וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיב קר מבקר את המעבר של אנתוני דייויס: "זה רע לליגה"

מאמן גולדן סטייט לא אהב את הדרך שבה הסנטר עזב את ניו אורלינס: "אם חתמת על חוזה, אתה צריך לעמוד בו. מקווה שזה לא יהפוך לטרנד". וגם: זאיון וויליאמסון עשה היסטוריה

עריכה: מתן חדד

בווידאו: העסקאות הבולטות של הקיץ

הקיץ החולף הוכיח מבעד לכל ספק כי מי ששולט כרגע ב-NBA הם לא בעלי הקבוצות, גם לא המאמנים - אלא השחקנים, באופן מוחלט. בניגוד למקרי עבר, בהם צריך היה לסיים חוזה כדי להחליט על זהות הקבוצה החדשה, כעת עושה רושם שהכוכבים הגדולים יכולים לדרוש כמעט הכל - ולעתים גם לקבל. כך היה המקרה של אנתוני דייויס, שפילס את דרכו מניו אורלינס ללוס אנג'לס לייקרס, אף שהיה לו חוזה לשנתיים נוספות בפליקנס.

האם המצב הנוכחי טוב לליגה? לדעת סטיב קר, התשובה שלילית. "אם שחקן בריא לגמרי ויש לו חוזה לעוד שנתיים והוא מבקש לעזוב, זו בעיה גדולה לליגה, צריך לטפל בזה. כשאתה חותם על החוזה, אתה מתחייב לשחק עבור הקבוצה שלך, העיר שלך, האוהדים שלך. ואז (כשהחוזה נגמר), זו זכותך המלאה לעזוב כשחקן חופשי. אבל אם חתמת על חוזה, אתה צריך לעמוד בו".

במקום לעמוד בו, הסנטר המצוין הכניס ליגה שלמה לכוננות שארכה חודשים רבים, עד שקיבל את מבוקשו. "אם אתה מגיע לסיכום עם הקבוצה שלך שהכי טוב להיפרד, זה דבר אחד. אבל מה שקרה עם דייויס היה יוצא דופן ואני מקווה שזה לא יהפוך לטרנד, כי זה רע לליגה".

עוד בנושא:

אנשי ה-NBA קבעו: קוואי לאונרד השחקן הטוב בליגה, הקליפרס יזכו באליפות
מארק גאסול: "רציתי להישאר בממפיס, תודה לאל שהם התעלמו ממני"
נופלים כמו זבובים: גם דמיאן לילארד לא צפוי להשתתף במונדובאסקט
דמות עגולה: האם המשקל הכבד פוגע בזאיון וויליאמסון או עוזר לו?

סטיב קר עם אנתוני דייויס. GettyImages
זה לא אישי. קר ודייויס/GettyImages

קר דווקא טען שהוא בעד הכוח שיש כעת לשחקנים: "כשחקן עבר אני תמיד בעד העצמת השחקנים, אלה שהרוויחו את זה, הבעיה היחידה שלי היא כששחקן תחת חוזה לא מכבד את החוזה הזה. זו בעיה. זה משהו שממש יכול להשפיע על הליגה. יש דרך לעשות את זה ודרך לא לעשות את זה. לברון שיחק עד סוף החוזה שלו, גם דוראנט. אתה חותם על חוזים, מסיים אותם וממשיך הלאה, ככה זה צריך להיות. זה די מטריד שדברים מתחילים לקרות לפני שחוזים נגמרים, כשקבוצות פחות או יותר מוחזקות כבנות ערובה, וגם הליגה. אני לא אוהב את זה. זה פוגע בכולם".

* עוד ב-NBA: בארה"ב מדווחים שחוזה האימוץ של זאיון וויליאמסון עם המותג של מייקל ג'ורדן (Jordan Brand של נייקי) הוא החוזה הגדול אי פעם לרוקי, והוא עבר את זה שחתם עליו לברון ג'יימס כשנכנס לליגה. מי שנבחר ראשון בדראפט האחרון על ידי ניו אורלינס ומיועד להיות הלהיט של הליגה הודיע ביום שלישי שחתם לחמש שנים עם ג'ורדן. בארה"ב טוענים שהחתימה נעשתה אחרי תחרות גדולה בין המותגים, ואחת ההצעות הייתה הרבה מעבר ל-100 מיליון דולר (לא מצוין לכמה שנים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully