וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדובאסקט: ארה"ב השפילה את יפן, יוון שרדה, טורקיה הודחה

שלב הבתים הראשון הגיע לסיומו: האמריקאים לא ריחמו עם 45:98, יאניס וחבריו גברו על ניו זילנד 97:103, צ'כיה היממה את הטורקים, אוסטרליה הכניעה גם את ליטא

עריכת וידאו: מתן חדד

שלב הבתים הראשון באליפות העולם בכדורסל ננעל היום (חמישי) עם המחזור האחרון בבתים ה' עד ח', כשיוון הצליחה לשרוד ולהעפיל לשלב הבא, בעוד צ'כיה היממה את טורקיה ודילגה על חשבונה לשלב הבתים השני. ארצות הברית נותרה מושלמת אחרי טיול קליל מול יפן וכך גם אוסטרליה הנהדרת, שהכניעה גם את ליטא, וצרפת שלא התקשתה מול הרפובליקה הדומינקנית.

שלב הבתים השני:

בית ט'
1. ארגנטינה 6 נקודות
2. פולין 6
3. ונצואלה 5
4. רוסיה 5

בית י'
1. סרביה 6 נקודות
2. ספרד 6
3. איטליה 5
4. פורטו ריקו 5

בית יא'
1. ברזיל 6 נקדות
2. ארצות הברית 6
3. יוון 5
4. צ'כיה 5

בית יב'
1. צרפת 6 נקודות
2. אוסטרליה 6
3. ליטא 5
4. הרפובליקה הדומיניקנית 5

מרטין קריץ צ'כיה מעל סמיח ארדן טורקיה. רויטרס
איזו הפתעה. מרטין קריץ מצ'כיה בדרך לסל וניצחון/רויטרס

בית ה'

טורקיה (2:1) - צ'כיה (1:2) 91:76

רק לפני יומיים טורקיה המוכשרת היתה על סף ניצחון ענק מול ארה"ב אך נכנעה לאחר הארכה בעיקר בגלל שלשחקניה רעדו הידיים מקו העונשין. היום הטורקים הודחו באופן די מדהים מהטורניר עם הפסד לצ'כיה של ננו גינזבורג שהגיעה כאנדרדוג מובהק אך טרפה את הקלפים ותשחק עם האמריקאים בשלב הבתים השני.

הצ'כים נטלו את ההובלה החל מהרבע השני, טורקיה חזרה ברבע השני, אבל שחקניו של גינזבורג לא הסכימו לוותר והגיעו לרגעי ההכרעה כשהיתרון בידיהם. איליאסובה צימק ל-80:74 כשנותרו שלוש דקות לסיום, אבל סאטורנסקי מצא נהדר את באלבין, בלבאי ועוסמאן החטיאו שלשות וסאטורנסקי סגר עניין מהקו עם שתי קליעות עונשין שהעניקו לצ'כים יתרון 74:84, ממנו טורקיה לא היתה יכולה לחזור.

אונדז'יי באלבין שלט בצבע והוביל את החבורה של גינזבורג עם 17 נקודות ו-11 ריבאונדים. וויטך הרובאן חגג עם 18 נקודות וסאטורנסקי הנהדר הסתפק ב-11 נקודות וגם 7 אסיסטים ו-7 ריבאונדים. ג'די עוסמאן קלע 24 שלא הספיקו מנגד, רק 5 נקודות ב-21 דקות לסקוטי ווילבקין.

ארה"ב (0:3) - יפן (3:0) 45:98

לאחר הדרמה הגדולה שהסתיימה בניצחון דחוק על טורקיה, ארצות הברית היתה זקוקה ליריבה כמו יפן כדי להסדיר את הנשימה ולחלק את הכוחות לקראת השלב הבא. האמריקאים לא התקשו לרגע, שמרו על המאזן המושלם אבל לכל ברור שההמשך עתיד להיות הרבה יותר מסובך. יתרון דו-ספרתי כבר בדקות הפתיחה רק הלך וצמח עם כל דקה שעברה וכבר הגיע ל-60 הפרש, כשגרג פופוביץ' חילק את הדקות בצורה די שווה בין עשרת שחקניו (מרכוס סמארט וג'ייסון טייטום הפצועים לא התלבשו).

ג'יילן בראון הוביל עם 20 נקודות ב-7 ריבאונדים ב-21 דקות, קמבה ווקר הוסיף 15 ו-8 אסיסטים והאריסון בארנס תרם 14 ו-8 ריבאונדים. בנוסף ליתרון הגדול בלוח התוצאות, היה לאמריקאים פער עצום גם בריבאונדים - 58 אל מול 33 בלבד של היפנים הנמוכים. יודאי באבה הוליך אותם עם 18 נקודות, כוכבם הגדול רוי האצ'ימורה אכזב ונעצר על 4 בלבד.

עוד בוואלה!

"טורקיה לא פחדה מנבחרת ארה"ב. אף אחד כבר לא יפחד ממנה"

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ארצות הברית האריסון בארנס. רויטרס
הכי קל שיש. בארנס/רויטרס
ניקולה ווצ'ביץ' מונטנגרו מול אנדרסון ורז'או ברזיל. רויטרס
טורניר מאכזב שלו הסתיים עם עוד הפסד. ניקולה ווצ'ביץ מול אנדרסון ורז'או/רויטרס

בית ו'

יוון (1:2) - ניו זילנד (2:1) 97:103

זה ממש לא היה פשוט, אבל בסופו של דבר הצליחה יוון לכפר על ההפסד לברזיל, להכניע את הקיוויז ולהישאר בחיים בטורניר, אף שבשלב הבא כבר תזדקק ליכולת שיא כדי להמשיך במסע אל עבר הפודיום. את הסיוע העיקרי שלו קיבל יאניס אנטטוקומפו (24 נקודות, 10 ריבאונדים ו-6 אסיסטים) בעיקר מיאניס פפאפטרו (16 נקודות), ניק קלאתיס (14) ויורגוס פרינטזיס הבלתי נגמר (13). ביום שבת יפגשו יאניס וחבריו את ארצות הברית למשחק הטורניר מבחינתם, וזה שיקבע לאן פניהם מועדות. קורי וובסטר מיודענו הוליך את המפסידה עם 31 נקודות גדולות, אך נבחרתו הולכת הביתה אחרי פייט נהדר.

ברזיל (0:3) - מונטנגרו (3:0) 73:84

לאחר הניצחון המדהים והדרמטי על יוון, ברזיל סיימה את שלב הבתים עם מאזן מושלם וניצחון שלא משנה מדי מבחינתה מאחר שהיא הבטיחה העפלה כבר במחזור הקודם והתוצאה הזו לא תילקח בחשבון בשלב הבתים השנים. מרסליניו הוארטס הוביל את חבורת ה"קשישים" של הסלסאו עם 16 נקודות ו-6 אסיסטים. כריסטיאן פליסיו תרם 14 לברזילאים, שהובילו מהרגע הראשון ועד סוף המשחק. דרק נידהאם קלע 16 למונטנגרים, ניקולה ווצ'ביץ' הכוכב הגדול של אורלנדו קלע רק 8 נקודות ב-13 דקות.

שחקן נבחרת יוון יאניס אנטטוקומפו. רויטרס
זה היה קשה. יאניס/רויטרס

בית ז'

צרפת (0:3) - הרפובליקה הדומיניקנית (1:2) 56:90

הקרב על ראשות הבית היה במעמד צד אחד. לאחר שהיממה את גרמניה, הרפובליקה הדומינקנית ירדה בחזרה לקרקע והטריקולור ניצלו זאת כדי להביס בקלילות ולחלק את הכוחות בין כל שחקני הסגל. נאנדו דה קולו הוביל עם 15 נקודות, רודי גובר הוסיף 13.

גרמניה (2:1) - ירדן (3:0) 62:96

קווין פאנגוס נבחרת קנדה. רויטרס
ניצחון ראשון ואחרון לנבחרת שלו. קווין פאנגוס מקנדה מול מוחמד פאייה מסנגל/רויטרס

בית ח'

ליטא (1:2) -אוסטרליה (0:3) 87:82

שתי הנבחרות הפעילו עוד לפני כדור הביניים הראשון, ובתום משחק איכותי במיוחד הצליחו הבומרס לשמור על המאזן המושלם ולהעפיל לשלב הבא מהמקום הראשון. הרוח החיה של אוסטרליה פאטי מילס השתלט על המאני טיים והיה גם זה שהכריע את ההתמודדות עם שלשה טיפוסית 35 שניות לסיום, שקבעה 78:83 וסגרה עניין. הרכז של סן אנטוניו סיים עם 23 נקודות, ארון ביינס הוסיף 21 נקודות ו-13 ריבאונדים וג'ו אינגלס אמנם קלע 2 נקודות בלבד, אבל גם תרם 5 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. מנגד, 19 נקודות של מריוס גריגוניס לא הספיקו לליטאים, שקיבלו גם 13 מלוקאס לקאביצ'יוס.

קנדה (2:1) - סנגל (3:0) 60:82

שחקן נבחרת אוסטרליה ארון ביינס. רויטרס
אוסטרליה ממשיכה להרשים. ביינס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully