וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנור סולומון יכול להיות הישראלי הראשון ששווה 20 מיליון יורו"

12.1.2019 / 7:00

"הזלזול בשחטאר נובע מבורות, זו קבוצה שמוכרת שחקנים בעשרות מיליונים מדי שנה. מנור נחת במקום מושלם עבורו, הוא רצה רק חו"ל". שלומי בן עזרא, סוכנו של הכישרון הגדול, מסכם את עסקת הענק ובטוח: "יונתן כהן הוא הבא שיימכר לחו"ל"

עריכה: מתן חדד

מכירת מנור סולומון לשחטאר דונייצק זו העסקה הכי גדולה של שלומי בן עזרא עד היום. יחד עם גלעד קצב ועורך הדין גלעד כסיף, הם הצליחו לסגור את מתווה העסקה שתעביר את הכישרון המבטיח ממכבי פתח תקוה לאלופת אוקראינה. אבי לוזון הפגין קשיחות בסכומים אותם דרש והרבה מאוד עסקאות נפלו בדרך. בקיץ השחקן כבר היה על סף מעבר למכבי חיפה או בית"ר ירושלים והתנהלו מגעים בעניין, אבל בסופו של דבר הוחלט להמתין לינואר ולהעביר את סולומון לחו"ל.

בן עזרא נשמע מסופק מאוד לאחר החתימה ואמר לוואלה! ספורט: "מנור סולומון נחת במקום מושלם לשחקן כמוהו. הוא ישחק עם שחקנים ברמה הכי גבוהה, בקבוצה הכי טובה וזה מה שיעזור לו. מדובר בקבוצה שמופיעה באופן קבוע בטורנירים של אופ"א, עם מסורת של השבחת כישרונות ומכירתם לליגות הגדולות. אם יעבוד קשה, יתמודד עם הקשיים כמו שצריך ויהפוך בשנתיים הקרובות לשחקן של מספרים דו-ספרתיים בעונה, מנור סולומון יכול להיות הישראלי הראשון עם תג מחיר של יותר מ-20 מיליון יורו".

עוד בנושא:
מנור סולומון חתם לחמש שנים בשחטאר דונייצק: "רוצה לזכות בתארים"
מדוע מנור סולומון היה מוכרח לצאת לאירופה כבר בחלון הנוכחי?
בלי מנור סולומון, עם מוראד מגמאדוב על הקווים: איך נערכת מכבי פתח תקוה?

שחקן מכבי פתח תקוה מנור סולומון חוגג. יוסי ציפקיס
"ישחק עם שחקנים ברמה הכי גבוהה". מנור סולומון/יוסי ציפקיס

קצת מזלזלים כאן בשחטאר, עם כל הרעש סביב מנור כנראה ציפו לליגה בכירה יותר.

"זה מבורות. אנשים לא כך כל יודעים מי זאת שחטאר. דריו סרנה היה כוכב גדול שם, ברנרד הברזילאי עבר לאברטון, דוגלאס קוסטה ליובנטוס, פרד למנצ'סטר יונייטד, פקונדו פריירה הארגנטינאי לבנפיקה, פרננדיניו למנצ'סטר סיטי, גוסטבו בלאנקו למלאגה, לואיז אדריאנו למילאן, אלכס טשיירה ב-37 מיליון יורו לסין והרשימה עוד ארוכה. הם מוכרים בכל שנה שחקנים בעשרות מיליוני יורו. מי שמזלזל פשוט לא מבין, זאת קבוצה שמגיעה באופן קבוע לצ'מפיונס ולשלבים הגבוהים של הליגה האירופית. שחטאר ניצחה את ברצלונה בצ'מפיונס, כולל ניצחון בקמפ נואו, אז אנחנו יכולים לזלזל במועדון הזה?".

מתי גילית את מנור סולומון?

"אני עם מנור מגיל 15. ראיתי אותו פעם ראשונה בילדים א' של מכבי פתח תקוה, ראיתי דריבליסט יוצא דופן, מהיר עם הכדור ובלי הכדור. יצרתי קשר עם האבא ולאחר כמה ימים נפגשנו גלעד קצב, האבא ואני, ומיד נוצר קליק בין כל החבורה. ההורים יוסי ואיילה הפכו להיות חלק בלתי נפרד מכל ההתנהלות וההסתכלות על העתיד של הילד מהרגע הראשון. הפכנו למשפחה, הגענו אליהם מדי חודש לארוחות והיחסים היו כאלה שסמכו עלינו באופן מוחלט שנדע לעשות את הצעד הכי נכון עבורו".

עוד באותו נושא

ועכשיו לעבודה: האתגרים העומדים בפני מנור סולומון בשחטאר דונייצק

לכתבה המלאה
מנור סולומון עם סוכנו שלומי בן עזרא, 2016. באדיבות המצולמים
נוצר קליק. שלומי בן עזרא עם מנור סולומון לפני שלוש שנים/באדיבות המצולמים

אתה יכול לעשות סדר לגבי ההצעות הממשיות שהיו על הפרק?

"גלעד קצב היה לאחרונה באיטליה ונפגש עם גנואה וססואולו ואף הביא הצעות רשמיות משם, אני הבאתי הצעה רשמית בסך 4.5 מיליון יורו מספרטק מוסקבה שרצתה לצרף אותו מיידית ואבי לוזון דחה אותה. הוא דרש לאורך כל הדרך 5 מיליון על 80 אחוזים מהכרטיס. אפילו השבוע הגיעה הצעה מגנט בסך 3.8 מיליון על 75 אחוזים מהכרטיס, אבל ידענו שהוא בדרך לשחטאר".

היו הצעות מטורפת מישראל עליו, יכולתם גם להרוויח יותר. למה לא להשאיר אותו בליגת העל?

"אם היינו מעבירים אותו בתוך ישראל, הוא יכול היה להיתקע עוד שנתיים-שלוש. בחו"ל יכולים להיות קשיים בדרך, אבל ההתקדמות שלו תהיה יותר מהירה. לישראל תמיד אפשר לחזור. הילד לא רצה בשום שלב ישראל, רצה רק חו"ל. הוא לא נרתע מאוקראינה וממזג האוויר. הוא אמר לי: 'זאת לא תכנית כבקשתך, מי מבטיח לי שבמקומות אחרים יהיה יותר טוב? יש בקייב קהילה יהודית גדולה, האנשים יצרו איתי קשר ורוצים לעזור. יכול להיות שדווקא כאן זה המקום הכי טוב עבורי להתחיל'. תמיד יש חשש, בכדורגל אין ביטוח. מי שמסתכל לטווח קצר לא יכול לראות את הערך האמיתי של שחקן. בכל מקרה זה לא משנה, אבי לוזון החליט לא לשחרר אותו לישראל".

אבי לוזון יושב ראש ההתאחדות לשעבר במשחק בין הפועל חדרה לבין מכבי פתח תקוה. שלומי גבאי
רצה למכור לחו"ל. אבי לוזון/שלומי גבאי

כולם רוצים לדעת מה הרווח של הסוכנים מהעסקה.

"מתים על זה אצלנו. האמת, כל הסכומים שהתפרסמו בתקשורת לא נכונים (מחייך). אני יכול להגיד לך שציפינו להרוויח הרבה יותר ממה שהרווחנו, אבל אני לא ארחיב בנושא. אנחנו עם מנור לדרך וקריירה, ובטוחים שהפרנסה שלנו תבוא גם מעסקאות נוספות בעתיד".

אגב, מי הכישרון הבא שייצא בעזרתכם לחו"ל?

"יש שניים. אחד זה יונתן כהן ממכבי תל אביב שיהיה השחקן הבא שייצא לחו"ל דרכנו, ואחריו בר נאווי משנתון 2003 של הפועל פתח תקוה שמבוקש בכל הגדולות כאן וגם בחו"ל, וכבר בשנה הבאה יעלה לבוגרים. אני נתתי מילה למשה חוגג שאם הוא ירצה אותו, הוא שלו. בשבילי זה יותר מחוזה".

יונתן כהן שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הייצוא הבא לחו"ל. יונתן כהן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully