וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה חגגה במדריד, מוריניו: "ראקיטיץ' אחד השחקנים הכי אנדרייטד בכדורגל העולמי"

הקשר הקרואטי עמד במרכז החגיגות של ברצלונה: "הוכיח שהוא ראוי לחוזה חדש". אוהדי ברצלונה הקניטו: "הברנבאו זה הגינה שלנו". בייל זעם, ראמוס הכחיש שפגע במסי במכוון, והאם מוריניו מגשש את דרכו חזרה?

רויטרס

* ברצלונה שוב ניצחה את ריאל מדריד ועברה אותה במאזן ההיסטורי של המפגשים

* שחקני ברצלונה חגגו בסיום דקות ארוכות על הדשא: "זאת הגינה שלנו"

* ג'רארד פיקה הקניט: "מאוד קשה לנצח כאן, עכשיו זה הפך להרגל"

* סרחיו ראמוס על המכה לפרצוף של ליאו מסי: "הוא לקח את זה קשה"

* אוהדי ריאל מדריד רוצים שגארת' בייל יעזוב וז'וזה מוריניו יחזור

* איבן ראקיטיץ' סוחט שבחים ומשכיח את השמועות על עזיבה

הסיוט של ריאל נמשך: ברצלונה שוב הביכה אמש (שבת) את ריאל מדריד בקלאסיקו, אחרי שניצחה 0:1 את הבלאנקוס במסגרת הליגה, והגדילה מהם את הפער בטבלה ל-12 נקודות, בדרך לעוד אליפות. אחרי ההשפלה בגביע ביום רביעי (3:0), הפעם זה הלך קצת יותר "קשה", אבל בסופו של דבר ברצלונה משלימה את המשימה, ודי בקלות. איוון ראקיטיץ' כבש את שער הניצחון (26) לברצלונה, ואומנם במחצית השנייה ריאל שלטה לחלוטין, אבל לא הצליחה לכבוש.

על הדרך האלופה הספרדית קבעה תקדים היסטורי - משהו שלא עשתה כבר 87 שנה: היא עקפה את היריבה המושבעת במאזן הניצחונות בקלאסיקו. השתיים נפגשו ב-242 משחקים רשמיים, ואחרי הערב לברצלונה יש 96 ניצחונות מול 95 ניצחונות לריאל, בעוד 51 משחקים נוספים הסתיימו ללא הכרעה. כעת ברצלונה מחזיקה במאזן הניצחונות העדיף - בו החזיקו הבלאנקוס מאז 1922.

אחד הרגעים הדרמטיים במשחק היה בעימות בין ליאונל מסי לסרחיו ראמוס. הבלם של ריאל שלח מכה לעבר מסי, ספק מכוונת, שפגעה בפניו. השניים התעמתו ונצמדו זה לזה, ומסי נראה עצבני, אך ראמוס יצא נקי. "זה קרה, אבל זה לא היה מכוון", אמר ראמוס על המהלומה, "הוא כנראה לקח את זה קשה, אבל מה שקורה על הדשא נשאר על הדשא".

שחקני ברצלונה חגגו בסיום דקות ארוכות על הדשא. מי שהוביל את החגיגות היה ג'רארד פיקה, שכינס את השחקנים במשך דקות ארוכות מול אוהדי האלופה שצהלו במגרש במדריד. "הברנבאו זאת הגינה שלנו", צעקו האוהדים, וקינחו בקריאות "כדור הזהב לויניסיוס", ו"סולארי תישאר". "ספורט" דיווח כי "ליאו מסי נראה מחויך במיוחד, על אף שלא הצטיין, אולי בעקבות המהלומה שקיבל מראמוס, שהפכה את הניצחון למתוק יותר".

המספרים:

* עד 2003 ברצלונה ניצחה את ריאל 13 פעמים בלבד באצטדיון סנטיאגו ברנבאו. מאז 2004, ניצחה 13 מ-25 משחקיה באצטדיונה של היריבה השנואה. למעשה, מאז סוף 2008 ניצחה ריאל מדריד את ברצלונה בבית פעמיים בלבד ב-12 משחקים.

* ברצלונה ניצחה ארבעה משחקי קלאסיקו רצופים לראשונה בהיסטוריה.

* גארת' בייל, שהוחלף וספג שריקות בוז, הפסיד את כל ששת המשחקים שלו עם ריאל מדריד נגד ברצלונה בברנבאו.

* ארתורו וידאו ביצע יותר תיקולים (5) מכל שחקן אחר הערב. וזה אחרי שהוא נכנס רק בדקה ה-70.

* ג'רארד פיקה ביצע יותר חילוצי כדור (14) מאשר כל ריאל מדריד ביחד (12).

* ברצלונה שמרה על שער נקי פעמיים ברציפות בברנבאו לראשונה מאז 1974.

עוד באותו נושא

ספרד: ברצלונה ניצחה 0:1 את ריאל מדריד

לכתבה המלאה
שחקני ברצלונה חוגגים. רויטרס
עוד יום בהיסטוריה של ברצלונה. חוגגים בברנבאו/רויטרס

שאקירה: "בעלי היה היום מדהים"

ג'רארד פיקה ברצלונה מול קרים בנזמה ריאל מדריד. רויטרס
גם שאקירה התמוגגה. פיקה חוגג/רויטרס

הציטוטים

ג'רארד פיקה עקץ כמו שרק הוא יודע ואמר: "אני אוהב לשחק בברנבאו, זו אחת הסיבות שאני ספורטאי. באצטדיונים אחרים צריך יותר כדי להכניס בנו מוטיבציה אבל כאן.. אני מסתדר מצוין עם השחקנים של ריאל מדריד, אבל כשמגיעים למגרש משחקים למעל הסמל והיריבות בין המועדונים. אחרי שהמשחק מסתיים יש כבוד הדדי בין השחקנים. אני חי את המשחקים האלו מאז שהייתי קטן, אנחנו יודעים שזה מאוד קשה לנצח כאן, עכשיו זה הפך להרגל".

איבן ראקיטיץ' כובש שער הניצחון אמר לאחר המשחק: "הקבוצה עשתה עבודה נהדרת. עשינו צעד חשוב, נשארו עוד הרבה משחקים. עכשיו זה הזמן ליהנות ביחד ולשתות בירה טובה. כולנו נלחמים אחד למען השני ולמען ברצלונה".

סרחיו ראמוס המתוסכל אמר: "היינו דומיננטיים ושלטנו, אבל בכדורגל צריך לכבוש. הגענו להרבה מצבים, אבל לא ניצלנו אותם. היו שני משחקים מאוד אינטנסיביים".

ארנסטו ואלוורדה: "אי אפשר להספיד עדיין את ריאל מדריד. יש עוד הרבה משחקים ויש גם את אתלטיקו מדריד. אנחנו מכבדים את היריבות שלנו, זו טעות לחשוב על אליפות. אם נחשוב על זה, נפסיד".

סנטיאגו סולארי המאמן ששוב הפסיד בקלאסיקו, אמר: "זה היה הפסד כואב. הפער גדל בפסגה אבל אנחנו לא ניכנע. השחקנים נתנו הכל, אבל הם היו אלו שהבקיעו במחצית הראשונה וזה מה שהכריע".

ז'וזה מוריניו פירשן ואמר: "לא הייתי אומר שזו הופעה רעה, אלא הופעה רכה. לפעמים אתה משחק ככה מול יריבות קטנות, אבל מול קבוצות גקדולות זה לא מספיק".

מוריניו אף אמר שראמוס לא היה צריך לספוג כרטיס צהוב על העבירה, וטען ש"היא הייתה מכוונה טובה, והפגיעה במסי הייתה קטנה מאוד".

"אני חושב שהמהלך של ראמוס כן היה מכוון, אבל לא מתוך אמוציות וכעס אלא מתוך נסיון ליצור אווירה שונה לקראת המחצית השנייה, כי המשחק עד אז היה מאוד רך מצד ריאל", אמר מוריניו.

גם פיקה סיפק את הפרשנות שלו למהלך של ראמוס ואמר ש"למסי ירד דם מהפה, וזה אומר הכל. לא תמיד חייבים למדוד אינטנסיביות לפי עוצמת הפגיעה".

ג'ורדי אלבה התייחס בסיום לחוסר שביעות הרצון של אוהדי ברצלונה מהביצועים של הקבוצה לפני שבוע הקלאסיקו, ואמר ש"אם אוהדי בארסה לא מרוצים, אפשר רק לדמיין איך אוהדים של קבוצות אחרות מרגישים".

האוהדים רוצים שבייל יעזוב ומוריניו יחזור

אוהדי ריאל אמרו את דברם כבר במהלך המחצית השנייה, כשגארת' בייל ספג קריאות בוז ממושכות וצורמות כשהוחלף. על פי דיווחים בתקשורת הספרדית, הוולשי נטש את הסנטיאגו ברנבאו עוד לפני שריקת הסיום, אולי מתוך תסכול, אולי מתוך חוסר חיבור לקבוצה. יחד עם זאת, שחקני ריאל ניסו להנמיך את הלהבות סביב בייל. דני קרבחאל אמר ש"אנחנו זקוקים לגארת' בשיאו בליגת האלופות. צריך לתת לו ביטחון".

לצד הקריאות נגד בייל, ביציעי הברנבאו יש גם לא מעט קולות שקוראים לחזרתו של ז'וזה מוריניו לקווים. כאמור, אמש פרשן "המיוחד" את המשחק, ומפרשנותו - טענו במדריד - אפשר היה להבין עד כמה הוא חושק במשרה. לאורך כל השידור נזהר מוריניו מלבקר את שחקני ריאל, ובסיום ניתח ואמר ש"זו היתה הופעה של קבוצה לא שמחה. של קבוצה בלי אמונה וביטחון. של קבוצה רכה".

יחד עם זאת, הוא טען שהמפלות הרצופות בקלאסיקו עשויות להעיר את ריאל בדיוק בזמן כדי להתמודד על זכייה בליגת האלופות. "לפעמים אנשים אומרים שלשחקנים נמאס לזכות בתארים. שקר! אתה אף פעם לא מתעייף מזה, אף פעם לא נמאס מזה. אם כבר, לשחקנים נמאס להפסיד. עכשיו העיניים של ריאל מופנות אך ורק לליגת האלופות, ואני חושב שזה דווקא דבר טוב".

הבנות של ראקיטיץ' נהנו

איבן ראקיטיץ' סוחט שבחים ומשכיח את השמועות

אחד המצטיינים של ברצלונה אמש היה ללא ספק איבן ראקיטיץ'. הקשר הקרואטי שיחגוג בעוד שבוע את יום הולדתו ה-31 מוזכר כמועמד כמעט ודאי לעזוב את ברצלונה בקיץ, למרות שהוא עצמו הכחיש וטען ש"אני לא רואה את עצמי משחק באף קבוצה מלבד ברצלונה". אמש הוא השכיח את הביקורות על הירידה בכושרו עם משחק נהדר וכמובן גם שער הניצחון, שהיה השער הרביעי בקריירה שלו נגד ריאל מדריד. כל השערים, אגב, נכבשו בסנטיאגו ברנבאו.

"ראקיטיץ' הוכיח מדוע הוא ראוי לחוזה חדש", קראו ב"אל מונדו", וגם ז'וזה מוריניו שישב על כס הפרשן הילל אותו: "ראקיטיץ' הוא אחד השחקנים הכי אנדרייטד בכדורגל העולמי. הוא לא צריך לשפר הרבה חוץ מאת היכולות שלו באינסטגרם וברשתות החברתיות, כי זה הפך להיות עניין מאוד חשוב. לצערו, הוא טוב מאוד אך ורק על המגרש".

ב"ספורט" הקטלאני נכתב: "האם מודריץ' באמת עדיף על ראקיטיץ'? האם טוני קרוס טוב ממנו? בכל שנה זה אותו סיפור - תשנאו את ראקיטיץ' כמה שתרצו, הוא אחד השחקנים הכי חשובים בקלאסיקו בארבע השנים האחרונות., אחד שתמיד עומד בלחץ. תמיד".

(עדכון ראשון: 07:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully