וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנעליים של קארים, בראש של אמביד, בלב של שאקיל: יאניס הופך לקונצנזוס

אחרי שעקץ את אמביד והוכיח לו מי באמת בלתי עציר, אחרי שכבש גם את שאק וסחט ממנו שבחים נדירים ("הוא יהיה אחד הגדולים"), עם עוד הצגה שמקרבת אותו לשחזור העונה הקסומה של קארים, הגריק פריק במרחק נגיעה מזכייה ב-MVP. וגם: לברון מתקשה בגיוס כוכבים - גם מחוץ למגרש

עריכה: מתן חדד

בווידאו: ההצגות הגדולות של העונה ב-NBA

מאבקי הפלייאוף במזרח עדיין צמודים, המלחמה על המיקומים במערב עדיין מעניינים, אבל נראה שמה שגונב את הכותרות בשבוע האחרון של העונה ב-NBA הוא ראש החץ בין יאניס אנטטוקומפו לג'יימס הארדן בקרב על ה-MVP, שיוכרע רק בפוטו פיניש. הארדן סיפק כמה תצוגות אישיות מרשימות בשבוע האחרון, והלילה (בין חמישי לשישי) יאניס ענה לו עם מופע תכלית משלו בניצחון 122:128 בפילדלפיה, שהבטיח למילווקי שלו את המקום הראשון במזרח, וכפועל יוצא מכך גם את יתרון הביתיות עד הגמר.

אפילו השורה הסטטיסטית המופלאה של הגריק פריק - 45 נקודות, 13 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-5 חטיפות ב-35 דקות - לא מספרת את כל הסיפור. גם לא הסטטיסטיקות שהבליטו האמריקאים אחרי נבירה אופיינית במספרים: זו הפעם הראשונה מאז מייקל ג'ורדן בנובמבר 1989 ששחקן רושם סטטיסטיקה של 45 נקודות, 10 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-0 איבודים; זו הפעם הראשונה בתולדות ה-NBA ששחקן קולע לפחות 45 נקודות, לוקח לפחות 10 ריבאונדים, מחלק לפחות 5 אסיסטים, רושם לפחות 5 חסימות וקולע לפחות שלוש שלשות במשחק.

אולי הדו קרב עם ג'ואל אמביד, שהחל עוד לפני המשחק, ממחיש את הדומיננטיות של אנטטוקומפו. כאמור, עוד לפני המשחק יאניס דאג לעקוץ את אמביד, כשהגיב לאמירה של סנטר פילדלפיה לפיה "אני השחקן הכי בלתי עציר בליגה". "אם הוא מאמין שהוא הכי בלתי עציר, שיהיה לו בכיף. ברור שהוא שחקן טוב, טוב מאוד, אבל מישהו אחר צריך לומר עליך שאתה הכי בלתי עציר. זו לא מחמאה שמישהו יכול להעניק לעצמו".

עוד בנושא

לראשונה מאז 1974: מילווקי הבטיחה את המקום הראשון במזרח
כיף גדול: כך הפך בובאן מריאנוביץ' לשחקן המהנה והיעיל ב-NBA
"רמאי" או "אנדרייטד": ג'יימס הארדן שוב מעורר ויכוחים ב-NBA

יאניס אנטטוקומפו, מילווקי באקס, מול ג'ואל אמביד, פילדלפיה סיקסרס. AP
חסם אותו הכי הרבה פעמים בקריירה. יאניס עם אמביד/AP

על הפרקט, יאניס המשיך להוכיח מי הדומיננטי מבין השניים. אמביד אמנם סיים עם מספרים מדהימים (34 נקודות, 13 ריבאונדים ו-13 אסיסטים), אבל לא הצליח להצר את צעדיו של אנטטוקומפו בצבע, וגם בהתקפה התקשה לעתים כשנחסם על ידי היווני ארבע פעמים - הכי הרבה אי פעם שנחסם על ידי שחקן אחד בקריירה. אחת החסימות הגיעה ברגע קריטי, בדקות ההכרעה.

"הוא חתיכת שחקן. בכל פעם שאני משחק מולו, אני מרגיש היטב את האתגר שבזה. הוא ממש טוב", הודה אמביד בסיום.

גם מאמן מילווקי מייק בודנהולזר הרגיש שיאניס מנסה להעביר מסר במשחק, ואמר: "כן, זה בהחלט מרגיש כמו הצהרה, במיוחד עם מה שהוא עשה בהגנה, עם חמש החסימות ו-13 הריבאונדים ששינו לגמרי את המשחק. הוא ה-MVP מבחינתנו, כמובן".

ליאניס יש כאמור תחרות קשה עם ג'יימס הארדן, שמספק תצוגות קליעה אדירות כמעט מדי משחק ומעמיד ממוצעים היסטוריים. יחד עם זאת, אם היווני יוכתר ל-MVP, זו תהיה סגירת מעגל בהקשר ההיסטורי: בפעם האחרונה שהבאקס סיימו עם המאזן הטוב בליגה, אי שם בשנת 1974, הם הציגו לראווה את MVP העונה קארים עבדול ג'באר. 45 שנה אחרי, יאניס יכול להיות חתום על שחזור כמעט מדויק, הן ברמה הקבוצתית והן ברמה האישית.

כמובן שזה לא מזיק שאנטטוקומפו זוכה לתמיכה גורפת גם משחקני עבר. בניגוד לשחקנים מעוררי מחלוקת כמו ג'יימס הארדן או סטף קרי, הגריק פריק מקבע את עצמו כקונצנזוס בקהיליית ה-NBA ומקבל שבחים גדולים אפילו משאקיל אוניל. שאק, אחד שלא ממהר להאדיר אחרים כשזה בא על חשבונו, כבר אמר השבוע ש"יאניס יותר טוב ממני כשהייתי בגילו".

הלילה, מכס הפרשן ברשת TNT, המשיך שאק להלל את יאניס. "כשהוא יגיע לגיל 30 קרוב לוודאי שהוא יהיה השחקן הטוב בתבל, וכנראה שכבר יהיה אחד הגדולים אי פעם. אפשר לראות שהוא רוצה את זה, שהוא מאמין שהוא יכול לעשות את זה", הסביר שאקיל. "יש כל מיני שחקנים, בעבר ובהווה, ששאלו אותם מי השחקן הטוב בכל הזמנים והם ענו 'מייקל, לברון, קארים'. הילד הזה, הוא לא מאמין בזה...הוא מאמין שהוא יכול להיות הטוב בכל הזמנים".

שאקיל הסביר פעם נוספת למה התכוון כשאמר שיאניס היה טוב ממנו בגיל 24, ואמר ש"אני עשיתי דברים של סנטר, והוא עושה גם דברים של גארד. הוא מוביל כדור, הוא שומר על גארדים אחרי חילופים בהגנה, הוא מנהל את המשחק. אלה דברים שאני לא יכולתי לעשות, אז אין ספק שהוא הרבה יותר טוב ממה שאני הייתי בגיל 24".

לברון מתקשה בגיוס כוכבים - גם מחוץ למגרש

העונה הקשה של לברון ג'יימס באה לידי ביטוי גם מחוץ למגרש, מסתבר: על פי בריאן ווינדהורסט מ-ESPN, כוכב הלייקרס מתקשה בגיוס של כוכבי NBA אחרים להצטרפות לגרסה המחודשת של סרט הכדורסל המיתולוגי ספייס ג'אם, שאמור לצאת ב-2020 בכיכובו.

"הוא מנסה לגייס כל מיני כוכבים לספייס ג'אם, ולמען האמת זה לא הולך לו כפי שקיווה", חשף ווינדהורסט. "חלק מהשחקנים שהוא רוצה שישתתפו בסרט אומרים - 'אתה רוצה שאשתתף בסרט שבו אתה הכוכב, שבו אתה תטביע עליי? אין סיכוי'".

כמובן שזהו המשך ישיר לדיווחים בארצות הברית על המגמה ההולכת וגוברת של כוכבים שלא ששים לשתף פעולה עם לברון ג'יימס, גם על המגרש. לאחרונה ג'יימס אמר בראיון לבליצ'ר ריפורט שהוא מתכוון להיות אקטיבי ככל האפשר בגיוס כוכבים ללייקרס בקיץ, אולם בארצות הברית כבר לא משוכנעים שיש לו את אותו כוח כמו בעבר.

האם לברון ניסה הלילה לגייס את דוראנט?

ויש גם אוהדים של הלייקרס שמתנדבים לעזור לו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully