וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיאים, המיליארדים, גריזמן ודאבור: סיכום חלון ההעברות באירופה

האנגליות השתוללו, פריס נרגעה, ריאל שילמה ביוקר ופפ שוב השקיע בהגנה. וגם: לוקאקו, קבאני, מוריניו ורובן. חלון ההעברות באירופה נסגר וזה הזמן לסכם עוד קיץ מופרע, מ-א' עד ת'

מתוך יוטיוב

אנגליה - שוב הייתה המוציאה הגדולה (והיא גם בצמרת המכניסות בזכות העובדה שרוב ההעברות היו פנימיות). קבוצות הפרמיירליג שילמו בקיץ האחרון 1.55 מיליארד יורו על שחקנים מכל הגלובוס. לה ליגה הספרדית שנייה עם כ-1.2 מיליארד. ואיזו ליגה נמצאת במקום השביעי, לפני בלגיה, פורטוגל, טורקיה ואחרות? הצ'מפיונשיפ האנגלית עם 180 מיליון יורו.

בלמים - שניים מהשחקנים הכי יקרים בחלון ההעברות היו הארי מגווייר (87 מיליון יורו, לסטר למנצ'סטר יונייטד) ומתייס דה ליכט (85.5 מיליון יורו, אייאקס ליובנטוס). אחרי שוירג'יל ואן דייק זכה בתואר "כדורגלן השנה" מטעם אופ"א, אחרי שגם מנצ'סטר סיטי הוציאה בשנים האחרונות סכומי כסף גבוהים דווקא על שחקני הגנה, נראה שהבלמים זוכים להערכה הראויה להם גם מבחינה כספית.

גריזמן אנטואן - עלה לברצלונה 120 מיליון יורו והתברג במקום השני בהעברות היקרות של הקיץ. בניגוד לתקופה היפהפייה שלו באתלטיקו מדריד, בקאמפ נואו אלוף העולם לא מיועד לנגן כינור ראשון ואולי אפילו לא כינור שני.

דאבור מונס - עבר מרד בול זלצבורג לסביליה תמורת 15 מיליון יורו והפך לישראלי הכי יקר בכל הזמנים. כשזה קרה, אף אחד לא ידע לצפות שבתוך כמה שבועות הוא כלל לא יהיה בתכניות של המאמן ז'ולן לופטגי. בדיעבד נראה שהחלוץ שלאורך כל הקריירה קיבל את ההחלטות הכי נכונות, טעה הפעם.

הארי מגווייר שחקן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
היום גם בלמים עולים מעל 80 מיליון יורו. מגוווייר/רויטרס

הולנד - מתייס דה ליכט ופרנקי דה יונג סימנו את הדרך לשיא כל הזמנים: קבוצות הליגה הבכירה בהולנד מכרו בקיץ האחרון שחקנים בשווי של 365 מיליון יורו. הן רכשו שחקנים בכ-112 מיליון, מה שאומר שהרווח ההולנדי עמד בקיץ על כ-253 מיליון יורו. פורטוגל במקום השני, עם רווח כולל של 237 מיליון יורו (380 מיליון יורו מכירות, 143 מיליון יורו רכישות).

וילה אסטון - העולה החדשה לפרמיירליג השתוללה בקיץ במטרה להחזיר עטרה ליושנה ושילמה על רכש לא פחות מ-148 מיליון יורו. זה שווה מקום 10, מעל קבוצות כמו באיירן מינכן, מילאן, נאפולי, בורוסיה דורטמונד ואפילו פריס סן ז'רמן.

ז'וזה מוריניו - מישהו מתגעגע? אחרי הרבה מאוד שנים, הפורטוגלי לא פותח עונה עם קבוצה והוא בילה את הקיץ בבית ולא במסעות רכש והכנות של סגל. גם מסימיליאנו אלגרי, לוצ'אנו ספאלטי, רודי גרסיה ורבים אחרים יושבים בבית.

חופשיים - לא מעט שחקנים סיימו חוזים בתום העונה שעברה, לא מצאו קבוצות חדשות והם עדיין חופשיים. מי ברשימה? חאתם בן ארפה, ווילפריד בוני, לזאר מרקוביץ', מרקל סוסאטה, אנדראה ברטולאצ'י ורבים אחרים, ביניהם גם אלי דסה וטאלב טואטחה.

עוד בוואלה!

חלון ההעברות נסגר: איקרדי ונבאס חתמו בפ.ס.ז', רביץ' במילאן, פלקאו בגלאטסראיי

לכתבה המלאה
מתיאס דה ליכט יובנטוס. אתר רשמי
הקבוצות ההולנדיות מכרו שחקנים ב-365 מיליון יורו. 365 מיליון! דה ליכט/אתר רשמי

טורקיה - רדאמל פלקאו, מרטין שקרטל, מוחמד אלנני, ז'אן מישל סרי, לואיז גוסטבו ואחרים הגיעו לסופר ליג והשכיחו את הדיבורים על פגיעה אנושה בליגה הזו בגלל המשבר הכלכלי. טורקיה היא עדיין יעד מועדף לשחקנים ותיקים, או כאלו שמנסים להחזיר את הקריירה למסלול.

יונייטד מנצ'סטר - לוקאקו, אלכסיס וסמולינג הלכו, מגווייר, ואן ביסאקה ודניאל ג'יימס באו, אבל בינתיים המהפכה לא ממש עובדת. השדים האדומים מגמגמים כמו בכל עונה מאז פרישתו של סר אלכס פרגוסון - אולי בהמשך זה כבר יראה אחרת.

כיאל בירם - מכבי חיפה התעניינה, אבל אחד הלגיונרים המוצלחים של ישראל לא מוותר על עולם הכדורגל האמיתי - וזה אומר האי הבריטי. כיאל עבר ביחד עם תומר חמד מברייטון לצ'רלטון ובקיץ הוא יציין 10 שנים בממלכה. חלום.

לוקאקו רומלו - אינטר זרקה לו גלגל הצלה והנחיתה אותו באיטליה תמורת 65 מיליון יורו שעשו דרכם למנצ'סטר יונייטד. בשקט בשקט, בלי לשים לב, על הבלגי בן ה-26 שולמו כבר 203 מיליון יורו לאורך הקריירה. זה מציב אותו במקום השלישי בכל הזמנים, כשרק ניימאר וכריסטיאנו רונאלדו מקדימים אותו.

בירם כיאל שחקן צ'רלטון עם מאמנו לי בוייר. אתר צ'רלטון, אתר רשמי
בקיץ הבא כיאל יציין 10 שנים באי הבריטי. איזו קריירה חלומית/אתר רשמי, אתר צ'רלטון

מדריד ריאל - האימפריה מבירת ספרד שילמה בקיץ יותר מ-307 מיליון יורו על רכש, יותר מכל קבוצה אחרת. השתיים הבאות אחריה הן יריבות מוכרות: ברצלונה (255 מיליון) ואתלטיקו מדריד (243 מיליון).

ניימאר - כן הולך, לא הולך. רוצה לעזוב, ננזף על ידי לאונרדו, מבריז מאימונים, נמצא בדרך לריאל מדריד, עשוי לעבור ליובנטוס, מוכן לחתום רק בברצלונה... ונשאר בפריס סן ז'רמן. סגירת חלון ההעברות הייתה הגלולה הכי טובה נגד כאב הראש הזה.

סיטי מנצ'סטר - כהרגלה בשנים האחרונות, אלופת אנגליה שוב השקיעה בעיקר בשחקנים דפנסיביים. רודרי אמור לרשת את פרננדיניו בבוא היום, ז'ואאו קאנסלו עלה 65 מיליון יורו (28 מיליון כשמקזזים את המעבר של דנילו ליובנטוס) ואפילו פדרו פורו ואנחלינו - שנרכשו כחלק מהתכניות לעתיד ועלו 12 מיליון יורו כ"א, הם שחקני הגנה.

עבדו דיאלו - הבלם הכישרוני שנרכש מבורוסיה דורטמונד תמורת 32 מיליון יורו, היא הרכש היקר ביותר של פריס סן ז'רמן בקיץ. אלופת צרפת עברה קיץ סוער בגזרת ניימאר, אבל שקט יחסית לשנים האחרונות בגזרת הרכש. אחרי הרבה מאוד זמן היא גם הכניסה יותר משהוציאה.

ניימאר עם מאמן פריס סן ז'רמן תומאס טוכל. רויטרס
כאב הראש נגמר, לפחות בינתיים. ניימאר/רויטרס

פליקס ז'ואאו - השחקן הכי יקר בקיץ האחרון. אתלטיקו מדריד שילמה עליו לבנפיקה 126 מיליון יורו ובינתיים הפורטוגלי בן ה-19 פורח. הוא הרשים במשחקי ההכנה, סופר שער ובישול בשלושה משחקי ליגה ובמציאות של היום, נראה שלא רחוק היום בו יגידו ש"הוא עלה רק 126 מיליון יורו".

צ'לסי - פרנק למפארד חזר כדי לעמוד על הקווים ובצל חרם ההעברות שהוטל על המועדון, בגשר נבנתה קבוצה צעירה שמתבססת בחלקה על שחקנים שחזרו מהשאלות. אם לשפוט על פי המחזורים הראשונים בפרמיירליג, בצ'לסי מאוד מתגעגעים לימים בהם אפשר היה לשלוף את פנקס הצ'קים.

קבאני אדינסון - החלוץ האורוגוואי עתיד לסיים את חוזהו בקיץ הבא, מה שאומר מראש שהוא הולך להיות מלפפון לוהט בחודשים הקרובים. עוד יעמדו בכותרות על מעבר לקבוצה אחרת: כריסטיאן אריקסן, וויליאן, טובי אלדרווירלד, רפאל גריירו, בלס מטוידי ואחרים.

רובן אריאן - כמו בכל קיץ, גם בזה הנוכחי נפרדו מכמה שחקנים שתלו את הנעליים. בראשם עמדו שני הולנדים אגדיים, הראשון רובן והשני רובין ואן פרסי.

שיאים - כמו בכל קיץ, גם הפעם נשברו הרבה כאלו. לוקה יוביץ' הפך לסרבי היקר בהיסטוריה וקירן טירני לסקוטי היקר אי פעם, באיירן מינכן וארסנל שילמו סכומי שיא על לוקאס הרננדס וניקולא פפה בהתאמה (80 מיליון יורו כל אחד) והרשימה עוד ארוכה מאוד.

תם ונשלם - נתראה בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully