וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיירן מינכן זועמת על דיאנדרה קיין, מכבי תל אביב חוגגת: "מנטליות של ווינרים"

8.3.2019 / 7:08

הגרמנים טענו שקיין "התנהג בזלזול" כשזרק את הכדור האחרון, הוא הצהיר: "לא ספרו אותנו אבל חזרנו, תיזהרו". ווילבקין העביר מסר, ההנהלה "מורידה את הכובע בפני ספרופולוס" ובטוחה ש"ככה בונים מנטליות של ווינרים", וגם: כמה ניצחונות יספיקו לפלייאוף?

שחקני מכבי תל אביב טאריק בלאק, ג'רמי פארגו. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
הצבע חזר ללחיים. בלאק ופארגו חוגגים/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

עיקרי הדברים

- יאניס ספרופולוס נאם לשחקנים בחדר ההלבשה: "זה לא נגמר"

- ווילבקין עקץ את באיירן: "אהבתי את האולם יותר בעונה שעברה"

- מכבי תל אביב תלויה בעצמה בעלייה לפלייאוף: "הולכים לעשות את זה"

- בקבוצה נחושים לנצח בירושלים: "ככה מפתחים מנטליות של ווינרים"

- כעס בבאיירן מינכן על דיאנדרה קיין: "לא מכבד את מי שעומד מולו"

seperator

1. שביעות רצון בהנהלה: "צריך להוריד את הכובע בפני המאמן והשחקנים"

מכבי תל אביב רשמה אמש (חמישי) את אחד מניצחונותיה הגדולים והחשובים העונה ביורוליג עם 70:77 על באיירן מינכן, שהשאיר אותה חזק בתמונת ההעפלה לפלייאוף. סקוטי ווילבקין עם 19 נקודות וטאריק בלאק עם 14 נקודות ו-7 ריבאונדים הצטיינו בשורות הצהובים, כשג'ון דיברתולומיאו שוב תרם את חלקו מהספסל עם 10 נקודות ב-8 דקות.

בסיום שחקני מכבי תל אביב נראו צוהלים בחדר ההלבשה. "הרבה אנשים לא ספרו אותנו, אבל חזרנו. תיזהרו", הצהיר דיאנדרה קיין. יאניס ספרופולוס נאם בפני שחקניו: "אני אוהב את המאמץ שהשקעתם היום. זה ניצחון גדול והוא מגיע לכם כי הייתם מאוד מרוכזים, שיחקתם טוב מאוד במשך 40 דקות, שמרתם טוב ושיחקתם לפי התוכנית שלנו. היה משחק נהדר. אני מאושר כי זה המשחק הרביעי בשמונה ימים, וזה חשוב מאוד. אל תשכחו - עכשיו יש לנו את ירושלים, משחק חשוב מאוד, ואחרי זה רוצים לייצר המשכיות ביורוליג. זה עדיין לא נגמר. זה ניצחון גדול, אבל יש לנו עוד חמישה משחקים".

גם בהנהלה היו מרוצים מהמחויבות, ההגנה הקשוחה ומהתוצאה, כמובן. "כולם שמו בצד את כל התירוצים ועשו משחק קבוצתי יוצא מן הכלל", אמרו בקבוצה. "לבוא במאני טיים של העונה ולעשות הגנה כזאת, צריך להסיר את הכובע בפני המאמן והשחקנים. עצרנו את לוצ'יץ', אחד השחקנים הכי חשובים אצלם, על שתי נקודות. הכל עבד לנו".

לסקוטי ווילבקין היה זה עוד משחק טוב באאודי דום, האולם בו הדיח את באיירן מינכן בעונה שעברה מהיורוקאפ עם דרושפאקה בדרך לזכייה בתואר. "זה היה משחק טוב, משחק עם סקור נמוך במחצית הראשונה, אבל אני חושב שההגנה שלנו עבדה די טוב", ניתח הרכז. "כמה זריקות התחילו להיכנס במחצית השנייה, ידענו לעשות מהלכים גדולים כדי לשלוט במשחק. אהבתי את האולם הזה אפילו יותר בשנה שעברה".

כאמור, גם לטאריק בלאק היה משחק מצוין שהמשיך את התקופה הטובה שלו. "אני עושה את מה שאני צריך לעשות. אני רק רוצה לנצח, אני חושב שאני מתכונן טוב למשחקים, עם תקווה טובה שזה יתורגם למשחקים, וכשזה קורה אני פשוט מאושר שזה ככה", אמר בלאק, והתייחס למהלך ההגנתי שלו שעצר את הריצה של באיירן בסיום, "אני שמח שהצלחתי לקחת את הריבאונד האחרון, הם ניסו לקלוע ולהפוך את התוצאה, אבל הצלחתי להשתלט על הכדור. אני חושב שאחרי זה הם פשוט ויתרו".

עוד בנושא

חלום הפלייאוף בחיים: מכבי תל אביב ניצחה 70:77 את באיירן מינכן בחוץ
יאניס ספרופולוס שיבח את ההגנה אחרי הניצחון וכבר חושב על ירושלים
עוד אמש ביורוליג: ריאל הביסה את פנר בשחזור הגמר, פאו טיילה בטורקיה

עוד באותו נושא

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה 70:77 את באיירן מינכן

לכתבה המלאה
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב, מול סטפן יוביץ', באיירן מינכן. באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
עכשיו הצהובים תלויים בעצמם. ווילבקין/אתר רשמי, באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב

2. "קברו אותנו פעמיים העונה, ופעמיים יצאנו מהקבר"

הניצחון אמש השווה את מספר הניצחונות של מכבי לזה של באיירן מינכן ופנאתינייקוס, שתי קבוצות עליהן יש לצהובים יתרון במאבקי הראש בראש. גם לבאסקוניה ואולימפיאקוס אותו מאזן, אולם הן עוד ישחקו היום נגד חימקי מוסקבה ובודוצ'נוסט בהתאמה. הצהובים מייחלים למעידה של אחת מהן כבר הערב, ובנוסף להפסד של מילאנו, שעומדת על 13 ניצחונות - אחד יותר מהם - נגד צסק"א מוסקבה בחוץ.

"אנחנו תלויים אך ורק בעצמנו, למרות שכתבו ואמרו שכבר אין לנו באמת סיכוי", אמר אמש אחד מאנשי הצהובים, "ידענו שכל מה שאנחנו צריכים לעשות זה לנצח את אחת היריבות הישירות שלנו בחוץ ועשינו את זה. עכשיו הכל תלוי בנו, ואנחנו הולכים לעשות את זה. קברו אותנו כבר פעמיים העונה, ופעמיים יצאנו מהקבר".

יש צדק בדבריהם של אנשי מכבי תל אביב. אם הצהובים ינצחו את חמשת המשחקים שנותרו להם, זה יספיק כמעט בוודאות. מילאנו תפגוש במחזורים הבאים גם את באסקוניה וגם את אולימפיאקוס, ורק תסריט שבו האיטלקים מנצחים אחד משני המשחקים ואחר כך מנצחים את כל היתר, ובמקביל באסקוניה ואולימפיאקוס לא מפסידות יותר מפעם אחת, ימנע מהצהובים מקום בשמינייה אם הם עצמם לא יפסידו במשחקים שנותרו. כך או כך, במכבי תל אביב העריכו שלאור לוח המשחקים של מילאנו ובאסקוניה גם ארבעה ניצחונות בחמישה משחקים עשויים להספיק.

בשבוע הבא תארח מכבי את אנדולו אפס שנלחמת על יתרון הביתיות בפלייאוף עם ברצלונה. שבוע לאחר מכן תשחק במחזור כפול נגד חימקי מוסקבה בחוץ וז'לגיריס קובנה בבית, מחזור אחד לסיום תארח את גראן קנאריה החלשה ואת העונה תנעל במשחק חוץ נגד פנרבחצ'ה/אולקר.

שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן מול שחקן באיירן מינכן פטרי קופונן. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
העייפות לא השפיעה. זוסמן מול קופונן אמש/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

3. בקבוצה עונים לביקורות: "ככה בונים מנטליות של ווינרים"

הקבוצה תחזור היום ארצה ומחר תערוך את האימון המסכם לקראת משחק הליגה נגד הפועל ירושלים בארנה ביום ראשון. למרות החשיבות הפחותה של משחקי הליגה בשבועות הבאים, בקבוצה ממשיכים לשדר לשחקנים שיש לבוא לכל משחק באותה הגישה על מנת לנצח. "יש לנו משחק חשוב מאוד נגד ירושלים ביום ראשון", אמר יאניס ספרופולוס לשחקנים בחדר ההלבשה.

"אנשים ביקרו אותנו על העובדה שנלחמנו כדי להגיע לשתי הארכות עם ראשון באמצע השבוע, אבל ככה בונים מנטליות של ווינרים", אמר אחד מאנשי הצוות של מכבי אחרי הניצחון במינכן, "מכבי תל אביב לא עולה על המגרש בשום אולם ובשום מפעל בלי רצון גדול לנצח. אם היינו מתחילים לומר שאת המשחק הזה אפשר להפסיד, ובמשחק ההוא נחלק את הכוחות יותר, היינו משדרים לשחקנים שלנו מנטליות של לוזרים. מכבי באה לנצח בכל מקום".

אחת השאלות הגדולות של הצהובים לקראת המשחק בירושלים היא מידת הכשירות של ג'ייק כהן שנפצע נגד ראשון לציון בתחילת השבוע ולא יצא עם הקבוצה למינכן. הצהובים יידעו רק מחר האם כהן יכול לשחק או שייאלץ לנוח עוד מספר ימים.

דיאנדרה קיין, מכבי תל אביב. באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
הצליח לעצבן את הגרמנים. קיין/אתר רשמי, באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב

4. זעם בבאיירן על דיאנדרה קיין

שחקני באיירן מינכן ירדו כעוסים מהפרקט באאודי דום ולא רק בשל ההפסד שאולי גמר להם את העונה. עם סיום ההתמודדות ניסו מספר משחקני הקבוצה, בראשות ניהאד ג'דוביץ' הוותיק, להתעמת עם דיאנדרה קיין כשאנשי הצוות של מכבי וחלק מהשחקנים הודפים אותם. רק אחרי דקות של בלאגן על הפרקט ירדו שחקני באיירן לחדר ההלבשה.

בבאיירן לא אהבו את העובדה שקיין זרק את הכדור האחרון מחצי מגרש, בעוד השחקנים הבווארים עומדים לידו ומפסיקים לשחק. "זה אקט של זלזול ביריבה ונגד חוקי המשחק היום", אמר אחד מאנשי באיירן לאחר המשחק, "כבר ניצחתם, למה זה היה טוב? זו התנהגות של שחקן שלא מכבד את מי שעומד מולו". במכבי ניסו להרגיע את הרוחות ואמרו שקיין לא התכוון לעורר מהומה, אלא פעל מתוך אינסטינקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully