וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צפוף לכם? תתקשרו ליורוליג": המנהלת מגיבה למתקפה של מכבי תל אביב

1.3.2019 / 12:02

אחרי ספרופולוס וקיין, גם ווילבקין זעם על לוח המשחקים. המנהלת הגיבה: יש עלייה עצומה במספר המשחקים ביורוליג. בקבוצה מודים שהמאבק על הפלייאוף הסתבך

סקוטי ווילבקין מכבי תל אביב מול טוני דגלאס דרושאפקה. דני מרון
משחק משונה. ווילבקין אמש/דני מרון

1. מה גרם לאווירה המנומנמת?

מכבי תל אביב רשמה אמש (חמישי) את אחד מניצחונות היורוליג הקלים ביותר שלה בשנים האחרונות כשהביסה בקלות את דרושאפקה הטורקית 58:77 ביד אליהו. טאריק בלאק סיפק עוד משחק נהדר, אבל הכוכב הנוסף סקוטי ווילבקין סבל ממשחק משונה, עם זריקה אחת בלבד ב-15 דקות, בלי נקודות, ועם אסיסט וחטיפה בודדים.

"מה שחשוב זה שהשגנו את הניצחון", אמר ווילבקין, עבורו היה זה מפגש האקסית. "זה ניצחון יותר חשוב מהמשחק הקודם, אבל לא חשוב כמו המשחק הבא. לא רציתי להפסיד את המשחק הזה, אבל זה די נורמלי, היה נחמד לראות את כל השחקנים ששיחקתי איתם בשנים האחרונות".

אחד הדברים המוזרים במשחק הייתה האווירה השקטה והנינוחה ביד אליהו, דווקא אחרי סדרה של משחקי בית בהם ההיכל רעד כמו בימים הגדולים. במכבי התקשו להסביר את האווירה וטענו שלחוסר האטרקטיביות של היריבה ולסגנון המשחק שהתפתח הייתה השפעה. הקהל כן התעורר כשבמהלך הרבע השלישי והרביעי נשמעו קריאות להכניס את דני אבדיה הצעיר, שלבסוף זכה לדקות ראשונות בשלהי הרבע הרביעי וקיבל תשואות רמות.

עוד בנושא

לפני המשחק הגורלי מול באיירן: 58:77 למכבי תל אביב על דרושאפקה
תנו לדני לשחק: מכבי תל אביב החמיצה את בחינת הבגרות של אבדיה
ספרופולוס: "מעולם לא שיחקתי שני משחקי ליגה בשבוע של יורוליג"
החדשות הרעות למכבי תל אביב: היריבות על הפלייאוף רשמו ניצחונות

שחקן מכבי תל אביב מייקל רול. דני מרון
העומס יפגע בשחקנים? מייקל רול פצוע אמש/דני מרון

2. המתקפה על המנהלת נמשכת

בעוד שהאווירה בהיכל היתה נינוחה ורגועה, חדר ההלבשה בסיום היה ההפך הגמור. בזה אחר זה התלוננו שחקני מכבי תל אביב על לוח הזמנים של מנהלת ליגת העל, שקבעה לצהובים שני משחקים באותו שבוע של המפגש הגורלי עם באיירן מינכן ביום חמישי הבא. מחר (שבת) תארח הקבוצה את עירוני נס ציונה, וביום שני תצא למשחק חוץ נגד מכבי ראשון לציון, שגברה עליה ברבע גמר גביע המדינה. לדברי הצהובים, מדובר בשבוע הרביעי במהלך העונה הנוכחי שבו הם נאלצים לשחק בלוח משחקים צפוף שכזה.

"זה יהיה שבוע משוגע", החל סקוטי ווילבקין את המתקפה, "לליגת העל יש קבוצת יורוליג אחת, אבל אנחנו משחקים הכי הרבה פעמים בשבוע מכל ליגה אחרת ששמעתי עליה. זה מגוחך, אני לא יודע למה זה ככה, זה משגע אותי. יש פה פחות קבוצות, אז צריכים להיות פחות משחקים". אלכס טיוס הוסיף: "ליגת העל כל הזמן משבצת לנו שני משחקים לפני משחקי יורוליג. פשוט צריך לבוא ולשחק".

מכבי תל אביב היא לא הקבוצה היחידה שהתלוננה על לוח המשחקים ועל מחזור אמצע השבוע. הפועל תל אביב ועירוני נס ציונה התלוננו על לוח המשחקים, אבל מכיוון אחר: לטענתם, העובדה שחלק מהשחקנים הזרים והמקומיים שיחקו במדי הנבחרות במוקדמות אליפות אירופה וחזרו בסמוך למחזור, היוותה מכשול.

במנהלת הסבירו בשבועות האחרונים לקבוצות המתלוננות שמחזור אמצע השבוע נקבע בשל אילוצים שנבעו מכך שבניגוד לשנים עברו, מצויינים בסוף אפריל ותחילת מאי מועדים רבים, כולל יום הזיכרון, יום העצמאות ויום השואה. לכן לא ניתן לערוך שני מחזורים בשבועות הללו.

בשעות הצהריים פרסמה המנהלת תגובה עוקצנית לטענות של מכבי תל אביב, וכתב: "צפוף לכם? תתקשרו ליורוליג", בצירוף טבלה של העלייה הגדולה במספר המשחקים של המפעל הבכיר ביבשת מדי שנה.

עוד באותו נושא

#תנו_לדני_לשחק: מכבי תל אביב החמיצה את בחינת הבגרות של אבדיה

לכתבה המלאה

התגובה של המנהלת

שחקן מכבי תל אביב טאריק בלאק. דני מרון
המצב עדיין לא מזהיר, למרות הניצחון. טאריק בלאק/דני מרון

3. המצב הסתבך

למרות הניצחון אמש, מצבה של מכבי תל אביב במרוץ לפלייאוף לא השתפר, ולא בטוח שניצחון במינכן בשבוע הבא יעזור לה. הצהובים צריכים לעבור לפחות שתיים מבין ארבע הקבוצות שמעליה בטבלה - אולימפיאקוס, מילאנו, ויטוריה ובאיירן מינכן. מלבד האיטלקים, שאר הקבוצות נמצאות במרחק של עד ניצחון אחד. הקאמבק הגדול של מילאנו נגד חימקי מוסקבה אתמול והניצחון הביתי של ויטוריה על ז'לגיריס קובנה, קצת שיבש את החגיגות של ראשי הצהובים.

"אנחנו עדיין תלויים בעצמנו", אמר אחד מאנשי מכבי בסיום, "יש שישה משחקים עד סיום העונה, וברור לנו שכל הפסד יכול לגמור לנו את העונה. כרגע נראה לא הכי ריאלי ש-15 ניצחונות יספיקו לעלות לפלייאוף, כי יש לנו פיגור מול מילאנו, אולימפיאקוס ו-ויטוריה. ככל הנראה נצטרך לנצח חמישה מתוך ששת המשחקים כדי לעלות. זה נראה קשה, אבל לפני כמה חודשים אף אחד לא האמין שנחזור למירוץ".

(עודכן לראשונה: 08:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully