וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרטים מאחורי הקלעים: דוראנט וקיירי התלבטו בין הנטס לניקס, קרי "הושפל"

בארצות הברית חושפים: KD ואירווינג החליטו מזמן על שיתוף פעולה, ואחרי התלבטות ממושכת האחרון הכריע לטובת ברוקלין. וגם: קרי התבשר על העזיבה של דוראנט בזמן שהיה בדרכו מסין כדי לפגוש אותו

עריכת וידאו: מתן חדד

איך שגלגל מסתובב. עד לפני כמה שנים ברוקלין נראתה בדרך לשום מקום, עם הווה אפרורי, עתיד לא ברור ועבר בעייתי שכלל טרייד שנחשב לאחד הגרועים אי פעם. הלילה (בין ראשון לשני) הכל השתנה, ותהליך בן ארבע שנים שהחל עם המינוי של שון מארקס לג'נרל מנג'ר ושל קני אטקינסון למאמן, קיבל את החותמת האחרונה. קווין דוראנט, קיירי אירווינג, דיאנדרה ג'ורדן וגארט טמפל הצטרפו בטווח של כמה שעות בודדות, ולפתע הפכו הנטס מקבוצה חביבה שנאבקת על מקום בפלייאוף לאחת המועמדות העיקריות להשתלט על ה-NBA בשנים הקרובות.

העונה הקרובה, סביר להניח, תהיה שנת התאקלמות. קווין דוראנט הפצוע יחמיץ את כולה כמעט בוודאות, וקיירי אירווינג - כפי שהוכח בעונה החולפת בבוסטון - לא באמת מסוגל לסחוב קבוצה לאליפות. השאלה היא מה יקרה לאחר מכן: האם דוראנט יחזור לעצמו אחרי הפציעה הקשה, האם החברות שלו מחוץ לפרקט עם אירווינג ודיאנדרה ג'ורדן תתורגם לכימיה טובה עליו, והאם זה יספיק כדי להתמודד על האליפות מול קבוצת הכוכבים בלייקרס או אפילו מול הצעירים המוכשרים של פילדלפיה, שקיבלו הלילה תוספת כוח משמעותית בדמותו של אל הורפורד.

עוד בנושא

ההכרזה שכל הליגה חיכתה לה: דוראנט בחר לחתום בברוקלין
ראסל בגולדן סטייט, באטלר עבר למיאמי, הורפורד לפילי: כל העסקאות
דיווח: קוואי לאונרד מתקרב ללייקרס, גם אנדרה איגודלה עשוי להצטרף
הבדיחה של ה-NBA, שוב: הניקס סירבו לשלם לדוראנט, ו"בזבזו" 113 מיליון דולר

NBA. עיבוד תמונה
NBA/עיבוד תמונה
קיירי אירווינג, קווין דוראנט. GettyImages
הפור נפל לפני כמה חודשים. דוראנט ואירווינג/GettyImages

כך או כך, נראה שמועדון החברים של דוראנט נרקם בחשאי כבר מזמן. על פי מרכוס תומפסון מה"אתלטיק", דוראנט וקיירי אירווינג החליטו כבר לפני כמה חודשים לשתף פעולה ולשחק יחדיו בעונה הבאה, והשאלה היתה רק היכן. על פי הדיווח דוראנט העדיף שאיחוד הכוחות יהיה במדי הניקס, אבל אירווינג העדיף שהם "ישתלטו" על ברוקלין". בסופו של דבר השניים בחרו יחד בנטס, בין היתר משום שהבסיס של הקבוצה היה בריא בהרבה והארגון נחשב מתפקד ויעיל יותר. אכן, דוראנט ואירווינג יצטרפו לקבוצה לא רעה כשלעצמה: אמנם כוכב העונה שעברה דיאנג'לו ראסל עבר (במפתיע) לגולדן סטייט, אבל קריס לוורט, ספנסר דינווידי וג'ארט אלן, שההתקדמות ההדרגתית של הנטס בשנים האחרונות רשומה לא מעט על שמם, אמורים להישאר.

דוראנט, שוויתר בלא מעט מקרים בעבר על מיליוני דולרים כדי להיות חלק מקבוצות איכותיות, עשה זאת גם הפעם: הוא ואירווינג לא חתמו על חוזים מקסימליים ו"ינדבו" בין 4 ל-5 מיליון דולר מדי שנה, בין היתר כדי שחברם המשותף דיאנדרה ג'ורדן יוכל לחתום לארבע שנים תמורת 40 מיליון דולר.

על פי מרכוס תומפסון, "ההחלטה של דוראנט חשפה מה הערך האמיתי שמניע אותו: חברות. זה מה שהכי חשוב בלב של דוראנט. כסף? היה לו הרבה מזה, ועוד יהיה לו המון. אליפויות? הוא כבר זכה בשתיים, ועדיין יש לו אפשרות לזכות בכמה נוספות. מורשת? כמו שהוא אמר בעבר, כולם יודעים מי הוא".

עוד באותו נושא

קווין דוראנט הודיע רשמית שהוא עובר לברוקלין, ישחק לצד קיירי אירווינג

לכתבה המלאה
שחקן ברוקלין נטס ספנסר דינווידי. AP
לנטס יש בסיס לא רע בכלל. ספנסר דינווידי/AP

תומפסון טוען שדוראנט הגיע גם לגולדן סטייט בזמנו בראש ובראשונה כדי למצוא חברויות. "לפני שלוש שנים, כשהוא נפגש עם סטף קרי, קליי תומפסון, דריימונד גרין ואנדרה איגודלה בהאמפטונס, הוא ראה ארבעה חבר'ה שנהנים האחד בחברת השני, ורצה להיות חלק מזה. הוא במיוחד רצה קשר עם סטף קרי, אבל החיבור הזה אף פעם לא באמת קרה. בטוח שלא נוצר חיבור מהסוג שישאיר אותו בווריירס. הם כן הסתדרו, כן היו בסדר גמור אחד עם השני, אבל די מהר הם גילו שהם מאוד שונים. התחביבים שלהם שונים, הגישה שלהם שונה, המעגל החברתי שלהם שונה. זה אף פעם לא עבד עד הסוף".

מאורע שהתרחש אמש ממחיש היטב את מערכת היחסים הלא מספיק חמימה בין השניים. לטענת תומפסון, סטף קרי טס במיוחד מסין לניו יורק כדי לפגוש את קווין דוראנט לפני שהוא מודיע על ההחלטה (על פי הדיווח קרי לא טס כדי לנסות לשכנע אותו להישאר, אלא כדי לברך אותו על ההחלטה - מה שלא יהיה), אולם נאלץ להתבשר על כך שדוראנט עבר לברוקלין במהלך הטיסה, עוד לפני שהספיק לנחות בתפוח הגדול.

בכתבה אף מצוטט מקורב לדוראנט שטוען ש"דוראנט רצה להתקרב לקרי, הוא רצה לפתח איתו חברות עמוקה. אבל זה פשוט לא הצליח".

מייקל רפפורט נותן שואו כרגיל

הסימנים היו באוויר: זה מה שדוראנט אמר על קיירי רק לפני שנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully