וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור למכבי תל אביב: הכוכבים הצעירים שקיבלו צ'אנס ביורוליג

לאחר ההצגה בעתודה, לכולם ברור שדני אבדיה צריך לפרוץ גם ביורוליג. רוב האירופאים שנבחרו בטופ 10 של דראפט ה-NBA בשנות האלפיים קיבלו דקות מרובות, והיחיד שלא? גם הוא ממכבי תל אביב

שחקני נבחרת העתודה פלייר/צילום ועריכה: קובי אליהו

על פי כל התחזיות, דני אבדיה צפוי להיבחר בטופ 10 של דראפט ה-NBA בשנה הבאה. ילד הפלא של מכבי תל אביב רק חיזק את מעמדו עם אליפות אירופה נפלאה לנבחרות עתודה, וכעת כל שנותר לו הוא להמשיך במומנטום ולעשות את הצעד המתבקש הבא. אלא שקבוצת הפאר הצהובה לא ששה להעניק לו דקות משחק מרובות ביורוליג אשתקד, וימים יגידו האם זה ישתנה בעונה הקרובה.

ההיסטוריה מלמדת שכמעט כל השחקנים האירופאיים שנבחרו בטופ 10, קיבלו לפני כן תפקיד משמעותי בקבוצותיהם ביבשת הישנה. כך זה נראה בשנות האלפיים:

לוקה דונצ'יץ' (נבחר חמישי בדראפט 2018 על ידי דאלאס)

היוצא מהכלל שלא מעיד על הכלל: הוליך את הבלאנקוס לזכייה ביורוליג בעונת הפרידה שלו מאירופה והעמיד ממוצעים של 16 נקודות, 4.8 ריבאונדים ו-4.3 אסיסטים. קטף כמעט כל תואר אישי שניתן היה לקטוף.

עוד בנושא:

פיני גרשון לוחץ: דני אבדיה שוב עשוי להצטרף לנבחרת הנוער
עדיין לא קונצנזוס מוחלט: מניית הדראפט של דני אבדיה באתרים המובילים
"דני אבדיה בהחלט הוכיח שהוא ראוי להיבחר טופ 5 בדראפט ה-NBA"
תאודוסיץ', מירוטיץ', זוסמן, אבדיה: זוכי העבר בתואר ה-MVP

שחקן נבחרת העתודה דני אבדיה חוגג. יוסי ציפקיס
יהפוך לכוכב גם ביורוליג? אבדיה/יוסי ציפקיס

פרנק ניליקינה (נבחר שמיני בדראפט 2017 על ידי הניקס)

בעונתו האחרונה בשטרסבורג, בסיומה חגג את יום הולדתו ה-19, הפך הרכז הצעיר לחלק משמעותי יחסית מהרוטציה. ממוצעיו: 5.2 נקודות, 2.1 ריבאונדים ו-1.4 אסיסטים למשחק ב-18.3 דקות לערב בליגה הצרפתית.

דרגאן בנדר (נבחר רביעי בדראפט 2016 על ידי פיניקס)

כולנו בוודאי זוכרים: הפורוורד הקרואטי גילה ניצוצות, אך לא הרבה יותר. בנדר שותף בשבעה משחקי יורוליג בעונת 2015/16 בהם קלע, במשותף, 15 נקודות. בליגת העל קיבל 13.5 דקות למשחק והשתדרג ל-5.4 נקודות ו-2.7 ריבאונדים למשחק.

קריסטאפס פורזינגיס (נבחר רביעי בדראפט 2015 על ידי הניקס)

כמו ניליקינה, גם הוא לא זכה לשחק ביורוליג, אבל כן קיבל דקות במסגרת הליגה השנייה בטיבה באירופה - הספרדית. רגע לפני שהגיע ל-NBA, קיבל 21.7 דקות לערב בסביליה והשיב עם ממוצעים של 10.7 נקודות ו-4.8 ריבאונדים למשחק. ביורוקאפ נבחר לשחקן הצעיר של העונה.

עוד בוואלה!

הקיץ של אבדיה: לא צריך לחשוש מהכתרתו ללוקה דונצ'יץ' הישראלי

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב דרגאן בנדר. ברני ארדוב
הניסוי הזה לא בדיוק עבד. בנדר/ברני ארדוב

מריו הזוניה (נבחר חמישי בדראפט 2015 על ידי אורלנדו)

הסקורר הקרואטי קיבל 16.5 דקות למשחק במדי ברצלונה ביורוליג, פתח פעמיים בחמישייה וקלע 7.7 נקודות למשחק.

יונאס ולנצ'יונאס (נבחר חמישי בדראפט 2011 על ידי טורונטו)

קיבל קרדיט רב בריטאס וילנה ונבחר לשחקן הצעיר של העונה ביורוקאפ. בעונתו האחרונה העמיד ממוצעים של 10.8 נקודות ו-7.6 ריבאונדים למשחק. בעונה שלפני כן, אגב, אותה התחיל בגיל 18, קיבל 15.4 דקות למשחק במדי ריטאס ביורוליג.

ריקי רוביו (נבחר חמישי בדראפט 2009 על ידי מינסוטה)

בדומה ללוקה דונצ'יץ', גם רוביו החל לקבל דקות משחק מרובות בגיל צעיר במיוחד - במקרה שלו, זה קרה כבר בגיל 14, כשהוקפץ לקבוצה הבוגרת של חובנטוד בדאלונה. את הופעת הבכורה בנבחרת ספרד רשם בגיל 17, וגם כשעבר לברצלונה המשיך להיות שחקן מפתח ושימש כרכז ראשון. בעונתו האחרונה באירופה רשם 22.7 דקות לערב, בהן סיפק 9.6 נקודות ו-3.5 אסיסטים למשחק ביורוליג.

ריקי רוביו במדי ברצלונה. AP
כוכב כבר בגיל 17. רוביו/AP

אנדראה ברניאני (נבחר ראשון בדראפט 2006 על ידי טורונטו)

איטלקי נוסף שהגיע לליגה הטובה בעולם כמוצר מוגמר, אחרי שהפך שחקן מוכח ביורוליג. בעונתו האחרונה באירופה הוליך את בנטון טרויזו לזכייה בליגה האיטלקית, ממוצעים של 10.9 נקודות ו-4.1 ריבאונדים ב-21 דקות לערב סידרו לו את תואר השחקן הצעיר של העונה ביורוליג.

דרקו מיליצ'יץ' (נבחר שני בדראפט 2003 על ידי דטרויט)

אחד הפלופים הגדולים בהיסטוריה דווקא נראה מצוין בחממת הכדורסל הסרבית המופראם ורסאץ', כשהעמיד ממוצעים של 14.2 נקודות ו-7 ריבאונדים למשחק בליגה המזרח אירופית.

ניקולוז טסקיטישווילי (נבחר חמישי בדראפט 2002 על ידי דנבר)

בדומה לברניאני, גם הפורוורד הגאורגי צמח בבנטון טרוויזו, אם כי הוא שימש יותר כשחקן משלים. ממוצעיו בעונה האחרונה לפני המעבר שלא ממש הוכיח את עצמו לליגה הטובה בעולם: 6.6 נקודות ו-1.8 ריבאונדים ב-12.7 דקות לערב בליגה האיטלקית.

פאו גאסול (נבחר שלישי בדראפט 2001 על ידי ואנקובר)

הסנטר הספרדי המצוין הוכיח איזה עתיד צפוי לו, כשנבחר ל-MVP של סדרת הגמר בספרד בעונתו האחרונה ב-ACB. ביורוליג קיבל 25.7 דקות לערב והשיב עם 18.5 נקודות ו-6 ריבאונדים למשחק - מספיק טוב כדי להיכלל בחמישייה השנייה של העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully