וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טורקיה לא פחדה מנבחרת ארה"ב. אף אחד כבר לא יפחד ממנה"

פופוביץ' מחפש פתרונות, השחקנים מחפשים נקודת אור, אבל בארה"ב מבינים כמה קשה יהיה להם במונדובאסקט הזה: "הנבחרת הזאת איבדה את היכולת להרתיע את היריבה"

עריכת וידאו: מתן חדד

שחקני נבחרת ארה"ב נשמו אתמול (שלישי) לרווחה אחרי הניצחון 92:93 על טורקיה, כשהם יודעים שהם נזקקו להרבה מזל. בסיום הזמן החוקי ג'ייסון טייטום הצליח לכפות הארכה כשנותרה עשירית שנייה על השעון, ובתוספת הזמן האמריקאים כבר פיגרו בחמש נקודות הפרש, חזרו איכשהו, ובסופו של דבר ראו את הטורקים מחטיאים ארבע זריקות עונשין רצופות (!) ב-9 השניות האחרונות ועוד זריקה על הבאזר.

"זה היה יופי של משחק", אמר בסיום מאמן ארה"ב גרג פופוביץ', שראה את חניכיו מתקשים להתמודד עם האזורית וזורקים 40 פעם מעבר לקשת, "כמו שכולנו ראינו, זה היה משחק שבו כל אחת יכלה לנצח. ניקח את הניצחון, אבל אנחנו יודעים שנצטרך עוד לעבוד".

גרג פופוביץ' מאמן נבחרת ארצות הברית. GettyImages
40 שלשות. פופוביץ' והאמריקאים מתקשים מול אזורית/GettyImages

השחקנים עצמם ניסו להסתכל על הצד החיובי - שבו הם הצליחו לנצח למרות הפיגור ולכאורה הראו הרבה אופי. "זה אומר הרבה בנאדם, זה אומר הרבה", אמר קמבה ווקר בסיום, וגם מיילס טרנר אמר ש"נלחמנו עד לרגע האחרון. וכשהיה חשוב, טייטום וקמבה וקריס, הרבה שחקנים עשו את העבודה ברגעי ההכרעה".

עם זאת, בארה"ב יודעים שלא יהיה להם קל. במיוחד כשהם פוגשים נבחרת מאומנת ומגובשת כמו טורקיה, שמשחקת יחד כבר שנים ארוכות בהשוואה לסגל הטלאים שקיבץ פופוביץ' אחרי כל הפציעות והפרישות. "כל קבוצה מתה לנצח אותנו", אמר טרנר, "כל נבחרת תיתן את הטוב ביותר שלה מולנו, אבל יותר מהכל, אנחנו נשארים ביחד". האם זה יספיק?

עוד בוואלה!

אליפות העולם: ארה"ב ניצחה 92:93 את טורקיה אחרי הארכה

לכתבה המלאה
סקוטי ווילבקין שחקן נבחרת טורקיה מול ברוק לופז שחקן נבחרת ארצות הברית. GettyImages
לא צריך את יאניס או יוקיץ' בשביל לעשות צרות. מספיק ווילבקין/GettyImages

על פי דן דיוויין, כתב האתר "THE RINGER", "טורקיה לא פחדה מארה"ב, ואף אחד אחר לא יפחד". לדבריו, "אם הייתם צריכים הוכחה לעד כמה שונה יהיה מצבה של הנבחרת הזאת במונדובאסקט, באה טורקיה והוכיחה. אגב, היא מדורגת רק 17 בעולם, ולא הוזכרה כמועמדת בכירה לנצח אותנו. המשחק הזה המחיש: הנבחרת הזאת איבדה את היכולת להרתיע את היריבה. טורקיה, נבחרת עם שלושה שחקני NBA ועוד כמה מעט שחקנים עם ניסיון יורוליג, נראתה חסרת פחד מהבחורים בכחול-לבן-אדום. ובצדק. מה בנבחרת הזאת, בשלב הזה, אמור להפחיד מישהו?

"מיילס טרנר הוא חוסם מצוין, אבל זה לא הבהיל אף אחד. קמבה ווקר הוא אולסטאר, אבל סקוטי ווילבקין הרגיש נוח מאוד לתקוף אותו ולקחת אותו לסל בדרך ל-12 נקודות ב-15 דקות.

"היריבות ימשיכו להציב שמירה אזורית ככל שהטורניר יתקדם. המשמעות היא שצריך שחקן שיעמוד באמצע, מול הסל, וייצר קליעה טובה. מיילס טרנר, האופציה הכי טובה לתפקיד, לא מתעלה בו... פופוביץ' מחפש פתרונות.

"הדבר הכי מופרע בהופעה של טורקיה ובכמעט מפלה של ארה"ב, זה שלא היה שם שום דבר פרוע. בגלל הגלובליזציה של הכדורסל והתפתחות הכישרונות בכל רחבי העולם, ובגלל כל המרכיבים שמשאירים את רוב האמריקאים בארה"ב, זה מה שיקרה בטורנירים כאלה: יותר משחקים צמודים, ויותר אפשרויות לכוכבי NBA להפסיד. אלה לא רק יאניס או יוקיץ' שיכולים לעקוץ. זו נבחרת שמדורגת 17 בעולם שגורמת לך להזיע עד השנייה האחרונה. נבחרת ארה"ב כבר לא מנצחת עוד לפני שהמשחק מתחיל. היא תצטרך להזיע ולהרוויח כל נקודה, להילחם על כל צעד בדרך. קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully