וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הזכייה בזהב: אבדיה "כוכב NBA בפוטנציה", מדר "ההפתעה הנעימה"

הסקאוטים מסכמים את אליפות אירופה: אבדיה זינק בתחזיות הדראפט וקיבל מחמאות ואזהרות בבליצ'ר ריפורט, "חביב הקהל" מדר קיבל תשומת לב מיוחדת, ויש מחמאות גם לקהל הישראלי

צילום וידאו: רוני כנפו, עריכת וידאו: מתן חדד

השבוע החגיגי של נבחרת העתודה כבר כמעט הסתיים, אבל הסקאוטים שהגיעו ארצה מארצות הברית ואירופה עדיין נמצאים בשלב הסיכומים. היום (שישי), חמישה ימים אחרי הזכייה המלהיבה באליפות אירופה, החלו לצוץ באתרי הדראפט השונים כתבות סיכום של הטורניר ובאופן לא מפתיע, ה-MVP דני אבדיה מככב בהם, כמו גם חבר חמישיית הטורניר ים מדר.

ג'ונתן ורסמן, מומחה הדראפט של בליצ'ר ריפורט, העלה אמש סקירה נרחבת של הכישרונות המובילים לקראת דראפט 2020, הקדיש פסקה נרחבת לדני אבדיה וציין ש"מבין כל הכישרונות המובילים של דראפט 2020, אין ספק שלאבדיה היה את החודש הכי מוצלח".

במסגרת הכתבה, ששמה דגש על החסרונות של כל אחד מהשחקנים, ציין וסרמן את האתלטיות והקליעה מבחוץ של אבדיה כנקודות לשיפור. "הוא עומד בכל התנאים בכל מה שקשור לסייז, יכולות מגוונות והבנת משחק, וגיבה את זה באליפות בתל אביב עם מספרים מרשימים. למעשה, לאבדיה אין אף חיסרון בולט, אבל יש לו אתלטיות מוגבלת וטאץ' לא יציב בקליעה שמעלים סימני שאלה בנוגע לפוטנציאל ה-NBA שלו. הוא מתקשה לסיים מהלכים בצבע תוך כדי מגע, חסר לו כוח מתפרץ בחדירות, וזה מוביל לאחוזים נמוכים בקרבת הטבעת או בזריקות אחרי כדרור".

וסרמן המשיך וטען ש"למרות שהוא קלע מסוכן, הטאץ' שלו לא תמיד שם. החודש הוא דייק ב-28 אחוזים בלבד מחוץ לקשת ב-60 אחוזים בלבד מהעונשין באליפות אירופה. בעונה החולפת ב-51 הופעות במדי מכבי תל אביב הוא סיים עם 27.7 אחוזים מהשלוש ו-51.2 אחוזים מהעונשין. הכלים, היכולות המגוונות וההצלחה שלו מעבר לים מצביעים על כך שהתקרה שלו נמוכה. מה שיקבע אם יהפוך לשחקן משלים ב-NBA או יהפוך לכוכב בליגה יהיה תלוי במידה רבה ביכולת שלו לקלוע ביעילות וביציבות".

עוד בנושא

עוד תשמעו עליהם? על הצלחת נבחרת העתודה מנקודת מבט חיצונית
אמריקה בישראל: דני אבדיה נראה, מתנהל ומשחק כמו כישרון על בארה"ב
הקיץ של אבדיה: לא צריך לחשוש מהכתרתו ללוקה דונצ'יץ' הישראלי
עדיין לא קונצנזוס מוחלט: מניית הדראפט של דני אבדיה באתרים המובילים
דור הוואי: איך ייראה סגל נבחרת ישראל הבוגרת בשנת 2029?

שחקן נבחרת העתודה של ישראל דני אבדיה. ברני ארדוב
עדיין יש תמרורים. דני אבדיה/ברני ארדוב

על רקע המחמאות והאזהרות בבליצ'ר ריפורט, היכולת המרשימה של אבדיה באליפות הקפיצה גם את המניה שלו באתרי הדראפט השונים. באתר המוביל "דראפט.נט" פורסמה השבוע תחזית עדכנית, שם אבדיה קפץ מהבחירה ה-26 לבחירה השמינית. גם באתר "טנקטון" פרסמו מוק חדש בו ניבאו שאבדיה ייבחר בבחירה השישית בדראפט.

באתר "יורוספטקס", שעוקב אחרי כישרונות מרחבי אירופה, העלה הסקאוט הפולני ברוניסלאב ואווז'ינצ'וק ששהה בישראל סקירה ראשונה על האליפות. תחילה הוא ציין ש"הרמה בטורניר לא הייתה מדהימה, אבל הלוקיישן נהדר ומגיעה גם מילה טובה לאוהדים המקומיים, שהיו אחרים לאווירה מדהימה בתל אביב".

בסקירה צוין דני אבדיה, מן הסתם, ונכתב ש"כל העיניים היו עליו. במשחקים של ישראל, היו הכי הרבה סקאוטים אמריקאים שאני זוכר בטורניר כזה. כולם כבר הכירו את היכולות המגוונות שלו, אז כדאי להתמקד בדברים החדשים שלמדנו עליו.

"ראשית, הקליעה. מעולם לא פקפקתי בכך שאבדיה יכול להפוך לקלע טוב מאוד, אבל אחרי חמישה משחקים באליפות זה נראה רע מאוד. הסרטון בו אבדיה נראה מתאמן על זריקות מהעונשין אחרי שסיים עם 3 מ-8 בלבד ברבע הגמר היכה גלים בטוויטר, ומאז הוא התעלה על עצמו בדיוק ברגע הנכון. עדיין אין לי ספק שהוא יהפוך לקלע טוב, אבל עדיין אפשר להתייחס לאחוזי הקליעה שלו כאל דגל אדום - השחרור שלו לא מספיק מהיר, לעתים קרובות הוא מאבד שיווי משקל תוך כדי הזריקה - והסקאוטים יעקבו מקרוב אחרי העניין הזה לפני שיבחרו בו בחלק הראשון של הלוטרי.

"שנית, ההגנה. אבדיה הוכיח כמה הוא מסוגל לתרום גם בצד הזה של המגרש. ההתאמה הכי טובה שלו ב-NBA תהיה לשמור על פאוור פורוורדים. הוא פשוט חכם ומבין עניין, הוא יודע היכן לעמוד ומבין את העבודה הקבוצתית. באופן מפתיע, הוא הגן על הטבעת בצורה מרשימה. הוא גם הראה קצת יותר עצבים מבעבר, גער לעתים בחבריו לקבוצה, אבל אי אפשר לפקפק ברצון שלו - ובמקרה הזה גם בידע שלו - לנצח משחקים. תווית של פוטנציאל לבחירת טופ 5 בדראפט מביאה הרבה לחץ. עד כמה שאבדיה גדול, הוא לעולם לא יצליח לתרום בשנה הקרובה כמו שלוקה דונצ'יץ' תרם לריאל מדריד בגילו. הנמכת ציפיות תהיה הדבר הכי טוב עבור הקריירה של אבדיה, אבל ההשוואה עם דונצ'יץ' יכולה גם לשרת אותו, כי היכולת הטובה שהסלובני כבר הראה ב-NBA תגרום לאנשים להאמין שגם אבדיה צריך להיבחר גבוה. כיום כולם מבינים שאם אתה כדורסלן נהדר עם סייז טוב, אינסטינקטים מעולים, איכויות מגוונות וכישרון לשמור לפחות על עמדה אחת ב-NBA, כנראה שתהיה טוב מאוד גם ב-NBA למרות שיש לך אתלטיות ממוצעת. אם הוא אבדיה יציג יכולת טובה במכבי תל אביב העונה, בטוח שהוא יהפוך לבחירת לוטרי גבוהה".

עוד בוואלה!

מירי רגב: "חשוב לנצח במשימה נגד המנהלת ומכבי תל אביב"

לכתבה המלאה
ים מדר נבחרת העתודה. ברני ארדוב
יהיה חביב הקהל, לאן שלא יילך. ים מדר/ברני ארדוב

גם הפתעת הטורניר ים מדר קיבל פסקה משלו. "אליפות אירופה עד גיל 20 היא כנראה המקום הכי פחות טוב לחפש בו מציאות, אבל ים מדר היה חתיכת מציאה. כנראה שלדקות שלו בהפועל תל אביב ולהתפתחות הפיזית והמקצועית שלו בשנה האחרונה היה משקל מכריע בפריצה שלו בשבוע וחצי האחרונים".

בסקירה ציינו ש"מדר היה ההתאמה המושלמת ליד דני אבדיה, בין היתר בזכות היכולת שלו להצטיין ללא הכדור. הוא הציג שילוב מעניין בין יכולת לקלוע לבין יכולת לנהל משחק ברמה גבוהה, ונראה נינוח באותה מידה גם בתור הכוכב המשני וגם בתור הכוכב הראשי בדקות שבהן אבדיה היה על הספסל. למדר יש מהירות מטורפת, תנועה קלילה על המגרש, שינויי כיוון מרשימים, שליטה נהדרת בגוף, והוא מוסיף לכל זה מהלכים מלהיבים וקליעות קשות. יש לו ניצוץ אמיתי בכל מה שקשור ליצירת מצבי קליעה יש מאין, והקילינג אינסטינקט שלו נדיר לרמה הזאת".

היכולת ההגנתית של מדר קצת פחות הרשימה. "התקפית הוא לוהט, אבל הנוכחות ההגנתית שלו בעייתית מאוד. נכון, הוא מהיר ויודע ללחוץ על הכדור, אבל הוא מהמר יותר מדי בהגנה וגם נראה רזה וחלש מדי. בכל מקרה, מדר היה צעיר בשנתיים מרוב השחקנים באליפות ועדיין יש לו הרבה מקום לשיפור ברמה הפיזית. נחכה ונראה אם הוא בנוי להתמודד פיזית בעונה של 80 משחקים מול אתלטים ברמה גבוהה, אבל היכן שלא ישחק, מדר יהפוך לחביב הקהל בזכות אומץ הלב וסגנון המשחק המהנה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully