וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשאומרים לי 'אתה שווה שישה מיליון יורו', אני אומר 'מה? למה?!'": מנור סולומון בראיון ל-"פודיום"

"ברור שיש חשש, אבל אני מאמין בעצמי", "היום לא מסתכלים רק על שערים או בישולים, ובגלל זה שילמו עליי", "הסיפור עם סיטי נפל הרבה בגלל מכבי פ"ת, אבל הכול לטובה". מנור סולומון התארח בפודקאסט "הפודיום". הגיחה לקייב, הביטחון והסעיף בחוזה לפיו יצטרך ללמוד רוסית

עריכה: מתן חדד

בווידאו: אורן יוסיפוביץ מפציר במנור סולומון לצאת לחו"ל לפני שבועיים

בפרק החדש של פודקאסט "הפודיום" אירח אורן יוסיפוביץ את מנור סולומון, שחתם בשבוע שעבר על חוזה בשחטאר דונייצק. האוקראינים שילמו למכבי פתח תקוה שישה מיליון יורו, והקשר ייצא לקייב, ומשם בעוד שבועיים ימריא למחנה אימון בטורקיה לקראת המשך העונה של שחטאר. אתמול קיבל מעמד של עילוי, מה שיסדיר את ענייני הצבא ויאפשר את ההעברה באופן סופי.

עוד בנושא

סוכנו של סולומון: "הזלזול בשחטאר נובע מבורות, זה מקום מושלם עבורו"
קר שם בחוץ: האתגרים העומדים בפני סולומון בשחטאר דונייצק
סולומון חתם לחמש שנים בשחטאר: "רוצה לזכות בתארים"

ציטוטים נבחרים מהפרק

החתימה בשחטאר דונייצק:

"אבי לוזון הראה לי את ההצעה, חשבנו המשפחה, התייעצנו, ואמרנו שהולכים על זה. לפני שבוע וחצי טסתי לקייב לעשות בדיקות רפואיות ולסגור את התנאים. הגיע איתנו עורך דין שיסביר להם על הצבא. חזרנו לארץ ואז עורך הדין שלהם הגיע וסגר הכול. החתימה הרשמית היתה יום לפני הפרסום…

"כשאתה שומע את השם אתה נרתע. אוקראינה, לא ליגה אטרקטיבית כמו ספרד, אנגליה, איטליה. אבל כשאתה בוחן לעומק אתה רואה קבוצה מטורפת, ענקית, שמגיעה גם לשמינית ולרבע גמר הצ'מפיונס. עם שחקנים מטורפים. אתה קולט שזה מקום גדול, במה גדולה.

על החשש מהמדינה, השפה, התחרות:

"ברור שיש חשש. אבל אני מאמין בעצמי, אני צעיר, אני אוכל להשתפר שם רק מהאימונים ובמועדון כזה, בבמות כאלה, עם שחקנים כאלה, בטוח שאשתפר ואראה להם מה אני שווה. את הצ'אנסים שלי אני אקבל, אני יודע, הם מאוד רוצים אותי… החלום שלי הוא לשחק כבר מהתחלה אבל ברור, יש סיכוי סביר שבהתחלה יהי הקשה להתרגל ולהתאים לרמה. זה יקרה, אבל אולי זה ייקח כמה חודשים ובהתחלה לא אשחק הרבה ורק אחרי שנה וחצי אשחק יותר. זה בסדר, אם אפרוץ בגיל 22 אין לי בעיה. כי הלוול שמעל שחטאר אלו המועדונים הגדולים בעולם.

"זה כאילו הקבוצה מבודדת מאוקראינה. אתה גר במקומות הכי מעריים והכי טובים, ומקבל את כל התנאים להצליח. במועדון גם דוברים אנגלית. רשום בחוזה שלי שאני צריך ללמוד רוסית, אני מאמין שאלמד, אולי גם פורטוגזית. הפתעתי אותם כבר עם כמה מילים ברוסית והם לא האמינו…".

על תג המחיר הגבוה, ועד כמה זה מכביד:

"אני מנסה לא להתייחס למחיר. אני חושב שהסכומים היום לא הגיוניים. כשאומרים לי 'אתה שווה שישה מיליון יורו', אני אומר 'מה? למה?!'. מנסה לשים את המחיר שלי בצד".

עוד באותו נושא

"מנור סולומון יכול להיות הישראלי הראשון ששווה 20 מיליון יורו"

לכתבה המלאה
מנור סולומון שחקן מכבי פתח תקוה. דני מרון
"היום לא מסתכלים רק על בישולים או גולים, ובגלל זה שילמו עליי את מה ששילמו…". מנור סולומון/דני מרון

הצעות קודמות, בעיקר ממנצ'סטר סיטי:

"זה היה רציני. נציג שלהם היה בארץ, דיברנו על הכול, אבל כנראה שהדרישות של מכבי פתח תקוה היו גבוהות יותר כי הם שמעו שזו מנצ'סטר סיטי. היו עוד קבוצות כמובן שהסכום שאבי דרש מהן היה גבוה. לא יודע כמה קבוצות היו יכולות לשלם את זה. אם הסכום היה נמוך יותר יכול להיות שהייתי בוחר במקום אחר. אני לא כועס, הסיפור עם סיטי נפל הרבה בגלל מכבי פתח תקוה אבל אני מאמין שהכל לטובה. וכמובן שאם הייתי מגיע לסיטי הייתי מושאל עד גיל 22 בערך, זה היה התכנון. הנציג שלהם אמר לי שכשאהיה מושאל פפ יעקוב אחריי. רק שמעתי את השם והשתגעתי…".

על השנה האחרונה והיעדר המספרים במכבי פתח תקוה:

"ברור שאני לא מרוצה מהשנה האחרונה שלי, מהמספרים, גם היכולת שלי לא היתה מספיק גבוהה וגם של הקבוצה. לגבי מספרים - יש תוכנות שרואות הכול, היום לא מסתכלים רק על בישולים או גולים, ובגלל זה שילמו עליי את מה ששילמו… ברור שמספרים זה חשוב ובגלל זה הלכתי למקום שיעזור לי וילמד אותי לעשות את זה. בפתח תקוה היו משחקים ששמו עליי שני שחקנים וקיבלתי את הכדור רק בחצי המגרש או עם הגב. גם באשמתי, לא הייתי מקבל את הכדורים במקומות שהייתי צריך לקבל אותם. בשחטאר אקבל את הכדור במקומות טובים יותר ושם יש המון שחקנים לשמור עליהם…

"היה שלב שכבר הבנתי שמכבי פתח תקוה זה לא המקום עבורי כדי להשתפר ולהתקדם, וכן, חשבנו שאני צריך לעזוב כדי לממש את הפוטנציאל. במכבי פתח תקוה כבר היה לי קשה להתקדם. אנחנו שמחים שבסוף קרה מה שקרה, ואני בטוח שאם אצליח בשחטאר אגיע למקומות אליהם אני רוצה להגיע".

על יוסי בניון:

"למדתי ממנו הרבה באימונים, הייתי מסתכל על מה הוא עושה. כולנו התאכזבנו כשהוא עזב ומאיך שזה נגמר. זה כיף גדול כשיש איתך בקבוצה שחקן ואדם כמו יוסי. הוא היה חבר של כולנו, לא משנה אם אתה בן 17 או 30. לגבי התקרית באשדוד, אני חושב שיוסי כבר רצה לעזוב וכשהוא רוצה לעזוב לא רואה מישהו שימנע את זה ממנו. הוא רצה לעזוב, זה לא היה סוד. הוא נהנה איתנו אבל רצה לחוות משהו אחר בסיום הקריירה שלו, וזה בסדר".

על הנבחרת, הבדלי ההתנהלות בין הקמפיינים והבאזז המחודש:

"מאוד חשוב לי להיות חלק מהנבחרת, זה החלום הכי גדול של כל שחקן ישראלי לדעתי - להיות בנבחרת ישראל ולקחת אותה לטורניר גדול. הלוואי שזה יקרה איתי… בליגת האומות ראיתי משהו חיובי, פתאום כל העם היה מאחורינו, פתאום מ-3,000 כולם איתנו. הרגשנו משהו שונה, אווירה שונה. בקמפיין הקודם הרגשנו שהעם נגדנו וקשה לשחק ככה. ואני חושב שאפילו כשלא עלינו, עכשיו, כן צברנו משהו, החזרנו משהו מהקהל. יש הרגשה שונה לגבי הנבחרת…

"כשזומנתי לפני שנתיים והגעתי לראשונה, טיפה התאכזבתי. ציפיתי למשהו יותר גדול. בקמפיין הזה אתה שוב מרגיש את ה'וואו, חלום להיות כאן', וזה באמת השתנה. כל העניינים מחוץ למגרש. כתוצאה מכך האווירה השתנתה - פתאום יש אווירה שכן אפשר לעשות את זה".

על הקושי של שחקנים כישרוניים להתבלט בליגת העל הנוכחית:

"רואים את זה, וזה לא רק ישראלים אלא זרים שמגיעים. כמו למשל אורלנדו סה, שהתקשה פה, פתאום הולך לליגה הבלגית - 20 גולים. הליגה שלנו טקטית מאוד, אולי יותר מדי. בגלל זה יש פחות כדורגל יפה, וכששנה שעברה פתאום רואים את נתניה אז כולם התלהבו. אבל ככה זה צריך להיות, וקבוצות כאלו זה הדבר הכי כיף לראות. אני לא חושב שזו בעיה של שחקנים. יש כאן שחקנים מוכשרים…

"היו מגיעים סקאוטים לראות אותי ואומרים 'מה זה המשחק הזה, למה משחקים ככה?'. בשנה שעברה הנציג של סיטי היה כאן והיינו אמורים להיפגש אחרי המשחק. היה משחק מצוין, מול מכבי נתניה, והוא אמר לי 'המשחק היה חלש' ואני מסתכל אליו ואומר 'זה הכי טוב שהיה העונה'. וזה באמת היה משחק טוב. אז אם זה משחק חלש…".

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully