וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סרינה וויליאמס נראתה בשוק. לא הייתה בכלל תחרות"

הטניסאית האמריקאית קרסה לחלוטין בגמר ווימבלדון מול סימונה האלפ, מקנרו הודה: "הייתי בהלם". סרינה: "אני בכיוון הנכון". האלפ: "זה המשחק הטוב בחיי"

סרינה ווילליאמס, סימונה האלפ, גמר ווימבלדון 2019. רויטרס
לא כוחות. סרינה מול האלפ/רויטרס

זו לא סנסציה שסימונה האלפ גברה על סרינה וויליאמס בגמר ווימבלדון, מה שמפתיע זה הדרך שבה הניצחון הזה הושג. הטניסאית הרומנייה מחצה היום (שבת) את יריבתה 2:6, 2:6 תוך 56 דקות בלבד, כשהיא לא מותירה לאמריקאית סיכוי. האלפ עלתה ל-0:4 מהיר תוך 11 דקות, בעוד סרינה נראתה חסרת אונים, מתוסכלת ועצבנית, עד שנאלצה להיכנע בסופו של דבר להאלפ ולהחמיא לרומנייה, שזכתה בפעם הראשונה בתואר ובגמר גרנד סלאם שני בקריירה.

"סימונה שיחקה נהדר, הייתי קצת כמו צבי מול פנסי רכב", החמיאה בסיום סרינה בת ה-37, "זו לא הפתעה לאף אחד שהיא שיחקה נהדר מולי. עשיתי המון שגיאות. עכשיו אני חייבת למצוא דרך לנצח גמר. אולי לשחק בגמרים שהם לא בגרנד סלאם יעזרו לי להיכנס לקצב. אני לא מרגישה שיש יותר מדי לחץ. פשוט הכיתי חזק מדי וניסיתי יותר מדי, כי הצליחה להחזיר כל כדור".

סרינה וויליאמס. רויטרס
תנועות ידיים של תסכול, שאגות של זעם. סרינה בהלם/רויטרס

סרינה יודעת על מה היא מדברת. קודם כל, מדובר בהפסד שלישי ברציפות שלה בגמר גרנד סלאם מאז שהפכה לאמא: הראשון היה לקרבר בווימבלדון אשתקד, אחרי כך הפסידה לאוסקה בגמר ארה"ב (עם עוד התפרקות מנטלית), והיום הגיע ההפסד להאלפ, שכלל 26 (!) שגיאות לא מחויבות. וויליאמס, שמחפשת באופן נואש את הגרנד סלאם מספר 24 בקריירה במטרה להשתוות למרגרט קורט כטניסאית עם הכי הרבה גביעי מייג'ור, פשוט לא מצליחה לעמוד במשימה, וגם היום נראתה עצבנית כבר מהרגע הראשון, והרבתה להגיב בתנועות גוף עצבנות.

"העובדה שלא נפצעתי היא חיובית מבחינתי", אמרה סרינה, "אני פשוט חייבת להמשיך ולנסות שוב ושוב, להמשיך להתקדם. כל הפסד הוא לא קל עבורי. אבל כשמישהי משחקת מולך טניס מרהיב כזה, אין הרבה מה לעשות. אתה פשוט צריך להבין שזה היום שלהם. אני מקווה שאוכל להרים את רמת המשחק שלי. אני תמיד מצפה לנצח, אבל אלה נסיבות שונות עבורי כעת. זה היה מאמץ אדיר עבורי להעפיל לגמרים האחרונים.

"לא יודעת אם יכולתי לעשות דברים אחרת. אם כבר, יש לי מה ללמוד מסימונה, ולתת את כל הלב שלי. אני מרגישה שאני עדיין תחרותית, אחרת לא הייתי כאן. אני בכיוון הנכון. מישהו אמר לי שאני כבר לא צריכה להסתכל יותר על שיאים, וזה מה שאני עושה. אני במסע שלי, ועושה את המיטב שלי. הרגשתי היום את האהבה מהקהל, והערכתי את זה. רוג'ר ואני לא נהיה כאן בעוד שלוש, ארבע, חמש שנים, כך שעכשיו זו ההזדמנות לראות אותנו".

מרטינה נברטילובה יודעת שסרינה פשוט צריכה לשחק יותר: "אני חושב שזה חיוני עבורה לשחק יותר משחקים. אי אפשר לזייף את זה. את חייבת את המשחקים האלה. ההיסטוריה יכולה להפריע לך, וזה נהיה קשה להיפטר מכל הלחץ הזה".

שחקן העבר והפרשן ג'ון מקנרו אמר: "סרינה חייבת להיכנס לכושר טוב יותר, כי ברמות האלה היא יכולה להפוך לפגיעה, במיוחד כשהלחץ מדבר. האלפ זזה הרבה יותר טוב ממנה. היום היה המשחק הכי טוב שלה בקריירה. הייתי בהלם. לא חשבתי שהאלפ תוכל לאיים על סרינה כפי שהייתה היום. סרינה נראתה בשוק, ולא חשבתי שזה יוכל לקרות עם הניסיון שיש לה. האלפ ניצחה אותה בכל תחום, לא הייתה תחרות". בילי ג'ין קינג, שחקנית העבר האמריקאית, צייצה: "ברכות לסימונה על ניצחון אדיר, זו הייתה אחת ההופעות המושלמות שראיתי אי פעם. איזה טניס מדהים!".

עוד באותו נושא

סימונה האלפ זכתה בטורניר ווימבלדון אחרי שגברה בגמר 2:6, 2:6 על סרינה וויליאמס

לכתבה המלאה
סימונה האלפ, אלופת ווימבלדון. רויטרס
חלום חייה. האלפ/רויטרס

האלפ עצמה נשאלה בסיום אם אי פעם היה לה משחק טוב יותר, וענתה: "מעולם לא. זה המשחק הכי טוב שהיה לי. סרינה תמיד מעוררת בך השראה כזאת, אז תודה לה. הייתי עצבנית, הייתה לי בעיה בבטן לפני שעליתי למגרש, אבל התרכזתי ועשיתי את המיטב".

בפעם הקודמת שהאלפ זכתה בגרנד סלאם, ברולאן גארוס 2018 כשהפכה לרומנייה הראשונה אי פעם שזוכה בתואר מייג'ור, עשרות אלפים קיבלו אותה בשדה התעופה עם חזרתה. סביר להניח שגם הפעם מצפה לה חגיגה. "זה תמיד היה החלום של אמא של", אמרה בסיום, "היא אמרה לי בגיל 10 שאם אני רוצה לעשות משהו בטניס, זה לשחק בגמר ווימבלדון. אמרתי לאנשים בחדר ההלבשה, שאני רוצה לזכות היום כדי לקבל לפה כרטיס חבר לכל החיים, זו הייתה אחת המוטיבציות שלי".

נדיה קומאנצ'י, המתעמלת האגדית והספורטאית המפורסמת בתולדות רומניה, אמרה: "זו הייתה תצוגה מדהימה, פשוט פנטסטי. זה לא מפתיע שהיא ניצחה כי היא הייתה מוכנה מנטלית לרגע הזה. עכשיו זה הזמן של כל רומניה לחגוג. אני בטוחה שאנשים לא יעבדו עכשיו ברומניה כמה ימים, כי יחגגו את הניצחון הזה של סימונה".

סימונה האלפ ווימבלדון 2019. רויטרס
26 שגיאות לא מחויבות לסרינה. האלפ חוגגת/רויטרס
סימונה האלפ ווימבלדון 2019. רויטרס
אמא חלמה על זה מגיל 10. האלפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully