וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-ESPN ניתחו את דני אבדיה: "העתיד שלו ב-NBA ברור לחלוטין"

מייק שמיץ הסביר שמכבי תל אביב חייבת לאפשר לכישרון לשחק והוסיף: "ב-NBA מחפשים שחקנים מסוגו. הוא בנוי בהתאם לכדורסל המודרני. יש לו אינסטינקטים מנצחים ואיכויות של כוכב"

שחקני נבחרת העתודה פלייר/צילום ועריכה: קובי אליהו

אחרי שהוביל את נבחרת העתודה של ישראל לזכייה באליפות אירופה עד גיל 20 וזכה בתואר ה-MVP, דני אבדיה ממשיך למשוך תשומת לב. שמו של הפורוורד הישראלי מככב כבר זמן רב כפרוספקט עתידי ל-NBA והיום התפרסמה עליו כתבה ארוכה של מייק שמיץ, שמנתחת את היכולת שלו ואת העתיד שלו בליגה הטובה בעולם.

שחקן נבחרת העתודה דני אבדיה חוגג. יוסי ציפקיס
"היה מרשים מאוד לראות איך אבדיה מתפקד כפאוור פרווורד בהגנה וכמעט כפוינד גארד בהתקפה"/יוסי ציפקיס

על ההתאמה של אבדיה ל-NBA: "הוא עדיין צריך להוכיח את עצמו ברמה מקצוענית. אין לו את ארגז הכלים של ג'יימס ווייסמן, או את יכולת הקליעה והאתלטיות של אנתוני אדוארדס, אבל לאבדיה מגיע להיות מוזכר בטופ 3. זאת כשמתייחסים לאיכויות שלו ולעובדה שהוא בנוי בהתאם לכדורסל המודרני. בארה"ב מתייחסים לאליפות אירופה עד גיל 20 כאל טורניר ברמה נמוכה בגלל שהשחקנים הכי טובים היו באליפות העולם עד גיל 19. יחד עם זאת, היה מרשים מאוד לראות איך אבדיה מתפקד כפאוור פרווורד בהגנה וכמעט כפוינד גארד בהתקפה".

על ההגנה: "כשמסתכלים על הגודל שלו, אחרי שהוא יתחזק פיזית ויצבור יותר ניסיון, אבדיה צריך להיות מסוגל לתפקד כמספר 4 ב-NBA מבחינה הגנתית. יש לו עדיין כמה הרגלים רעים, אבל הוא עשה התקדמות. המספרים שלו עלו, הוא הראה תזמון מצוין בעזרה בשמירה והוא הפגין רצון לעשות גם את הדברים הקטנים שלא תמיד מתייחסים אליהם. שוב, הטורניר לא היה ברמה גבוהה והוא רחוק מלהיות שחקן הגנה מושלם, אבל השיפור של אבדיה - בעיקר בהגנה על הטבעת - ביחד עם הרצון שלו, בלטו מאוד".

על יצירת מצבי זריקה: "כל קבוצה ב-NBA מחפשת גבוהים שיודעים ליצור לעצמם זריקות וגורמים לחמישייה שלהן להיות גמישה. זה בדיוק מה שאבדיה מספק. היכולת בהתקפות מעבר של שחקני כדורסל בגודל של אבדיה היא אחת מהמהלכים החשובים בענף. תשלבו את אינטליגנציית המשחק שלו עם היכולת שלו לקלוע ועם התקפות המעבר שלו ותקבלו שחקן עם ערך גבוה. הוא מסוגל לפרק יריבות עם מהלכי פיק-אנד-רול, בעיקר כפליימייקר".

עוד בוואלה!

אבדיה "כוכב NBA בפוטנציה", מדר "ההפתעה הנעימה"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה. דני מרון
חייב לקבל יותר דקות במכבי תל אביב. אבדיה/דני מרון

שמיץ גם נקב בחמישה אספקטים שאבדיה צריך לשפר: סיומת, המשכיות בקליעה, יד שמאל, קבלת החלטות וחלוקה נכונה של האנרגיה שלו. בנוסף, הוא חזר כמה פעמים על בעיית דקות המשחק של הפורוורד הצעיר במכבי תל אביב וכתב: "ברור לחלוטין שלוקה דונצ'יץ' ודני אבדיה הם כישרונות בקליבר שונה. אבל מעבר לכך, כשדונצ'יץ' נרשם לדראפט, כבר היו לו יותר מ-2,000 דקות יורוליג וליגה ספרדית. לאבדיה יש 348 דקות משחק, כמעט כולן בליגה הישראלית".

שמיץ סיכם: "אבדיה יכול לשחק היטב בכל העמדות 1-4, יש לו אילן יוחסין בכדורסל, יש לו אינסטינקטים מנצחים ואיכויות של כוכב. אם אנחנו מדברים על כישרון טהור ועל פוטנציאל לשחק ב-NBA, לאבדיה יש מקום ב'דיבור' לצד ווייסמן ואדוארדס (שצפויים להיבחר בשני המקומות הראשונים בדראפט 2020). אולי הוא לא ייבחר כל כך גבוה אם הוא לא ישחק הרבה בעונה הקרובה, אבל כשמתייחסים למה שראינו ממנו בטורנירי הנוער, יחד עם האופן בו שחקנים מסוגו הפכו לחשובים בכדורסל של היום, העתיד שלו ב-NBA ברור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully