וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום ששינה את הכדורגל לנצח: שנתיים ל-1:6 ההיסטורי של ברצלונה על פ.ס.ז'

ניימאר כיכב אבל הבין שהוא חייב לעזוב, השופט המבטיח סיפק שערוריה ממנה טרם התאושש, פיקה הכין את בתי החולים בברצלונה לבייבי בום, ומסי סיפק תמונה איקונית. היום לפני שנתיים: הנס הגדול בתולדות ליגת האלופות. קבלו את השחזור המלא, כולל מיטב התגובות והסרטונים

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: התגובות אחרי ה-1:6

בסוף השבוע הקרוב מציינים בברצלונה יום חג, ולא רק בגלל מצבה הרעוע של היריבה המושבעת ריאל מדריד. היום (שישי) לפני שנתיים בדיוק רשמה ברצלונה את אחד המשחקים המדהימים ביותר שלה והשלימה את הקאמבק הגדול בתולדות ליגת האלופות, עם 1:6 מופלא על פריס סן ז'רמן שהעניק לה כרטיס לרבע הגמר.

המשחק ללא ספק נחקק בזיכרון של כל חובב כדורגל. השיגעון של ברצלונה, הקיפאון של פריס סן ז'רמן, שערוריית השיפוט, ההצגה של ניימאר, השער המנצח של סרג'י רוברטו, החגיגה המיתולוגית של מסי, אפילו השאגות של נדב יעקבי - כל כך הרבה סיפורים גדולים וקטנים נוקזו לרמונטדה ההיסטורית, וזה הזמן להיזכר.

עוד בנושא

שבת, 19:30: ברצלונה מארחת את ראיו וייקאנו, הפער בצמרת יישמר?
האיחוד עם רונאלדו מתקרב? דיווח: מרסלו סיכם לארבע שנים ביובנטוס
ניימאר שוב לא פוסל מעבר: "כל אחד היה רוצה ללבוש את החולצה של ריאל"
קלמון מוסיף המון: קלמון לנגלה התגלה כרכש הטוב ביותר של ברצלונה

סרג'י רוברטו, ג'רארד פיקה ברצלונה חוגגים. AP
לא היה כדבר הזה. סרג'י רוברטו אחרי הגול המפורסם/AP

הרקע

ברצלונה התייצבה למשחק הראשון ב-14 בפברואר בפריס נינוחה מאוד, אפילו נינוחה מדי. אחרי שרמסה את אלאבס 0:6 בליגה, היא הייתה בטוחה ביכולתה להשיג לכל הפחות תיקו בפארק דה פראנס שייתן מקדמה משמעותית לקראת הגומלין שנערך כמעט חודש לאחר מכן. ובכן, התוכנית שלה קרסה מהר מאוד, והצרפתים גרמו להם לשלם על הביטחון המופרז. אנחל די מריה כבש את הראשון בבעיטה חופשית נהדרת בדקה ה-18, יוליאן דראקסלר כבש את השני עם סיומת עוצמתית בדקה ה-40, די מריה השלים צמד והמשיך את הבליץ בדקה ה-55 ואדינסון קבאני קבע 0:4 מדהים בדקה ה-72.

זו היתה תצוגת נפל של ברצלונה. לאורך 90 הדקות היא בעטה פעם אחת בלבד למסגרת, הכי מעט בעידן לואיס אנריקה. בסיום נראו פניהם של מסי, ניימאר, סוארס ושאר הכוכבים נפולות, אבל כולם הדגישו: אפשר להפוך את הקערה על פיה בקאמפ נואו. "אף פעם לא הייתי בסיטואציה כזאת, אבל אני מאמין שאפשר לעשות קאמבק. יש לנו מספיק איכויות כדי לגרום לזה לקרות", הצהיר ניימאר, ג'ורדי אלבה חיזק אותו ואמר ש"כל מה שאנחנו צריכים זה גול או שניים מהירים בקאמפ נואו, והכל ייפתח מחדש", וגם לואיס אנריקה נשמע מעודד וטען: "אם הם כבשו רביעייה, אנחנו מסוגלים לכבוש שישייה". ספק אם התכוון לכך במלוא הרצינות, אבל המאמן חזה את העתיד.

ההפסד 0:4 גרר ביקורות על שלישיית MSN

הקאמבק

לגומלין, שנערך ב-8 במרץ 2017, ברצלונה הגיעה חדה ומפוקסת. שלושה ימים קודם לכן היא הביסה 0:5 את סלטה ויגו, והתחושות בקרב השחקנים וגם בקרב האוהדים שמילאו את היציעים של הקאמפ נואו מפה לפה היו אופטימיות, למרות הבור שהקבוצה כרתה לעצמה.

ההרכבים:

ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, חבייר מסצ'ראנו, ג'רארד פיקה, סמואל אומטיטי, סרג'יו בוסקטס, איבן ראקיטיץ', אנדרס אינייסטה, ליאונל מסי, ראפיניה, לואיס סוארס, ניימאר.

פריס סן ז'רמן: קווין טראפ, תומא מונייה, מרקיניוס, טיאגו סילבה, לייבין קורזאבה, אדריאן ראביו, בלס מטוידי, לוקאס מורה, מרקו וראטי, יוליאן דראקסלר, אדינסון קבאני.

מאמן פריס אונאי אמרי אחרי ההפסד 6:1 בידי ברצלונה. AP
התרסקות שתיזכר לדורי דורות. אמרי ה-6:1/AP

כבר בדקה השלישית לואיס סוארס כבש את הראשון והפיח תקוות בברצלונה, אבל הן הפכו ממשיות רק אחרי שלייבין קורזאבה כבש שער עצמי בדקה ה-40 וליאו מסי כבש מהנקודה הלבנה בדקה ה-50, אחרי פנדל מפוקפק שנפסק לזכותו של ניימאר בעקבות עבירה של תומא מונייה.

אדינסון קבאני עוד הספיק להוציא את הרוח של בארסה מהמפרשים עם שער חוץ קריטי בדקה ה-62, שהעמיד את ברצלונה שוב עם הגב לקיר. בשלב זה היא הייתה זקוקה ללא פחות משלושה שערים כדי להשלים את המהפך הסנסציוני. הדקות נקפו, ואפילו שער אחד לא נראה באופק. הרבבות בקאמפ נואו כבר איבדו סבלנות, וחלקם כבר יצא מהאצטדיון.

לצערם, רק בדקה ה-88 החל האקשן האמיתי: בעיטה חופשית פנטסטית של ניימאר הלכה לחיבורים, ומכאן ואילך פריס סן ז'רמן נכנסה לפאניקה. בדקות שנותרו עד שריקת הסיום היא חיברה ארבע מסירות בלבד ואיפשרה לבארסה להמשיך לתקוף. לצערם של הצרפתים, לא רק המזל היה לצידה של ברצלונה אלא גם השופט דניז אייטקין. בדקה ה-91 הוא שוב הורה על הנקודה הלבנה בשריקה שנויה במחלוקת, אחרי שלואיס סוארס נפל ברחבה. ניימאר המשיך לרשת, ולבארסה נותרו קצת יותר משלוש דקות כדי להשלים מהפך חסר תקדים. בדקה ה-95 זה הגיע: ניימאר, המצטיין במשחק, הגביה כדור מדוד לרחבה וסרג'י רוברטו שלח רגל ארוכה כדי לדחוק פנימה ולקבוע נס מדהים, עם 1:6 במשחק ו-5:6 בסיכום הכללי.

שחקני ברצלונה רצו באמוק לחגוג עם הקהל, ולאחר מכן המשחק כבר לא חודש. הסיומת הכי דרמטית שיש למשחק הכי דרמטי שיש.

ליאונל מסי אחרי ה-1:6 של ברצלונה על פריס סן ז'רמן. צילום מסך
במקרה הזה התמונה אכן שווה יותר מאלף מילים. התצלום האיקוני של מסי/צילום מסך

התגובות

"גברים, נשים, ילדים - אף אחד לא ישכח את זה לעולם", קראו הכותרות בברצלונה בסיום המשחק ההיסטורי, ועל כר הדשא נראו סצנות מפתיעות. ליאו מסי, איש מופנם בדרך כלל, חגג בטירוף טיפס לעבר היציע וסיפק רגע בלתי נשכח. לואיס אנריקה, ששבועיים לפני כן הודיע שיעזוב את ברצלונה בתום העונה, פרץ לכר הדשא בריצה עם שריקת הסיום. ג'רארד פיקה, מצידו, היה מוחצן כרגיל ועקץ את סרחיו ראמוס, שצוטט בתקשורת לפני המשחק כאומר: "אשן טוב יותר אם ברצלונה תודח".

"זה יהיה לילה קשה עבור אלה שרצו שנפסיד, אבל השמש תזרח עבורם גם מחר, אני מקווה. היו הרבה אנשים שכבר ניסו לקבור אותנו, אפילו מאמנים כמו אריגו סאקי וריימון דומאנק כבר רקדו על הגופה שלנו. הלילה הזה כולם יושבים בשקט", אמר פיקה, והכין את בתי החולים בברצלונה לבייבי בום: "צריכים להכשיר עוד הרבה מיילדות בתשעת החודשים הקרובים, כי הרבה אנשים מאושרים יעשו אהבה הלילה".

סרג'י רוברטו, גיבור הרגע, שחזר את שער הניצחון: "אני לא זוכר כלום חוץ מזה שהכדור הגיע אליי, ואז קרה משהו. לא אשכח את הבעיטה הזאת לעולם. ידענו שהאתגר גדול, אבל לא בלתי אפשרי. הוכחנו שוב שברצלונה מסוגלת לכל. האוהדים היו מדהימים. תמיד אומרים שהם השחקן ה-12, אבל אני חושב שהיום הם היו שווי ערך ל-10 שחקנים".

נשיא ברצלונה, ג'וספ מריה ברתומאו, יצא גם הוא מגדרו: "זה הישג היסטורי שייזכר לנצח. ידענו שבכל מקרה נצטרך לכבוש שישה שערים. האוהדים האמינו והנחילו לשחקנים את האמונה. אני מברך את השחקנים ואת המאמן לואיס אנריקה".

מאמן ברצלונה לואיס אנריקה אחרי ה-1:6 על פריס סן ז'רמן. AP
התפרצות רגשות נדירה. לואיס אנריקה בסיום/AP

ההשלכות

ברצלונה אמנם לא הצליחה להמשיך את המומנטום האדיר מאותו לילה קסום והודחה כבר ברבע הגמר על ידי יובנטוס, אבל ההשפעה של המשחק על המועדון היתה עצומה. בתקשורת הספרדית נטען ששם, בזמן החגיגות, ניימאר גמל בליבו לעזוב את ברצלונה אחרי שראה כיצד הקהל עוטף את ליאו מסי באהבה, והבין שלנצח יהיה השוליה שלו, גם אחרי הצגה אישית מופלאה.

"זה היה הרגע שבו ניימאר הבין שתמיד יחסה בצל של מסי. הוא רצה להיות אהוב במקום אחר", נכתב ב"אס". באותו קיץ ניימאר אכן עזב את ברצלונה ובאופן סמלי, חתם תמורת סכום שיא של 222 מיליון יורו באותה פריס סן ז'רמן שמוטט במו ידיו. שנתיים אחר כך השמועות על קאמבק עדיין מתפשטות אחת לזמן מה, אבל בברצלונה, כך נראה, עדיין נוטרים לו טינה, ובמהלך השבוע האחרון צוטט הנשיא ז'וספ מריה ברתומאו באמירה שנויה במחלוקת: "עוסמאן דמבלה יותר טוב מניימאר".

השופט הגרמני דניז אייטקין לא התאושש מאותו ערב. למחרת המשחק שלחה פריס סן ז'רמן מכתב תלונה חריג לפיפ"א על תפקודו של השופט, ובו פירטה שלב אחר שלב את מצעד הטעויות שלו, כביכול - החל מהפנדלים שלא היו לזכות ברצלונה ועד נגיעת היד של חבייר מסצ'ראנו ברחבה והעבירה שביצע על אנחל די מריה שנעלמו מעיניו של אייטקין. על פי דיווחים, בפיפ"א אף שקלו להשעות את אייטקין לזמן ממושך משיפוט בינלאומי אולם לא עשו זאת בסופו של דבר. יחד עם זאת, אייטקין שנחשב בזמנו לשופט מבטיח שובץ למשחקים הרבה פחות יוקרתיים. הוא ניהל בשנתיים האחרונות חמישה משחקים בליגת האלופות, כולם בשלב הבתים. את ברצלונה או פריס סן ז'רמן, בכל אופן, ספק אם ישפוט עוד פעם אחת בימי חייו.

"ה-8 במרץ 2017 הוא היום שהכדורגל השתנה לנצח", סיכמו ב"מארקה". "ברצלונה לא חזרה להיות אותה ברצלונה, פריס סן ז'רמן היא לא אותה פריס סן ז'רמן, ניימאר לא היה אותו ניימאר, ומסי לא היה אותו מסי".

שחקני ברצלונה ניימאר, סרג'יו בוסקטס חוגגים את ה-1:6 על פריס סן ז'רמן. AP
"זה היה הרגע שהוא הבין - תמיד אהיה בצל של מסי". ניימאר בסיום/AP

כותרות עיתוני ברצלונה למחרת הנס

שער העיתון "ספורט" אחרי ה-1:6 של ברצלונה על פריס סן ז'רמן. צילום מסך
שער העיתון "ספורט" אחרי ה-1:6 של ברצלונה על פריס סן ז'רמן/צילום מסך
שער העיתון "אל מונדו דפורטיבו" אחרי ה-1:6 של ברצלונה על פריס סן ז'רמן. צילום מסך, צילום מסך
שער העיתון "אל מונדו דפורטיבו" אחרי ה-1:6 של ברצלונה על פריס סן ז'רמן/צילום מסך, צילום מסך

החגיגה המפורסמת של מסי

כך זה נראה מהציע

השדרים של ברצלונה מגיבים לגול של סרג'י רוברטו

כך ריו פרדינדד, מייקל אואן וסטיבן ג'רארד הגיבו בשידור האנגלי

הקאמבק ההיסטורי בגרסה מאויירת

והנה גרסת הלגו

גם החשבון הפארודי 442oons נתן את הטייק שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully