וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש נשים איראניות התחפשו לגברים כדי לראות משחק כדורגל. זה נגמר במאסר

מספר פעילות חברתיות החליטו להפר את האיסור על כניסת נשים לאצטדיונים, כשם שעשו בעבר, ונאלצו לבלות מספר ימים בבית כלא

אם את אישה שגם אוהבת כדורגל וגם גרה באיראן, מצבך ככל הנראה לא מזהיר. מאז המהפכה האיסלאמית ב-1979 נאסר על נשים להיכנס לאצטדיוני כדורגל במדינה ומעט מאוד השתנה מאז, חרף מספר מקרים יוצאי דופן. על כן, אוהדות שבכל זאת רוצות לצפות מקרוב במשחק שהן כל כך אוהבות צריכות להתיישר ולהיראות כמו האנשים שכן מורשים להיכנס לאצטדיונים - כלומר, כמו גברים.

כך קרה פעמים רבות בעבר וגם בסוף השבוע שעבר, כששש נשים איראניות שכינו עצמן "נשות המהפכה" התחפשו לגברים ונכנסו למשחק - אולם כנראה שהתחפושות לא היו טובות מספיק, שכן כוחות האבטחה עצרו אותן ומשם הדרך לבית הכלא. שתיים מהשש לא ידועות, בעוד שמן של ארבע האחרות פורסם - המוכרת ביותר היא פורו עליי, צלמת שזכתה לאחרונה בפרס על פרויקט שעסק באוהדות כדורגל באיראן.

לצידה היתה גם הפעילה החברתית והמשוררת ז'ארה חושנבאז, שהתחפשה לגבר ונכנסה לאצטדיונים מספר פעמים בעבר. "להתנגד לרצונות של חלק גדול מהחברה רק בגלל שבעתיד זה עלול לגרום לבעיות ולהגיד שהסביבה עדיין לא מוכנה לכך זה אכזרי מאוד ולא צודק", אמרה לפני מספר חודשים.

"נוכחותן של נשים באצטדיוני כדורגל רק תביא לבעיות בחברה ותוביל למעשים רעים", טען מוחמד ג'פאר מונטזרי, ממשרד התובע המחוזי של איראן. "נטפל בכל הכוח באלה שמתכוונים לעבור על התקנות". כך או כך, בחלוף חמישה ימים במאסר שוחררו הנשים, על רקע לחץ מצד גוף משמר זכויות האדם. "נשים איראניות לא צריכות לבלות שנייה בכלא כי הרשויות מאשימות אותן שהן מנסות לעבור על תקנה מגוחכת", אמרה מינקי וורדן, ממנהלות הארגון.

עוד בוואלה!

הוכח מדעית: צפייה בכדורגל תגרום לכם להיות בריאים יותר

לכתבה המלאה

יש לציין כי לפני כחודשיים שיגר נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו מכתב לנשיא ההתאחדות האיראנית, לפיו יש להסיר את כל האיסורים על כניסת נשים לאצטדיונים במדינה - בפרט לקראת משחקי מוקדמות המונדיאל בספטמבר. אינפנטינו לא אמר מה יקרה אם בטהראן יסרבו לדרישה, אולם ברחבי העולם העריכו כי פיפ"א עשויה להעניש את ההתאחדות האיראנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully