וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלמון מוסיף המון: קלמון לנגלה התגלה כרכש הטוב ביותר של ברצלונה

3.3.2019 / 7:30

ההחתמה של לנגלה תמורת 35 מיליון יורו מסביליה עברה בשקט יחסי, אבל פציעה של סמואל אומטיטי סללה את דרכו להרכב, ובחודשים האחרונים הוא הבאנקר של ברצלונה אפילו כאשר חברו הצרפתי כשיר. תשאלו את ריאל מדריד

רויטרס

בווידאו: ברצלונה חוגגת את הניצחון על ריאל בגביע

בילדותו, העריץ קלמון לנגלה את זינדין זידאן. הנער, שהחל את הקריירה כקשר התקפי, העריץ כמו רבים מבני ארצו את המאסטרו האלגנטי וניסה לחקות אותו על המגרשים הקטנים. לכן, כאשר נפוצו לפני שנה הדיווחים על כך שמאמן ריאל מדריד שוחח עם הנשיא פלורנטינו פרס על האפשרות להחתים אותו מסביליה, פעם ליבו של לנגלה חזק מהרגיל. זיזו התרשם עמוקות מההצגות של הבלם בשמינית גמר ליגת האלופות וידע כי סעיף השחרור שלו באנדלוסיה עומד על 35 מיליון יורו בלבד. ציוות עם רפאל וראן כיורשו הפוטנציאל של סרחיו ראמוס נראה אפשרי.

ואולם, ההמשך ידוע. ימים ספורים אחרי הזכייה השלישית ברציפות בליגת האלופות הודיע זידאן במפתיע על התפטרותו. פרס לא הקשיב לדעתו בנושא לנגלה גם כך, ועם עזיבתו הפך הסיכוי לרכישתו של הבלם בסנטיאגו ברנבאו לאפס עגול. במקביל, מונה אריק אבידל למנהל הספורטיבי של ברצלונה, ומדובר באליל נוסף של לנגלה. אחרי שהוסט למרכז ההגנה באקדמיה של נאנסי, הוא התעניין במיוחד בביצועיו של מגן-בלם בארסה לשעבר. כאשר יצר איתו אבידל קשר אישי, לא היה ספק שזה הצעד הנכון, גם אם היה ברור שהוא לא מתוכנן לשחק באופן קבוע בעונתו הראשונה בקאמפ נואו. הקטלאנים ראו בו בעיקר יורש של ג'רארד פיקה בטווח הארוך, לצידו של סמואל אומטיטי.

עוד בנושא

ניצחון של אליפות: 0:1 קטן-גדול לברצלונה על ריאל מדריד בברנבאו
פיקה שוב עוקץ: "פעם היה קשה לנצח בברנבאו, עכשיו זה הרגל"
גארת' בייל ספג שריקות בוז, ריאל מדריד שוב מלקקת את הפצעים

שחקן ברצלונה ליאונל מסי, שחקן סביליה קלמון לנגלה. רויטרס
גם בברצלונה לא האמינו שהוא כזה. לנגלה במדי סביליה מול מסי/רויטרס

"שחקן מפתח, רגוע ויציב"

הגורל רצה אחרת. פציעות בברכו של אומטיטי איפשרו ללנגלה להיכנס להרכב לצידו של פיקה, והוא הוכיח את עצמו, תוך שיפור מתמיד על בסיס שבועי. בינואר כבר הכריז השוער מארק אנדרה טר שטגן: "קלמון הוא שחקן מפתח שמעניק להגנה שלנו המון ביטחון. הוא רגוע ויציב, והעורף שלנו הרבה יותר טוב מאשר בתחילת העונה". לא מפתיע, אם כך, שגם אחרי חזרתו של אומטיטי לכשירות מלאה לפני שבועיים, העדיף המאמן ארנסטו ואלוורדה להמשיך לרוץ עם לנגלה.

עמיתו הצרפתי צפה מהספסל בשני מפגשי הקלאסיקו בסנטיאגו ברנבאו תוך ארבעה ימים, בעוד בארסה שמרה על שער נקי בשניהם. ואולי טר שטגן נזקק להצלה גדולה וקריטית בחצי גמר הגביע ביום רביעי בדרך ל-0:3, אבל אתמול (שבת) הוא היה כמעט מובטל. 0:1 קטן חיסל סופית את תקוות האליפות של ריאל, ולנגלה נמצא בדרך הבטוחה לתואר המשמעותי הראשון בחייו. "הגניבה" של מלקום שכבר היה בדרך לרומא עשתה כותרות גדולות, וארתור הוכתר ליורש פוטנציאל של אנדרס אינייסטה, אך כעת ברור כשמש - לנגלה הוא הרכש המוצלח ביותר של ברצלונה בקיץ 2018. לא רע עבור בחור בן 23 ששיחק רק לפני שלוש שנים בליגה הצרפתית השנייה.

קלמון לנגלה, ברצלונה, מול סרחיו ראמוס, ריאל מדריד. רויטרס
תחנה אחרונה. לנגלה מול ראמוס אמש/רויטרס

סירב ליובנטוס בגיל 19

את הסקאוטים של יובנטוס הנסיקה הזו ממש לא מפתיעה, כי הם עקבו אחרי הכישרון עוד כאשר עשה את צעדיו הראשונים בנאנסי בגיל 19. אנשי הגברת הזקנה הזמינו את לנגלה לביקור בטורינו, ערכו לו סיור במתקנים, נתנו לו להתאמן עם הסגל הראשון והגישו הצעה רשמית להחתימו. הבלם סירב בנימוס. הוא ידע שאין לפלס את דרכו לסגל שכלל את לאונדרו בונוצ'י, ג'ורג'ו קייליני ואנדראה ברצאלי. שתי האופציות היו לשבת ביציע או לצאת לסבב השאלות בקבוצות קטנות. וקבוצה קטנה שהאמינה בו כבר היתה לו, ממש קרוב לבית. "רציתי לשחק, ולכן נשארתי בנאנסי. צריך להתקדם בהדרגה", הוא העיד בדיעבד. המאמן פאבלו קוריאה העריך זאת מאוד.

למעשה, קוריאה חזה את עתידו את לנגלה. האורוגוואי ידע שחניכו נועד לגדולות, גם כאשר ניחם אותו וניגב את דמעותיו אחרי טעויות שהובילו לספיגות. "קלמון רציני מאוד ומרוכז רק בכדורגל. הוא היה בוגר הרבה מעבר לגילו, סוג של מנהיג שקט. לכן הענקתי לו את סרט הקפטן כאשר היה בן 20, למרות ביקרו אותי על כך. הוא מודע מאוד לא רק לתכונותיו החזקות, אלא גם לחולשותיו. זה נדיר למדי. לכן הוא עושה את המקסימום כדי שהחולשות האלה לא יבואו לידי ביטוי על המגרש. ידעתי שהוא יגיע למועדון על. זה טבעי והגיוני", סיפר קוריאה בקיץ אחרי החתימה בבארסה.

שחקני ברצלונה ליאונל מסי, קלמון לנגלה, נלסון סמדו חוגגים. GettyImages
"הבעיה היחידה שלי? אני מאוד אוהב לישון". לנגלה עם מסי וסמדו/GettyImages

למד ספרדית מראש

אופי משחק תפקיד חשוב מאוד גם בשיקולים של מונצ'י, המנהל הספורטיבי האגדי לשעבר של סביליה. נציגיו ליוו את ההתפתחות של לנגלה מאז עלה לבוגרים בנאנסי, ובניגוד ליובנטוס המשיכו האנדלוסים לפקוד את משחקיו באופן קבוע לאורך שנים. אחרי שנאנסי עלתה לליגה הבכירה ב-2016 בזכות מאזן ההגנה המשובח, והתברגה במרכז הטבלה בסיבוב הראשון בעונת 2016/17, הוחלט שזה העיתוי הנכון למעבר. מונצ'י הסכים לשלם 5 מיליון יורו, ולנגלה הדהים את התקשורת כאשר נאם בספרדית שוטפת כבר במסיבת העיתונאים הראשונה. "ידעתי שאני עשוי לעבור, ולמדתי את השפה", היא הסביר. תשוו אותו לגארת' בייל שעדיין לא מסוגל לתקשר בספרדית אחרי שש שנים במדריד. זה אומר הכל.

ובעוד נאנסי קרסה בלעדיו, הפסידה כמעט את כל המשחקים וירדה, נכנס לנגלה ללא קושי להרכב של סביליה בינואר וסייע לה להעפיל לליגת האלופות. בעונה שעברה, לא הכל היה חלק, תחלופת המאמנים היתה גבוהה, סביליה ספגה מספר תבוסות וסיימה רק במקום השביעי, אבל לנגלה שידרג מאוד את המוניטין שלו גם בתנאים אלה, וצבר ניסיון יקר בזירה האירופית. הדרך בה התמודד מול רומלו לוקאקו ורוברט לבנדובסקי בשלבי הנוקאאוט בליגת האלופות הפכה אותו ליעד אטרקטיבי עבור קבוצות הצמרת בזכות המחיר המציאותי. זו הרי תמיד הבעיה כאשר אתה מחתים שחקנים מהליגות הנמוכות - אי אפשר להכניס באופן מיידי סעיפי שחרור דמיוניים. סביליה ניסתה להאריך את חוזהו של הצרפתי עד 2023 כדי להרוויח תמורתו הרבה יותר, אך לא הספיקה לעשות זאת. הטלפון מאבידל הכריע.

קלמון לנגלה, ברצלונה, מול גארת' בייל, ריאל מדריד. AP
אחד למד ספרדית לפני שהגיע, אחר שש שנים בספרד ועוד לא יודע מילה. לנגלה מול גארת' בייל/AP

"מקצוען מושלם"

לנגלה לא היה האופציה הראשונה של ברצלונה בקיץ, אבל אייאקס סירב למכור את מתייס דה ליכט, ונאפולי לא היתה מוכנה להתמקח על קאלידו קוליבאלי. בנוסף, המטרה הראשונית היתה למצוא גיבוי לצמד הבלמים הקיים, ונדרש שחקן צנוע ללא אגו גדול מדי. לנגלה ענה בדיוק על הדרישות, והעובדה כי הכיר לעומק את הליגה הספרדית ממש לא הזיקה. הרכישה התבצעה בשקט תעשייתי ועברה מתחת לרדאר, אבל עכשיו האוהדים יודעים להעריך אותו. ספינת הדגל הקטלונית קיבלה את האיש שהוגדר על ידי וינצ'נצו מונטלה כ"מקצוען המושלם". ללנגלה אין קעקועים, הוא סולד מבילויים, חי בזוגיות מאושרת כבר שנים, ומכור אך ורק לצפייה במשחקי כדורגל בכל הליגות האפשריות. כאשר נשאל לגבי החיסרון הבולט, הוא השיב: "אני אוהב לישון קצת יותר מדי".

עם בעיה כזו אפשר להשלים, במיוחד כי הוא תמיד ערני על המגרש. הבכורה בהרכב בליגה אמנם הוכתמה בהרחקה מוקדמת שנויה מאוד במחלוקת בדרבי הקטלוני מול ג'ירונה בקאמפ נואו בספטמבר, אשר הסתיים בתיקו 2:2, אבל במועדון ממש לא כעסו - הם ניחמו את הבלם, ואף הגישו ערעור כדי לנסות לבטל את ההשעיה. האמון המוחלט של ואלוורדה בחניכו לא נפגע גם כאשר ההגנה התרסקה בנובמבר בהפסד 4:3 לבטיס. עם הזמן, ההבנה ההדדית עם פיקה השתפרה, והרי לכם - בתשעה משחקי הליגה האחרונים עם לנגלה על הדשא ספגה בארסה שער אחד בלבד. לעומת זאת, כאשר קיבל מנוחה בחודש החולף במשחקים מול ולנסיה וסביליה, הוציא טר שטגן פעמיים שני כדורים מהרשת.

שחקן אייאקס, מתייס דה ליכט. GettyImages
בארסה כבר לא מתחרטת. מתייס דה ליכט/GettyImages

מתי דשאן יתקשר?

לכן הגיוני שלנגלה שותף בכל המפגשים מול ריאל בחודש האחרון. אם מוסיפים את ה-1:5 באוקטובר, יש לזכותו כבר ארבעה משחקי קלאסיקו, בהם ספגה ברצלונה פעמיים בלבד וניצחה 2:10 במצטבר. ואולי זידאן לא נהנה במיוחד להתבונן בכך מהצד, אך הוא בהחלט יכול להיות מרוצה מהעלייה המטאורית של לנגלה. המלצתו לפרס היתה נכונה, אך לא נלקחה בחשבון. וכעת, כאשר נמצא לנגלה באור הזרקורים, לא רק אומטיטי עלול להיות הקורבן. גם וראן צריך להרגיש מאויים בכל הקשור למעמדו בנבחרת. "אני לא רוצה למהר, אבל אהיה מאושר לקבל זימון מדידייה דשאן", אמר לנגלה כבר בתחילת העונה.

בנבחרות הצעירות בכל הגילאים יש לו 41 הופעות, אז ניסיון בינלאומי לא חסר. ואולם, בחירותיו של דשאן לא תמיד ניתנות להסבר - הרי לפני לנגלה היה הגיוני לתת הזדמנות לאמריק לאפורט שמצטיין במדי מנצ'סטר סיטי ועדיין מחכה בחוסר סבלנות להופעת בכורה בחולצה הכחולה. באופן אירוני למדי, בארסה היתה נחושה מאוד להחתים את לאפורט לפני שפפ גווארדיולה גבר עליה, אך כעת לא בטוח שהיא צריכה להצטער. לנגלה עשוי להפוך למנייה בטוחה בעורף לשנים ארוכות. משחקי קלאסיקו רבים מאוד עוד לפניו.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

קלמון לנגלה, ברצלונה, מול שחקני ריאל מדריד. GettyImages
ריאל עוד תפגוש אותו הרבה פעמים. לנגלה על שחקני שחקני הבלאנקוס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully