקבעה 73:71 לפולנים דקה לסיום, אבל הריקאנצ'וק וארון סל קלעו סלים בצד השני שגמרו את המשחק. מתאוש פוניטקה כיכב אצל הפולנים עם 14 נקודות ו-9 ריבאונדים. אדם וואשינסקי הוסיף 18 ודמיאן קוליג 10 למנצחים. מיכאיל קולאגין צלף 5 שלשות והוביל עם 21 את הרוסים, אך היה די בודד במערכה.

ארגנטינה - ונצואלה 67:87

שתי הנציגות הדרום אמריקאיות האחרונים שנותרו בשלבים המכריעים נפגשו באליפות לראשונה זה 13 שנה וגם הפעם זה היה חד-צדדי. המחצית הראשונה לא התעלתה ליכולת גבוהה, בלשון המעטה, ובכל זאת ההגנה החונקת של האלביסלטה עצרה את היריבה על 25 נקודות בלבד, בדרך ליתרון דו-ספרתי ממנו ונצואלה כבר לא חזרה. גבריאל דק (25 נקודות, 7 מ-8 ל-2) היה זה שהקפיץ את ארגנטינה לשמונה האחרונות, עם סיוע רגיל מלואיס סקולה (15) ופקונדו קמפאצו (12 ו-9 אסיסטים). מייקל קררה קלע 19 למפסידה.

עוד בוואלה!

מונדובאסקט: ארה"ב השפילה את יפן, יוון שרדה, טורקיה הודחה

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ארגנטינה לואיס סקולה. רויטרס
סקולה וחבריו ממשיכים להרשים/רויטרס

בית ב'

טבלת הבית

1. סרביה 0:4
2. ספרד 0:4
3. איטליה 2:2
4. פורטו ריקו 2:2

סרביה - פורטו ריקו 47:90

שחקניו של סשה ג'ורג'ביץ' הגיעו למשחק הזה כשהם מנצחים את כל המשחקים בשלב הבתים בהפרש ממוצע של 40 נקודות והיום הם שמרו על הממוצע שלהם גם מול פורטו ריקו האומללה שנפלה קורבן לנבחרת אולי הכי מוכשרת באליפות, כן כולל ארה"ב. הסרבים לחצו על הדוושה למן הפתיחה והובילו בדו ספרתי כבר ברבע הראשון. בוגדן בוגדאנוביץ' שלהט בשלב הראשון, הסתפק הפעם ב-5 נקודות, אבל נמניה בייליצה חברו לסקרמנטו להט עם 18 ו-4 שלשות. בובאן מריאנוביץ' חגג בצבע עם 16 וניקולה יוקיץ' רשם דאבל דאבל של 14 נקודות ו-10 ריבאונדים. דוד הוארטס קלע 11 לפורטו ריקו.

ספרד - איטליה 60:67

כמו בשלב הבתים המוקדם גם הפעם הספרדים לא הרשימו, וגם הפעם עשו את המוטל עליהם בדרך להבטחת המקום בשמונה האחרונות. אף נבחרת לא הצליחה לברוח ליריבתה במחצית הראשונה, שהסתיימה ב-30:31 לאזורי. חואן הרננגומס סייע ללה רוחה לעלות ל-38:46 באמצע הרבע השלישי, אלא שאיטליה לא ויתרה ודנילו גלינארי סידר לה 52:56, 4:30 דקות לסיום. דווקא אז בעטו הכחולים בדלי עם סדרה של התקפות רעות, ומארק גאסול דאג להבטיח ללה רוחה ניצחון - דרך ההגנה.

חואן הרננגומס סיים כקלע המוביל עם 16 נקודות, ריקי רוביו הוסיף 12 (לצד 7 איבודים), סרחיו יוי תרם 11 וגאסול הסתפק ב-2 נקודות בלבד, כשהוא ורודי פרננדס קלעו במשותף 7 נקודות ב-2 מ-12 מהשדה. למזלם, היה מי שיחפה עליהם. מנגד, 15 נקודות של גלינארי לא הושיעו את איטליה, שקיבלה גם 12 מלואיג'י דאטומה. מרקו בלינלי היה מחריד עם 7 נקודות ב-3 מ-16 מהשדה, כולל 0 מ-6 מחוץ לקשת ומהלכים רעים במאני טיים.

בוגדן בוגדאנוביץ' נבחרת סרביה. רויטרס
מטייל לרבע הגמר. בוגדן בוגדאנוביץ'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully