וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרשנים חוזים זכייה של דג'וקוביץ', פדרר יעשה היסטוריה?

עולם הטניס עוצר את נשימתו לפני גמר ווימבלדון (16:00, ספורט 5): ההישג הנדיר של השוויצרי, היתרון המובהק של הסרבי וכל המספרים לקראת הקרב על הגביע היוקרתי מכולם, ועל תואר הטניסאי הגדול בכל הזמנים

יוטיוב

בווידאו: המפגש של קורי גוף עם רוג'ר פדרר

אחרי הניצחון המרגש שלו על רפאל נדאל בחצי הגמר, יעלה היום (ראשון) רוג'ר פדרר לגמר טורניר ווימבלדון בניסיון להשלים טורניר היסטורי עם ניצחון על נובאק דג'וקוביץ' (16:00, ספורט 5). השוויצרי שיחגוג את יום הולדתו ה-38 בחודש הבא הרשים מאוד על הדשא הלונדוני בשבועיים האחרונים והצדיק את הבחירה השנויה במחלוקת של המארגנים להציב אותו כמדורג 2 בטורניר למרות שהוא מדורג 3 בעולם מאחורי נדאל כשגבר את הספרדי 6:7, 6:1, 3:6, 4:6.

אלא שבדרך לתואר התשיעי שלו באול אינגלנד קלאב ניצח דג'וקוביץ', שמרבית הפרשנים חוזים שהוא יהיה זה שיניף את הגביע היוקרתי ביותר בענף. טים הנמן, הגיבור המקומי של האנגלים שהפסיד ארבע פעמים בחצי הגמר בווימבלדון, ניתח: "דג'וקוביץ' הוא הפייבוריט. לקהל יהיה תפקיד חשוב והקהל יהיה בעד פדרר בצורה מובהקת, אבל הוא יהיה חייב לפתוח את המשחק טוב, ולהציג יכולת טובה יותר מזו שהציג מול נדאל".

ג'ון מקנרו, האמריקאי שזכה שלוש פעמים בווימבלדון, הצהיר: "לפני כמה שנים זה היה בלתי נתפס לחשוב שבגיל הזה פדרר עוד יחליף בצורה כזו פורהנדים עם נדאל במעמדים כאלה. אז האם הוא יכול לעשות את זה בגמר? כמובן שכן, אבל ההימור שלי הוא שדג'וקוביץ' ינצח בארבע מערכות. נובאק הוא פשוט קיר החזרות אנושי. הוא אחד הגדולים אי פעם בתנועה על המגרש, והוא מגיע להרבה יותר כדורים מאחרים. הוא מאלץ את היריבים שלו להכות עוד ועוד מכות, ומטריף אותם בכך".

עוד בנושא

היום: רוג'ר פדרר מול נובאק דג'וקוביץ' בגמר ווימבלדון (16:00, ספורט 5)
סימונה האלפ זכתה בווימבלדון אחרי 2:6, 2:6 על סרינה וויליאמס בגמר
סרינה וויליאמס חוטפת אש: "נראתה בשוק. לא הייתה בכלל תחרות"

מובילי רשימת זוכי הגרנד סלאמים לאורך השנים האחרונות

מאמן הטניס האגדי ניק בולטיירי ניתח את יחסי הכוחות בטורו ב-'אינדפנדנט' הבריטי: "לדג'וקוביץ' פשוט אין חולשות. מול כל יריב אחר תמיד אפשר להיטפל לנקודה מסוימת במשחק שלו ולשחק עליה, אבל אצלו זה לא קיים. אני חושב שבגמר פדרר ישחק קצת אחרת מאיך שהוא שיחק מול נדאל, ישתמש יותר בסלייס בקהנד ובסרב אנד וולי. פדרר יודע שהוא לא יוכל לנצח מהקו האחורי. הוא ינסה לקצר את הנקודות בידיעה שככל שהראלי יתארך, לדג'וקוביץ' יהיה יתרון. אני מצפה מדג'וקוביץ' לשחק את המשחק האגרסיבי הרגיל שלו, ולנצל את החולשה של פדרר בבקהנד תוך כדי תנועה".

"לפני הטורניר הכרזתי שפדרר הוא המועמד לזכייה", המשיך בולטיירי. "אבל רגע לפני הגמר אני כבר לא בטוח בזה. קשה מאוד להעריך מי ינצח במפגש בין מי שנחשב לטניסאי הגדול בכל הזמנים לשחקן הכי שלם שאי פעם החזיק מחבט טניס".

מספרי המשחק:

* פדרר הוא כבר מלך הזכיות בווימבלדון עם 8, כשהוא מקדים את פיט סמפראס (7) וביורן בורג (5). דג'וקוביץ' שזכה 4 פעמים ינסה להשתוות לשבדי שבמקום השלישי.

* אם יזכה, פדרר יהפוך לטניסאי המבוגר ביותר אי פעם שמניף גביע גרנד סלאם, בגיל 37 ו-340 ימים. בשיא הנוכחי מחזיק קן רוזוול שזכה באוסטרליה ב-1972 בגיל 37 ו-61 ימים.

* פדרר הוא הטניסאי הכי מבוגר שהעפיל לגמר ווימבלדון מאז שרוזוול בן ה-39 הפסיד בגמר 1974 לג'ימי קונורס.

* פדרר ינסה להשיג את תואר הגרנד סלאם ה-21 שלו, כשבמרדף אחריו במאבק על תואר השחקן הגדול בכל הזמנים נמצאים נדאל בן ה-33 עם 18 תארים ודג'וקוביץ' בן ה-32 עם 15 תארים.

* דג'וקוביץ' מחפש תואר גרנד סלאם רביעי מאז יום הולדתו ה-30 - הישג שרק פדרר, נדאל ורוד לייבר רשמו בעבר.

* זה המפגש ה-48 בין השניים. המאזן ביניהם עד כה: 22:25 לדג'וקוביץ', שאף ניצח בארבעת המפגשים האחרונים. בגרנד סלאמים המאזן עומד על 6:9 לטובת הסרבי.

* הפעם האחרונה בה פדרר ניצח את דג'וקוביץ' בטורניר גרנד סלאם היתה בחצי גמר ווימבלדון ב-2012.

* פרט לחצי הגמר ההוא, השניים נפגשו פעמיים בגמר ווימבלדון, בשניהם ניצח דג'וקוביץ' - ב-2014 וב-2015.

עוד באותו נושא

רפאל נדאל מודה: "רוג'ר פדרר גורם לדברים הכי קשים להיראות קלים"

לכתבה המלאה
טורניר פריס 218. GettyImages
ככה זה נגמר במפגש האחרון בין השניים בחצי גמר טורניר פריס בנובמבר האחרון/GettyImages

* מאז 2003, היו רק שני גמרים בווימבלדון שלא כללו את פדרר או את דג'וקוביץ'.

* הטניסאי היחיד עד כה שניצח את דג'וקוביץ' ואת נדאל באותו טורניר גרנד סלאם היה סטן ואוורינקה ב-2014.

* דג'וקוביץ' הפסיד שתי מערכות בלבד עד כה בשש משחקיו בטורניר, בעוד שפדרר שמט רק שלוש מערכות.

* דג'וקוביץ' יישאר במקום הראשון בעולם ללא קשר לתוצאות המשחק, בעוד שפדרר יוכל לטפס מהמקום השלישי למקום השני על חשבון נדאל אם יזכה.

* זו הפעם ה-15 בה המדורגים 1 ו-2 נפגשים בגמר ווימבלדון, המאזן עד כה: 6:8 למדורגים 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully