וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אות קיין: האם ההחלטה לא לצרף מחליף לדיאנדרה קיין תתנקם במכבי תל אביב?

25.1.2019 / 14:00

בקבוצה מודים ש"אין לנו שחקן כמוהו", מאמנים ושחקנים יריבים מתלהבים ממנו, וגם ערכו בשוק קופץ. דיאנדרה קיין המושמץ הפך לבורג קריטי במכבי תל אביב, ולמרות הניצחון על פאו הותיר חלל גדול. האם ההימור לא להביא גיבוי ישתלם גם במשחקים הבאים?

צפו בתקציר המשחק

דקות לפני חצות ביום ראשון השבוע ליוו מאבטחים את דיאנדרה קיין לאוטובוס של מכבי תל אביב. הגארד של הצהובים אמנם לא שיחק בדרבי, אבל הצליחו לעמוד במרכזו לאחר שניהל ויכוח קולני כולל קללות עם כמה מאוהדי הפועל תל אביב. קיין דווקא נראה מאוד מבודח מהסיטואציה ונכנס לאוטובוס העצוב של הצהובים עם חיוך שלא תאם לאווירה הכללית.

אחד מאנשי מכבי שיצא מהאולם וצפה בהתרחשות טען באותן דקות: "איתו אנחנו לא מפסידים את המשחק הזה". זו הייתה התחושה באותו ערב, שללא קיין, שנחשב לשחקן היציב ביותר של הצהובים העונה - התקפית והגנתית - הקבוצה בבעיה.

הצוות המקצועי נאלץ לשבור את הראש כבר לקראת המשחק מול פנאתינייקוס אמש (חמישי). לקיין כבר הייתה משימה מוזמנת לשבוע הזה: להצר את צעדיו של כוכב פאו ניק קלאתיס, ולנסות להריץ את מכבי לנקודות קלות מול ההגנה הקשוחה של היוונים. "זוסמן, רול ופארגו עושים חלק ממה שדיאנדרה עושה. להגיד שאחד מהם עושה את כל הדברים האלה? בשלב הזה אי אפשר לומר את זה", אמר אחד מאנשי מכבי השבוע. ספרופולוס פתח עם פארגו בחמישייה, זוסמן קיבל הכי הרבה דקות אבל מי שנכנס בסופו של דבר לנעליים של קיין, בכל הנוגע למנהיגות הגנתית והתקפית, היה אנג'לו קלויארו.

"כל השחקנים הגיבו טוב מאוד הגנתית. אני שמח מהיכולת של זוסמן, הוא שמר מצוין על קלאתיס, וגם קנדריק ריי", הגיב ספרופולוס לעבודה של השחקנים שנכנסו במשבצת של קיין, "לאנג'לו היה משחק נהדר הלילה אבל אנחנו צריכים להיות מאושרים בשביל יובל, הוא עייף את קלאתיס, הפלוס/מינוס שלו היה הכי גבוה בקבוצה. אני אומר לשחקנים שלא אכפת לי כמה שחקן קולע, 20 או 0, העיקר שתהיו טובים. זו המשמעות של קבוצה. אנחנו כמו משפחה".

עוד בנושא

ניצחון יורוליג רביעי ברציפות: מכבי תל אביב גברה 75:84 על פנאתינייקוס
מכבי תל אביב שוב הפכה לקבוצה שאסור להספיד: המספרים אחרי פאו
ספרופולוס מצטרף למחאת מכבי תל אביב: "ההבדל בין היורוליג לליגה - החוק הרוסי"

אנג'לו קלויארו מכבי תל אביב. מגד גוזני
נכנס לנעליים של קיין למשחק אחד, אבל מה יקרה בהמשך? קלויארו/מגד גוזני

הפציעה של קיין הגיעה כאמור לקראת סיום המשחק נגד ברצלונה. במכבי העריכו באופן מיידי שהשחקן ייעדר מהדרבי וככל הנראה גם מהמשחק נגד פנאתינייקוס, והחשש היה מקרע. כבר בשבת בצהריים החששות התאמתו בבדיקת אולטרסאונד שנעשתה לשחקן. הצהובים פרסמו הודעה, אבל לא צירפו שחקן והחליטו להישאר עם אותו סגל, למרות שהיו אופציות בשוק (ג'יימס ננאלי, למשל, היה פנוי). בחודש שקיין אמור להיעדר מכבי תשחק שלושה משחקי יורוליג בלבד, אבל שניים מהם מול יריבות על הכרטיס לפלייאוף. כמו כן, אם הפציעה תיגרר עוד קצת, הוא עלול להחמיץ את המשחק במילאנו שעשוי להיות קריטי.

"כשהיה ברור שג'רמי פארגו יעדר תקופה של לפחות כמה שבועות, מכבי תל אביב החלה לחפש במהירות שחקן. אבל כאן, נראה שאולי התקופה הטובה של הניצחונות גרמה להם להיות רגועים, רגועים מדי", סיפר לוואלה! ספורט אחד מסוכני הכדורסל האירופיים אתמול, "מילאנו החתימה את אלן אומיץ' תוך כמה ימים מהרגע שטרצ'בסקי נפצע. אם מכבי הייתה רוצה, היא היתה יכולה להנחית שחקן עד המשחק אתמול ושישחק. קבוצה כמוה מסוגלת להחתים שחקנים עכשיו, כולל שחקנים שחתומים בקבוצות אחרות, אבל היא בחרה שלא לעשות את זה".

בקבוצה מגוננים על ההחלטה לא להביא מחליף לקיין, ואחד מאנשי המועדון אומר: "להביא שחקן שיהיה אפקטיבי בפרק זמן קצר וכל זה בשביל חודש אחד? יש לנו שחקנים טובים שהוכיחו במשחקים האחרונים שהם יכולים לעשות את זה - מייקל רול, יובל זוסמן ועכשיו גם ג'רמי פארגו. לא היה אפשר לצרף אף כוכב שהיה משנה דברים תוך חודש, אז לפעמים מעדיפים ללכת עם מה שיש". לפחות לאור המשחק הראשון בסדרה ללא קיין, ההימור של הצהובים נראה כמו הימור נכון.

עוד באותו נושא

לוס אנג'לו: מכבי תל אביב שוב הפכה לקבוצה שאסור להספיד

לכתבה המלאה
דיאנדרה קיין שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
לא מוערך מספיק? קיין/דני מרון

מכבי תל אביב ספגה העונה ביקורות רבות על איכות השחקנים שלה, והראייה הטובה ביותר היתה ממוצע הדקות של קיין - 28 למשחק, הכי הרבה בקבוצה. המשחק אמש היה הראשון שקיין, השחקן עם מדד היעילות השני הכי טוב בקבוצה אחרי טאריק בלאק, המוסר השני בטיבו והסקורר הרביעי בטיבו, פספס. במכבי מודים שקיין נותן משהו שאף שחקן אחר לא נותן: "אין לנו חלופה למה שקיין מביא לנו, אבל כל שחקן שעולה במקומו צריך להעלות את הרמה", אמר ערב המשחק נגד פאו סקוטי ווילבקין.

באופן מפתיע, קיין המושמץ דווקא מוערך בקרב אנשי מקצוע. "לשמוע את הביקורת עליו זה משהו שאי אפשר להאמין לו", טוען אחד ממאמני ליגת העל, "מדובר פה בשחקן שהכי מתקרב לשחקן שלם שיש בקבוצה הזאת, מבחינת תרומה התקפית והגנתית. הוא נמצא כל הזמן במגמת שיפור, יורק דם בשביל הקבוצה וכל זה במחיר מצחיק". קיין מרוויח העונה 300 אלף דולרים במכבי - לשם השוואה קצת יותר מקנדריק ריי וסביב אותו אזור של אנג'לו קלויארו. כל השאר מרוויחים יותר, הרבה יותר.

קיין והאנשים בסביבתו מחכים לקיץ כדי לדעת האם כמו אנשי המקצוע, גם במכבי מעריכים אותו באמת. "עכשיו, כשהוא בחוץ, אולי ילמדו להעריך אותו יותר גם מחוץ לקבוצה, כי לדעתו בתוך הקבוצה יודעים איזה חלק מרכזי הוא", מספר אחד ממקורביו. לפני תחילת העונה התעניינה אנדולו אפס בשירותיו של הגארד שהחזיק בחוזה מהעונה שעברה, אך כאמור העסקה לא הייתה יכולה לצאת לפועל. כך או כך, ההערכות הן שבקיץ הקרוב מכבי תל אביב לא תהיה היחידה שתנסה לחזר אחריו.

"בסכום שהוא מקבל היום מכבי לא תוכל לשמור עליו", העריך אתמול אחד מאנשי פנאתינייקוס, "שחקן עם ממוצעים טובים ביורוליג, יכולת הגנתית טובה וניסיון - הוא יתקרב יותר לחצי מיליון דולר. אם לא במכבי, אז במקום אחר".

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. מגד גוזני
גם ווילבקין יודע: אין לקיין תחליף אמיתי/מגד גוזני

מלבד התרומה המקצועית, במכבי הודו בימים האחרונים כי קיין יהיה חסר גם ברמה המנהיגותית. "הוא אחד החבר'ה הרעים האלה שאתה רוצה איתך", אמר השבוע אחד משחקני ליגת העל שכבר הספיק לריב עם קיין באחד ממשחקי הליגה, "שאר השחקנים של מכבי הם או חבר'ה טובים או אדישים כאלה, חסרי זהות. לקיין יש את זה, והוא חסר להם".

נגד פנאתינייקוס קיין ניסה להפגין חלק מהמנהיגות שלו גם מבלי לשחק. הוא עודד בחדר ההלבשה לפני המשחק, במחצית ובסיום, קפץ מאחורי הספסל ושלהב את הקהל, הכל כדי לנסות ולהשפיע גם בלי לדרוך על הפרקט. "זה היה מוזר, אבל הכל טוב", הוא סיפר לוואלה! ספורט, "זה ניצחון קבוצתי גדול, השחקנים שיחקו נהדר, כולם תרמו בצורה הטובה ביותר. הרגשתי כמו ילד שמעודד את החברים שלו לקבוצה. אני מחכה בסבלנות לחזור, רוצה לחזור לעזור לחברים שלי, כבר לא יכול לחכות".

השאלה היא אם מכבי תל אביב יכולה לחכות, ואת התשובה נקבל במשחקים הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully