וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב ענקים בגמר בווימבלדון: דג'וקוביץ' ינסה לשמור על התואר מול פדרר

הסרבי מחפש זכייה שנייה ברציפות בווימבלדון: "אני כבר יודע למה לצפות מול פדרר". השוויצרי רוצה להפוך לשחקן המבוגר ביותר שזוכה בתואר גראנד סלאם, עם זכייה תשיעית על הדשא באול אינגלנד: "חייב להוריד את הראש ולהישאר מפוקס" (ראשון, 16:00, ערוץ הספורט)

עריכת וידאו: מתן חדד

פרק נוסף בספרי ההיסטוריה של היריבות האגדית בין שניים מהטניסאים המעוטרים והטובים ביותר בעולם ייכתב מחר (ראשון) בגמר הגברים בווימבלדון (16:00, ערוץ הספורט). רוג'ר פדרר ונובאק דג'וקוביץ' ייאבקו זה בזה על התואר היוקרתי ביותר, בפעם השלישית. פדרר מגיע אחרי ניצחון יוקרתי על רפאל נדאל בחצי הגמר, ואילו דג'וקוביץ' ניצח את רוברטו באוטיסטה אגוט העיקש. הסרבי המדורג ראשון בטורניר ינסה להגן על התואר בו זכה בשנה שעברה ולהניף את הגביע בפעם החמישית, ואילו השוויצרי המדורג שני ינסה לזכות באול אינגלד בפעם התשיעית, אחרי שנתיים בהן לא זכה.

מעל המשחק תרחף כמובן שאלת השחקן הגדול בהיסטוריה, כשאת המאבק המשולש מוביל פדרר (יחגוג 38 בחודש הבא) עם 20 תארי גרנד סלאם בקריירה, לעומת 18 של נדאל בן ה-33 ו-15 של דג'וקוביץ' בן ה-32.פדרר ודג'וקוביץ' נפגשו לא פחות מ-47 פעמים מאז שנת 2006, כאשר הסרבי מוביל 22:25 על יריבו השוויצרי. דג'וקוביץ' ניצח בארבעת המפגשים האחרונים בין השניים, וגבר על פדרר בשני גמרי ווימבלדון בהם נפגשו (2014, 2015). למעשה, פדרר ניצח את דג'וקוביץ במייג'ור בפעם האחרונה רק בשנת 2012.

עוד בנושא:
סימונה האלפ זכתה בטורניר ווימבלדון
המאבק על מורשת פדרר בשיאו גם בגיל 38
"רוג'ר פדרר גורם לדברים הכי קשים להיראות קלים"

טניסאי סרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
רוצה להגן על התואר. נובאק דג'וקוביץ'/רויטרס

כיאה ליריבות ארוכת השנים בין השניים, כל אחד מהפיינליסטים מכיר היטב את יריבו ויודע מה הן חולשותיו, היכן עליו להכות חזק כדי להבליט אותן, ובמה הוא יותר טוב מהמתחרה. השאלה היא אחת - מי מבין השניים יצליח להוציא אל הפועל את תכנית המשחק שלו באופן המיטבי כדי לצאת עם ידו על העליונה. "אני חושב שברגע ששיחקת מול מישהו יותר מ-15 פעמים, במיוחד בשנים האחרונות בהן נפגשנו כמה פעמים, אין כבר הרבה מה להסתיר", אמר פדרר. "שיחקתי פה נגד רוג'ר שני גמרים אייקוניים שנתיים ברציפות, אני כבר יודע למה לצפות", הוסיף הסרבי.

דג'וקוביץ' צעיר מפדרר, וזכה בשלושה מתוך ארבעת תארי הגראנד סלאם האחרונים. הסרבי יכול להקשות מאד על פדרר, הוא יכול להגיב טוב מאוד להגשות החזקות שלו על הדשא ובכך לפגוע באחד הנשקים העיקריים של השוויצרי. אבל כשמדובר על משחק בדשא של ווימבלדון, פדרר נחשב לשחקן הטוב ביותר. "כולנו יודעים כמה טוב רוג'ר בכל מקום, אבל כאן במיוחד. משטח הדשא מחמיא לסגנון המשחק שלו, הוא אוהב לשחק מאד מהר. המהירות מפעילה עליי לחץ מתמיד, לעתים טוב לי יותר לקחת יותר זמן ולשחק יותר לאט", אמר הסרבי.

עוד באותו נושא

סימונה האלפ זכתה בטורניר ווימבלדון אחרי שגברה בגמר 2:6, 2:6 על סרינה וויליאמס

לכתבה המלאה
הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר/רויטרס

השניים עברו דרך דומה מאד אפילו כמעט זהה באול אינגלנד השנה, כאשר דג'וקוביץ' מפסיד רק שתי מערכות מפסידים רק שתי מערכות לאורך כל הטורניר, אחת בשבוע הראשון ואחת בחצי הגמר, ופדרר מפסיד רק שלוש מערכות. השניים גם חבטו יותר ווינרים מאשר שביצעו טעויות בלתי מחויבות בווימבלדון עד כה.

אם ינצח, פדרר יכול להפוך לטניסאי המבוגר ביותר שזוכה בתואר גראנד סלאם, כאשר הוא בן 37 ו-340 ימים: "אני יודע שזה עדיין לא נגמר. אין טעם בלהתחיל לחגוג הלילה או להיות רגשניים מדי, למרות שאני מאד שמח", אמר פדרר אחרי הניצחון בחצי הגמר. "לשמחתי או לצערי, יש עוד משחק אחד מכריע, שהוא פנטסטי. אני חייב להוריד את הראש ולהישאר מפוקס".

רוג'ר פדרר ונובאק דג'וקוביץ' גמר וויבלדון 2015. רויטרס
מי יצליח לזכות השנה? רוג'ר פדרר ונובאר דג'וקוביץ' בגמר 2015/רויטרס

מובילי רשימת זוכי הגרנד סלאמים לאורך השנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully