וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדורסלנית שהפכה לנזירה פגשה את משפחתה וקרוביה אחרי 28 שנים

שלי פניפת'ר הייתה כוכבת כדורסל גדולה, אבל אחרי שביצעה "עסקה עם אלוהים" החליטה להפוך לנזירה ושינתה את שמה ל"מלכת המלאכים"

REUTERS

בווידאו: אליפות העולם במלחמת אגודלים

סיפורה של הכדורסלנית שהפכה לנזירה מסעיר את ארצות הברית: שלי פניפת'ר הייתה כוכבת כדורסל גדולה בקבוצת הנשים של מכללת וילאנובה בין 1983 ל-1987. היא שיחקה בנבחרת ארצות הברית ובסיום קריירת הקולג' שלה הפכה למקצוענית, ושיחקה שלוש שנים בליגת הנשים היפנית. בעונתה האחרונה ביפן, קבוצתה הייתה במקום האחרון ופניפת'ר, שהגיעה מבית עם רקע דתי חזק, החליטה לעשות "עסקה עם אלוהים": אם קבוצתה לא תרד ליגה, היא הבטיחה לחזור לארצות הברית ולהפוך לנזירה במנזר על שם אמא תרזה בפנסילבניה. הקבוצה שרדה, השחקנית שבה לארצות הברית, ויתרה על כדורסל, וב-8 ביוני 1991 חיבקה את משפחתה לשלום בדרך להפוך לנזירה.

כיום, 28 שנה לאחר מכן, שמה של פניפת'ר שונה לאחות רוז מארי או ל"מלכת המלאכים". רשת ESPN האמריקאית התלוותה למשפחתה, למאמנה ולחברותיה לקבוצה לשעבר, אשר הגיעו לבקר אותה במנזר בביקור המסורתי אשר מאפשר לכל נזירה לפגוש את קרוביה כל 25 שנה. רוז מארי הנרגשת זכתה לפגוש שוב את משפחתה וגם את אימה, מרי ג'יין, שהבטיחה להגיע גם למפגש הבא, בו תהיה כבר בת 103.

"קיבלתי את ההחלטה הנכונה", אמרה הנזירה למשפחתה ולחברותיה. היא שברה את הקרח כשסיפרה שהיא "יודעת את כל מה שאמרתם וחשבתם עליי כל השנים, אני אתנקם בכם על זה", וגרמה לאורחים לצחוק. לאחר מכן היא ניסתה להסביר את החלטתה ואמרה: "אני מאמינה שכל דבר שעברתי בחיים הייתה החלטתו של האל. הוא עזר לי להתפתח, לקח אותי עד ליפן, וכשהגיע הרגע הנכון קרא לי לשוב הביתה. לשרת אותו זה הדבר הכי קשה שעשיתי בחיים, אבל אני אסירת תודה על כך. אני אוהבת את החיים כאן, הם שקטים ושלווים".

שלי פניפת'ר מכללת וילאנובה. טוויטר רשמי מכללת וילאנובה, אתר רשמי
מעבר יוצא דופן. שלי פניפת'ר במדי מכללת וילאנובה/אתר רשמי, טוויטר רשמי מכללת וילאנובה
האחות רוז מארי, שלי פניפת'ר. טוויטר רשמי מכללת וילאנובה, אתר רשמי
וכך היא נראית היום, כנזירה. האחות רוז מארי/אתר רשמי, טוויטר רשמי מכללת וילאנובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully