וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימונה האלפ זכתה בטורניר ווימבלדון אחרי שגברה בגמר 2:6, 2:6 על סרינה וויליאמס

ניצחון אדיר לרומנייה: סרינה קיוותה להשוות את שיא הזכיות בגרנד סלאם, אבל האלפ הדהימה עם 2:6, 2:6 מוחץ מול האמריקאית העצבנית, שהרבתה לשגות והפסידה בגמר שלישי רצוף

סימונה האלפ, אלופת ווימבלדון. רויטרס
לא הותירה לסרינה סיכוי. האלפ/רויטרס

חובבי הטניס קיוו ליום היסטורי, שבו סרינה וויליאמס תשווה את השיא האדיר של מרגרט קורט ותזכה בתואר הגרנד סלאם ה-24 שלה בקריירה, אבל את סימונה האלפ זה ממש לא עניין. הרומנייה גברה היום (שבת) 2:6, 2:6 על סרינה בגמר הנשים במגרש המרכזי באול אינגלנד קלאב, וזכתה לראשונה בקריירה שלה בתואר על הדשא הלונדוני, כשהיא משלימה את הניצחון תוך 55 דקות בלבד! זה תואר גרנד סלאם שני להאלפ בקריירה, אחרי רולאן גארוס 2018, ומי שנחשבה בעבר ללוזרית, שקורסת ברגעי האמת, חגגה עוד יום גדול בקריירה שלה, ויום גדול לספורט הרומני.

הטניסאית האמריקאית סרינה ווליאמס. רויטרס
יום עצבני. סרינה וויליאמס/רויטרס
סימונה האלפ, אלופת ווימבלדון 2019. רויטרס
חלום חייה התגשם. האלפ/רויטרס

סרינה הגיעה כפייבוריטית ברורה: לא רק הניסיון המרשים, לא רק רזומה של 23 זכיות בגרנד סלאם מתוך 31 הגמרים שלה, לא רק שמונה תארים בווימבלדון בעשרה גמרים - אלא גם כושר טוב עד עתה בטורניר. אבל כנראה שהלחץ עשה את שלו. כמו בגמר אליפות ארה"ב מול נאומי אוסקה בשנה שעברה, סרינה שוב נראתה עצבנית ומתוסכלת, ורשמה הפסד שלישי בגמר גרנד סלאם מאז חזרתה מהיריון (הפסידה גם לקרבר בגמר ווימבלדון אשתקד) ועדיין לא הצליחה לזכות בתואר גרנד סלאם כאמא.

האלפ הייתה הראשונה להתעשת מהלחץ, ועלתה ל-0:4 מרשים תוך 11 דקות בלבד. היא ניצחה במערכה הראשונה 2:6 בקלות, ואם היא חששה לקרוס במערכה השנייה - הרי שהרומנייה שוב שמרה על קור רוח, והשלימה את המשימה בצורה מרשימה מאוד. מעבר לשפת הגוף העצבנית והתסכול הגדול של סרינה - הנתון הבולט מכל הוא בשגיאות הלא מחויבות: 25 לוויליאמס, מול 3 בלבד להאלפ - שממחיש את הפערים בין השתיים. האלפ, בנוסף לתואר היוקרתי, חוגגת גם זכייה בפרס כספי של 2.35 מיליון ליש"ט.

הטניסאית הרומנייה סימונה האלפ. רויטרס
חדה ומרוכזת. האלפ/רויטרס
סימונה האלפ, סרינה וויליאמס, גמר ווימבלדון 2019. רויטרס
הייתה גדולה עליה. האל וסרינה/רויטרס

מהלך המשחק

מערכה 1

האלפ פתחה עם שבירה על ההגשות של סרינה, כשהאמריקאית הלחוצה רושמת 3 שגיאות לא מחויבות כבר במשחקון הראשון. הרומנייה המשיכה לנוע במהירות על המגרש ולנצל את הקיפאון של סרינה, שמרה על ההגשה והשיגה מהר את השבירה השנייה כדי לעלות ל-0:3 תוך 7 דקות (!), כשהאלפ עם 4 ווינרים וללא שגיאה, בעוד סרינה ללא ווינר. האלפ המשיכה את המומנטום ועלתה ל-0:4 מדהים תוך 11 דקות (!), כשסרינה הצליחה סוף סוף לעלות על הלוח וצימקה ל-4:1 על ההגשה שלה עם יכולת משופרת.

במשחקון השישי וויליאמס הצליחה להשיג אפשרות שבירה ראשונה במשחק, אבל האלפ שוב הגיבה נהדר ובקור רוח, ועם שלוש נקודות רצופות הצליחה לעלות ל-1:5 מוחץ, תוך 20 דקות. וויליאמס שוב שמרה על ההגשה והעבירה את הלחץ להאלפ, אבל הרומנייה שוב עשתה את המוטל עליה כדי לעלות ל-2:6 מרשים תוך 26 דקות בלבד. בסופו של דבר שתי הטניסאיות סיימו את המערכה עם 8 ווינרים, אבל לוויליאמס היו 10 שגיאות לא מחויבות, לעומת 2 בלבד להאלפ.

מערכה 2

וויליאמס עלתה נחושה ומרוכזת, ובעיקר מלאת מוטיבציה, שהתבטאה בשתי שאגות "קאם און!", והאמריקאית אומנם עלתה ל-0:1, אבל הרומנייה ידעה לעצור את ההתלהבות שלה והשוותה ל-1:1 קליל. האלפ המשיכה לשחק בקור רוח, לענות על כל כדור ובעיקר לתסכל את סרינה. במצב של 2:2 האמריקאית שוב איבדה את ההגשה, אחרי עוד החטאה של סרינה מול מגרש פתוח, והאלפ השיגה את השבירה המיוחלת כדי לעלות ל-2:3, ועם שמירה קלה ל-2:4.

במשחקון השביעי סרינה פיגרה 30:0, עלתה ל-30:40 כשהיא מפגינה שוב ושוב את חוסר שביעות הרצון מהיכולת שלה, ומנגד האלפ שלחה כדורים חזקים ומיוחדים לפינות, ועלתה ל-2:5 אדיר. במצב הזה סרינה נראתה שבורה לגמרי, והאלפ ניצלה את ההזדמנות כדי להסתער ולנצח, 2:6, 2:6 תוך 55 דקות בלבד.

מייגן מרקל, פיפה מידלטון, ווימבלדון, גמר הנשים. רויטרס
נסיכות ביציע. מרקל ופיפה/רויטרס
סרינה וויליאמס. רויטרס
שפת גוף עצבנית. סרינה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully