וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וידאר קיארטנסון: "לא היה נכון לחזור הקיץ למכבי. התמודדות באר שבע תוכרע הלילה בנורשפינג"

8.8.2019 / 13:00

"הופתעתי שמכבי תל אביב לא עברה את קלוז', ממליץ לדור פרץ לעבור לרוסיה, לדסה לא יהיה פשוט למצוא קבוצה באוגוסט". קיארטנסון מסביר למה לא חזר לישראל, מנתח את הקיץ ומזהיר את באר שבע לקראת אתגר לא פשוט: "נורשפינג יכולה להיות מאוד טובה ולנצח בהפרש גבוה"

עריכת וידאו: מתן חדד

"זה לא שישבתי וחיכיתי לטלפון ממכבי תל אביב הקיץ", אומר וידאר קיארטנסון בראיון מיוחד לוואלה! ספורט. "נכון שמכבי תל אביב חיפשה חלוץ מטרה הקיץ ונכון שתחת מגבלות הפייר פליי שיש לה, היא היתה יכולה לקחת אותי בהשאלה מרוסטוב, אבל אני חושב שזה לא נכון לחזור לאותו מועדון שנה אחרי שנמכרת ממנו. יכול להיות שבעתיד זה יקרה. יתכן שבעוד שנה או שנתיים ארצה לשוב לישראל ובטח למכבי תל אביב שם היה לי טוב למרות שלא זכינו בתארים, אבל בסך הכל עברו 11 חודשים מאז שמכבי תל אביב מכרה אותי לרוסטוב וזה לא היה נכון עבורי לחזור לאותו מקום בהשאלה אחרי שרק לפני שנה נמכרתי ממנו".

שחקן מכבי תל אביב וידאר קיארטנסון. יוסי ציפקיס
"יתכן שבעוד שנה או שנתיים ארצה לשוב לישראל ובטח למכבי תל אביב שם היה לי טוב למרות שלא זכינו בתארים". קיארטנסון/יוסי ציפקיס

כמעט שנה עברה מאז עזב וידאר קיארטנסון את מכבי תל אביב והוא כבר בתחנה השלישית שלו. הוא נמכר לרוסטוב ממכבי תל אביב אבל כעבור חצי שנה הושאל להאמרבי השבדית. לפני מספר שבועות סיים את תקופת ההשאלה עם חמישה שערים ב-12 משחקים וחזר לרוסיה. רוסטוב סגרה די מהר על השאלתו לרובין קאזאן בה הוא כבר החל לשחק ואף כבש שער. קיארטנסון מרוצה מהצעד שעשה.

- זה היה די טבעי שמכבי תל אביב תנסה להחזיר אותך כי היא חיפשה חלוץ כמוך. בסוף הם הביאו את ניק בלקמן.

"יכול להיות, אבל באמת שלא שמעתי מהם דבר ואני גם רוצה לנסות לאתגר את עצמי בליגה הרוסית. הצלחתי בליגה בישראל, הצלחתי בשבדיה במאלמו ובעונה החולפת בהאמרבי. עכשיו הזמן שלי להוכיח את עצמי גם ברוסיה. ברוסטוב היה לי קשה כי זו היתה קבוצה שהתבססה יותר על כדורים ארוכים וריצה לשטחים גדולים. ברובין אני מרגיש שאנחנו הולכים לשחק יותר כדורגל. אני רוצה להצליח גם כאן ברוסיה. אני מרגיש מוכן לתת עונה טובה ברובין קאזאן".

- הליגה הרוסית רחוקה מהתקשורת הישראלית, אבל בשבוע האחרון היו הרבה דיווחים על כך שצסק"א מוסקבה ולוקומוטיב מוסקבה רוצות את דור פרץ. מה אתה ממליץ לו?

"אם יש לדור הצעות מצסק"א או מלוקומוטיב, הוא צריך ללכת לשם. הן שתיים מבין חמש הקבוצות שאני אמליץ עליהן תמיד כאן. דור מאוד חזק, מאוד פיזי והוא יתרגל מהר לכדורגל הרוסי. צסק"א ולוקומוטיב מועדונים ענקיים. דור פרץ יכול להצליח בהרבה ליגות באירופה. אני מאוד מחזיק ממנו. אני מבין שמכבי תל אביב רוצה עליו יותר ממה שמציעים לה, כך שקודם מכבי צריכה להסכים".

- עקבת בטח אחרי מכבי תל אביב בשבוע שעבר מול קלוז'. הופתעת שהם לא העפילו לסיבוב הבא?

"כן בהחלט הופתעתי. אני חושב שמכבי תל אביב מועדון יותר טוב מאשר קלוז'. אבל כל המשחקים במוקדמות קשים והכל מאוד צמוד במיוחד כשאת קלוז' מאמן דן פטרסקו שאימן אותי בסין ואני יודע כמה הוא מאמן טוב".

עוד בוואלה!

המבחן של פרץ והחוב של שכטר: לפני סודובה, מכבי תל אביב חוששת מ"מכה גדולה"

לכתבה המלאה
חאתם עבד אלחמיד שחקן הפועל באר שבע תופס את וידאר קיארטנסון שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
קיארטנסון יודע: "זו לא הפועל באר שבע שאני הכרתי בישראל שלקחה שלוש אליפויות"/ברני ארדוב

- הוא היה היתרון של קלוז' על מכבי תל אביב?

"פטרסקו מאמן טוב אבל גם ולדאן איביץ' מאמן מצוין. אני לא חושב שהיה למישהו יתרון כאן. מה שבטוח פטרסקו יודע להכין קבוצות".

- הפועל באר שבע תפגוש הערב את נורשפינג השבדית. כבשת מולם לפני כמה חודשים בליגה השבדית. מה מחכה להפועל באר שבע?

"נורשפינג קבוצה חזקה מאוד בבית שלה. יהיה להפועל באר שבע קשה. זו גם לא הפועל באר שבע שאני הכרתי בישראל שלקחה שלוש אליפויות. אני חושב שההתמודדות ביניהן תוכרע במשחק הראשון הערב. נורשפינג יכולה להיות מאוד טובה ולנצח בהפרש גבוה ואז יהיה להפועל באר שבע מאוד קשה בגומלין. אבל אם באר שבע תוציא תוצאה סבירה, היא תעבור בגומלין בטרנר. מבחינת מזג אוויר לא יהיה כזה נורא לבאר שבע כי אנחנו בכל זאת בקיץ. החורף השבדי זה כבר היה סיפור אחר. אני חושב שבאר שבע חייבת להבקיע שער חוץ במשחק הזה. זה ממש קריטי. שיחקתי מולם ואני יודע כמה האיצטדיון שלהם ביתי. הם גם קבוצה שאוהבת לשחק כדורגל. לא סתם להעיף כדורים".

- הם מכרו את הבן של הנריק לארסון.

"זה טוב לבאר שבע. הוא היה מאוד טוב בחודשים האחרונים והוא כבש הרבה. אבל הד.נ.א. שלהם הוא לשחק כדורגל ולשחק מהר ובעיקר הם חזקים בבית. אם באר שבע היו כמו שהכרתי אותם, הייתי אומר שהם יעברו בקלות אבל היום זו באר שבע אחרת בלי וואקמה ובלי אוגו. זו לא אותה קבוצה שלקחה לנו את האליפויות כששיחקתי במכבי תל אביב. אם הייתי מאמן הפועל באר שבע, הייתי מתמקד בלא לחטוף תבוסה ומצד שני להבקיע שער אחד. ואז בבאר שבע זה יהיה אחרת".

- איך הליגה בשבדיה?

"אני חושב שהליגה בשבדיה משתפרת. היא עדיין לא ברמה של הליגה הישראלית. כששיחקתי בישראל הרגשתי שמאוד קשה לי לשחק גם מול הקבוצות הקטנות. הקבוצות הקטנות ידעו לשחק גם מול הגדולות. בשבדיה יש הרבה הבדל בין הגדולות לקטנות ולכן בישראל הליגה יותר טוב. בכל מקרה המצב בשבדיה משתפר".

- עזבו הקיץ כמה מהחברים שלך במכבי תל אביב.

"שמחתי בשביל פרדראג. הוא התקדם לליגה הצרפתית אחרי ארבע שנים במכבי תל אביב והוא היה חייב לעשות את הצעד הזה. לגבי אלי דסה אני מאוד רוצה לראות אותו מוצא קבוצה. הוא מגן ימני טוב מאוד אבל הוא חייב כבר למצוא קבוצה. זה שאלי לא חתם בקבוצה ואנחנו כבר בחודש אוגוסט זה לא פשוט. אני מאוד מקווה שהוא ישחק בקבוצה באירופה ולא ייאלץ בסוף להישאר במועדון אחר בישראל כי אם לשחק בישראל, הכי טוב בשבילו היה להישאר במכבי תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully