וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני אבדיה מנתח: החסרונות שאני חייב לשפר כדי להפוך לכוכב NBA

הנזיפות בחברים לקבוצה ("זה נראה רע"), התקרית נגד ספרד ("רציתי לתת שואו"), ההתקפלות מול האמריקאים ("כשעשו לי טראש טוק ירד לי הביטחון") והמחסור בפיזיות ("יש סיבות להיות מעודדים"). כוכב העתודה העניק ראיון נרחב ל-ESPN, ומנה את החסרונות שירצה לשפר בעונה שבפתח

שחקני נבחרת העתודה פלייר/צילום ועריכה: קובי אליהו

בווידאו: אבדיה וחבריו חוגגים את הזכייה באליפות אירופה

הזכייה באליפות אירופה הקפיצה את מניית הדראפט של דני אבדיה, עד כדי כך שאמש (שני) טען מומחה הדראפט של ESPN מייק שמיץ שלכוכב הישראלי יש פוטנציאל להיבחר ראשון ב-2020. אולם לצד המחמאות וההתלהבות מהיכולות המגוונות, המנהיגות והכישרון הגדול, עולים בקרב הסקאוטים גם סימני שאלה בנוגע לאבדיה - שנוגעים הן לעניינים מקצועיים נטו והן לעניינים שמחוץ למגרש.

בראיון נרחב שהעניק ל-ESPN התייחס אבדיה גם לסימני השאלה הללו. בין היתר, העלו חלק מהסקאוטים תהיות על אופיו של אבדיה, שנראה במהלך האליפות רוטן וגוער לא אחת בחבריו לקבוצה. "אני תמיד אומר לחבר'ה בקבוצה שלי בחדר ההלבשה לפני משחקים - 'אולי אכעס במהלך המשחק כי אני מאוד אמוציונלי ומאוד רוצה לנצח'", סיפר. "לפעמים אני מאוד עייף במשחקים ולא תמיד כולם שומעים אותי, אז אני צריך להרים את הקול. זה לא נראה טוב מבחוץ, אבל החברים לקבוצה מכירים אותי, הם יודעים שאני לא עושה את זה בכוונה ומבינים שאני לא באמת כועס עליהם. אם מישהו נעלב ממני בזמן משחק, תמיד אגש אליו אחרי המשחק ואגיד לו 'מצטער, בוא ננצח ביחד'. אני תמיד חיובי עם חברים לקבוצה, תמיד מעודד מהספסל, תמיד נותן כיפים ומלהיב את החבר'ה, ונראה לי שבסופו של דבר הם סולחים על זה שניים-שלושה דברים שאני עושה לא נכון. זה מגיע ממקום תחרותי. אני בסך הכל רוצה לנצח".

עוד בנושא

מועמד אפילו לבחירה הראשונה? שמיץ מנתח את סיכויי הדראפט של אבדיה
איכויות מושלמות לכדורסל המודרני: רביץ על מעמד ה-NBA של אבדיה
הסקאוטים סיכמו את אליפות אירופה: "אבדיה כוכב NBA בפוטנציה"

דני אבדיה, נבחרת העתודה. ברני ארדוב
יש גם סימני שאלה. דני אבדיה (צילום: ברני ארדוב)/ברני ארדוב

בנוסף, היה מי שלא אהב את החגיגה המופגנת שלו בסמוך לספסל של נבחרת ספרד אחרי שקלע את הסל המכריע במשחק הגמר. "יש דברים שקורים בזמן משחק שאי אפשר להסביר. יש אמוציות, יש מתחים, ואני לא חושב שאני היחיד שעושה דברים כאלה. זה חלק מהמשחק. הייתי מול הקהל הביתי, האולם היה מפוצץ, האווירה מטורפת, ובסך הכל רציתי לתת קצת שואו. בכדורסל חשוב לנצח, אבל גם חשוב שלקהל תהיה חוויה טובה ומבדרת. אני לא באמת חושב לפני שאני עושה דברים כאלה. אולי לא הייתי צריך לעשות את זה, אבל לפעמים עושים דברים מטופשים במהלך משחק".

בארצות הברית ציינו גם את הסיומות שלו מתחת לסל כסימן בעייתי לקראת ההמשך. "אני משתפר מיום ליום, ומנסה לעבוד בעיקר על הגוף שלי כדי להיות יותר טוב בזה. אני אופטימי לגבי האפשרות שאהיה הרבה יותר טוב בתחום הזה בעתיד, כי אני יודע שאמשיך להתחזק גופנית, אמשיך לצמוח, ויש את האנשים הנכונים מסביבי. מי שראה אותי משחק לפני שנה או שנתיים יודע שעשיתי קפיצה גדולה באספקט הזה, אז זה סימן טוב לגבי העתיד".

עוד בנושא

הקיץ של אבדיה: לא צריך לחשוש מהכתרתו ללוקה דונצ'יץ' הישראלי
שיעור קטן למכבי תל אביב: הכוכבים הצעירים שכן קיבלו צ'אנס ביורוליג
בספרד ביקרו את הגישה "חסרת הכבוד" של אבדיה אחרי ההפסד בגמר

עוד בוואלה!

"דני אבדיה בהחלט הוכיח שהוא ראוי להיבחר טופ 5 בדראפט ה-NBA"

לכתבה המלאה

במהלך הראיון אבדיה התייחס גם לשאלות רבות נוספות.

על הפריבלגיה לזכות באליפות אירופה לעיני הקהל הביתי אמר: "זו תחושה מדהימה. כל העיניים היו עלינו, כל המדינה תמכה בנו, ובסופו של דבר הסבנו לה המון גאווה. זה הישג מדהים ואני אסיר תודה על כך שזכיתי לזה. אחרי המשחקים חגגנו עם האוהדים והיתה אווירה פשוט נפלאה. אני אוהב להתחכך בקהל, כי ככה זה ישראלים - אנחנו אנשים חמים, לבביים, כולם אוהבים אחד את השני, כולם משפחה אחת. אני נהנה מזה".

על הלחץ שהיה על הכתפיים שלו: "היה עליי הרבה לחץ. לא פתחתי את הטורניר טוב במיוחד, הפסדנו, וחשבתי למה איכזבתי הרבה אנשים - היה אולם מלא, ציפיות גבוהות, והחטאתי הרבה, לקחתי גם כמה זריקות רעות. אבל אז הבנתי למה יש לנו נבחרת מדהימה. אחרי המשחק כולם תמכו בי, כולם ניסו לעודד אותי, הורידו הרבה לחץ ממני. היינו כמו משפחה אחת גדולה".

על האופי שלו: "אני אחד שאוהב לעשות כיף, אוהב להשתטות לפעמים. בסופו של יום אנשים באים לראות כדורסל גם בגלל השואו. הם רוצים ליהנות, לצחוק. אני לא רוצה להיות משעמם, אז אני מנסה לשבור את הקרח לפעמים. אני נהנה על המגרש בכל רגע נתון".

על ההתמודדות מול שחקנים אמריקאים באימונים במכבי תל אביב: "זה שונה. הם אוהבים לדבר איתך במהלך משחקים, אוהבים לעשות טראש טוק, ובהתחלה לא אהבתי את זה, הייתי קצת מתוח מזה. זה קצת הוריד לי את הביטחון, אבל אחרי תקופה קצרה התחלתי להרגיש מוחמא מזה וניסיתי לנתב את זה לכיוונים חיוביים. אני אוהב להתחרות, אני אדם תחרותי ואוהב שיש אתגר גדול מולי. אני מנסה לקחת מזה משהו להמשך הקריירה".

זופר אבדיה עם דני אבדיה. ברני ארדוב
"יש לנו את אותם מובים". דני וזופר (צילום: יוסי ציפקיס)/ברני ארדוב

על הדמיון בינו לבין אביו זופר: "אנחנו מאוד דומים על המגרש. רואים שיש לנו את אותם גנים - ההליכה שלנו על המגרש מאוד דומה, התנועות שלנו מאוד דומות, וגם המנטלית זהה. גם הוא כמוני עלה לפרקט בכל רגע כדי להרוג, כדי לנצח. זה לא משנה אם כואב לי, אם אני עייף, אני תמיד רוצה לקחת אחריות - גם בהפסדים, גם בניצחונות".

על ההתקדמות במכבי תל אביב: "בעונה שעברה היתה לי עונה טובה. למרות שלא שיחקתי הרבה, התקדמתי מאוד וזה מה שחשוב לי. אני רוצה להראות בכל פעם משהו אחר, יכולת אחרת - זה הכי חשוב מבחינתי, לפעמים אפילו יותר מדקות משחק. אנחנו משתדל ללמוד כמה שיותר, תמיד שואל שאלות את השחקנים המבוגרים, כי אני רוצה ללמוד מהם.

"אני רוצה להשתפר בעונה הקרובה, לראות שאני מתקדם מיום ליום, גם מבחינת סטטיסטיקה ודקות משחק. אעשה כל מה שהמאמן יבקש ממני, אתאים את עצמי גם אם זה לא יהיה התפקיד שהכי מתאים לי בעולם".

על ההשוואות ללוקה דונצ'יץ': "לוקה שחקן נהדר, אני ממש אוהב אותו ואוהב לראות מה הוא עושה. הוא אחד האירופאים הכי גדולים שהיו, אבל הוא היוצא מהכלל - הוא שיחק כמו שחקן בוגר בגיל 19, ואני לא רוצה לעשות את זה. אני אוהב להיות צעיר ולהרגיש שיש לי עוד פוטנציאל גדול להשתפר. אני לא רוצה להיות סופרסטאר בגיל 18, כי אני אוהב לעבוד קשה ואוהב לראות איך אני משתפר כל הזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully