וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם: ארה"ב הביסה 53:69 את יוון

יאניס (15 נק' ו-13 ריב') וחבריו לא הרשימו ויצטרכו לנצח את צ'כיה ב-12 הפרש. ננו גינזבורג וצ'כיה הביסו את ברזיל, צרפת עלתה והדיחה את ליטא

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: עשרת הכוכבים הגדולים בטורניר

שלב הבתים השני של אליפות העולם בכדורסל נמשך היום (שבת) עם ארבעה משחקים, כשבמוקד ארצות הברית לא ממש התקשתה מול יוון וניצחה אותה 53:69. עוד לפני כן, צ'כיה וננו גינזבורג גנבו את הכותרות עם ניצחון גדול על ברזיל. בבית המקביל אוסטרליה שמרה על מאזן מושלם עם ניצחון על הרפובליקה הדומיניקנית ועלתה בזכות ה-75:78 של צרפת מול ליטא, ששלח את הליטאים הביתה ואת הצרפתים לרבע הגמר.

דונובן מיטשל שחקן נבחרת ארצות הברית. רויטרס
דונובן מיטשל מסיים מהלך עם הטבעה/רויטרס

בית יא'

ארצות הברית - יוון 53:69

זה היה אחד המשחקים שהכי ציפו להם מאז תחילת האליפות, אבל בסופו של דבר קיבלנו 40 דקות די בינוניות של כדורסל עייף עם תוצאה נמוכה ומשחק חד צדדי לחלוטין. יאניס אנטטוקומפו אמנם תרם 15 נקודות ו-13 ריבאונדים, אבל זה היה רחוק מלהספיק לו ולחבריו, שלא הקשו בכלל על ארצות הברית פרט לרבע הראשון שהיה צמוד ונגמר ב-17:19 לאמריקאים בלבד. קמבה ווקר הוביל את המנצחת עם 15 נקודות ו-6 אסיסטים, דונובן מיטשל קלע 10 וקלט 5 ריבאונדים, ג'יילן בראון תרם 8 נקודות ו-9 ריבאונדים, האריסון בארנס 9 נקודות ו-7 ריבאונדים ומיילס טרנר 8 נקודות ו-7 ריבאונדים. האמריקאים ניצחו את היוונים 40:50 בריבאונד. קוסטאס סלוקאס קלע 13 אצל המפסידה.

למרות ההפסד, יוון עדיין יכולה לעלות וסיכוייה אפילו לא כל כך נמוכים. יאניס וחבריו צריכים לנצח את צ'כיה ב-12 הפרש ומעלה - אפשרות בהחלט קשה, אבל כן בת ביצוע - ולקוות שארצות הברית תגבור על ברזיל ואז הם יעלו לרבע הגמר. האמריקאים עצמם כבר עלו לרבע הגמר, אלא אם תתרחש מבחינתם קטסטרופה איומה והם יפסידו ב-22 הפרש לברזיל במשחק הבא, מה שאפשר לומר כמעט בוודאות שלא יקרה.

ברזיל - צ'כיה 93:71

המסע הקסום של ננו גינזבורג וצ'כיה נמשך: אחרי הניצחון הענק על טורקיה, המומנטום נמשך עם תצוגת תכלית מול ברזיל שסיבכה לחלוטין את תמונת ההעפלה מבית יא'. כעת גינזבורג ושחקניו יכולים לפנטז על העפלה חלומית לרבע הגמר, ויקוו להמשיך את סיפור הסינדרלה גם במשחק הבא מול יוון ויאניס אנטטוקומפו, שיגיעו אחרי משחק מאתגר מול ארצות הברית.

תומאש סטוראנסקי הנהדר פתח את המשחק בסערה, עזר לצ'כים לפתוח יתרון מהיר ושבר את רוחם של ותיקי ברזיל, שירדו לקרקע אחרי הניצחון הגדול על יוון. המחצית השנייה היתה כל כולה גארבג' טיים ארוך, במהלכו הצ'כים הצליחו לשמור על הפרש גדול שעלול לשחק תפקיד מכריע בחישובים הסופיים.

סטוראנסקי פלירטט עם טריפל דאבל ראשון אי פעם של שחקן כלשהו באליפות העולם כשסיים עם 20 נקודות, 9 אסיסטים ו-7 ריבאונדים ב-30 דקות. אונדריי באלבין הוסיף 15 ו-11 ריבאונדים, ופטריק אודה תרם 14. בצד השני רק ויטור בניטה (12) ומרסליניו הוארטס (11 ו-6 אסיסטים) הופיעו.

אחרי הניצחון הצפוי של ארצות הברית על יוון, אלה התרחישים מבחינת שתי הנבחרות כעת:

ברזיל צריכה לנצח ושצ'כיה תפסיד כדי לעלות. אם צ'כיה מנצחת, אז ברזיל צריכה לנצח ביותר מ-22 הפרש את האמריקאים, מה שכנראה לא יקרה.

הצ'כים יעלו אם ינצחו את יוון במשחק הבא. הפסד של צ'כיה בפחות מ-12 הפרש גם יעלה אותה במקרה שארצות הברית תנצח את ברזיל במשחק המקביל.

יאניס אנטטוקומפו שחקן נבחרת יוון. רויטרס
יאניס אנטטוקמפו וחבריו צריכים לנצח ב-11 הפרש במשחק הנעילה ולקוות לניצחון אמריקאי מול ברזיל/רויטרס

בית יב'

אוסטרליה - הרפובליקה הדומיניקנית 76:82

האוסטרלים עדיין במאזן מושלם, אבל עדיין לא הבטיחו מקום ברבע הגמר. כדי שזה יקרה כבר היום, הם זקוקים לניצחון של צרפת על ליטא. הפעם, בניגוד למשחקים קודמים, ההתקפה האוסטרלית לא שטפה והבריקה. פאטי מילס המצוין סידר לבומרס יתרון מוקדם אותו לא שמטו עד הסיום, אבל לרגעים הדומיניקנים שהובסו ב-34 הפרש על ידי צרפת נתנו פייט. מילס סיים כקלט הבולט של אוסטרליה עם 19 ו-9 אסיסטים, כריס גולדינג הוסיף 15, בעוד ג'ו אינגלס התקשה משחק שני ברציפות וסיים עם שתי נקודות בלבד. את המפסידה הוביל אלוי ורגאס עם 16.

צרפת - ליטא 75:78

הצרפתים הובילו לאורך כל המשחק ובמהלך הרבע השלישי אפילו ברחו כבר ל-17 הפרש עם 42:59, אבל הליטאים לא ויתרו ואפילו הצליחו לעלות כבר ליתרון 70:72 אחרי נקודות של דמונטאס סאבוניס, אבל צרפת הצליחה לנצח בסופו של דבר עם סל ענק של ננד דה קולו, שקבע 75:78 כשעל השעון 15 שניות לסיום. הנבחרת של ונסן קולה הבטיחה כבר את עלייתה לרבע הגמר, בעוד הליטאים הודחו.

איוון פורנייה הוביל את קלעי צרפת עם 24 נקודות באחוזים לא מרשימים (10 מ-22 מהשדה), ננדו דה קולו תרם 21 נקודות וניקולא באטום הוותיק והטוב קלע 12 ורודי גובר תרם 9 נקודות ו-8 ריבאונדים עבור הצרפתים. את המפסידה הוביל יונאס ולאנצ'יונאס עם 18 נקודות ו-8 ריבאונדים (וגם עם החטאת עונשין במצב קריטי לקראת הסיום), מנטאס קלנייטיס קלע 12 נקודות, מאריוס גריגוניס ולוקאס לקאביצ'יוס קלעו 10 כל אחד, סאבוניס סיים משחק מאכזב עם 7 נקודות בלבד ב-3 מ-9 מהשדה ו-6 ריבאונדים.

איבן פורנייה שחקן נבחרת צרפת. רויטרס
ניצחון גדול וכבר הבטיחו את המקום ברבע הגמר. פורנייה/רויטרס
ג'יילן בראון שחקן נבחרת ארצות הברית. רויטרס
ג'יילן בראון הולך להטבעה נינוחה/רויטרס
מאמן נבחרת צ'כיה ננו גינזבורג. רויטרס
עוד סנסציה. ננו גינזבורג חוגג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully