וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלאה, מנור, ויפה שנה אחת קודם: סולומון חייב לעזוב מיד את מכבי פתח תקוה | סיכום מחזור 16

עם שלושה שערים ב-2018 ובלי שהשתדרג באף אספקט, ההחלטה של מנור סולומון ל-2019 צריכה להיות עזיבה מהירה של מכבי פתח תקוה, ובכל מחיר. אורן יוסיפוביץ עם סיכום מחזור 16, כולל מה למדנו מפיטורי סילבס (ושלישיית ברק-יוסי-סלובו) ומדוע בלבול הוא מאמן השנה (ד"ש לארנסט)

קובי אליהו

"ליד אומלבס הם חנו
בלב ביצות וסבך
ועל גבעה קטנה טיפסו
לראות את הסביבה

אמר להם מזרקי
אחרי שעה קצרה:
איני שומע ציפורים
וזה סימן נורא.

אם ציפורים אינן נראות
המוות פה מולך,
כדאי לצאת מפה מהר,
הנה אני הולך"


באופן אירוני עד בלתי אמין, בדיוק בעיצומה של כתיבת טור זה, המיסס היקרה הגיעה ושאלה מה ה"חודה פורניימנס" שלי. הבטחות לעצמי, החלטות לשנה החדשה, איך שתרצו לתרגם את זה. כמובן שעניתי "לעשות אותך מאושרת", והיא הקיאה, אבל ברשותכם נעסוק כאן במישהו אחר ובהחלטה חשובה קצת יותר.

בשנת 2019, ההחלטה של מנור סולומון צריכה להיות חדה וברורה: הוא צריך, כבר היום, כי היום כבר 2019, להיכנס למשרד של אבי לוזון, עם אבא, עם אחד מסוכניו, עם עורך דין, או לבד, ולבשר - אבי, תודה על הכול, אבל מכבי פתח תקוה ואני גמרנו. אם תרצה, אז בקיץ, אבל עדיף שכבר עכשיו. אוטוטו נפתח חלון, אבי, שחרר אותי, תעשה כמה ג'ובות, ויאללה, הלאה. "אה, ואבי", הוא צריך לסיים את השיחה - "זו לא בקשה".

זו רק דרך אחת, ישירה, וכמובן שהיא לא היחידה. אבל התוצאה צריכה להיות אחידה - סולומון חייב לעזוב את מכבי פתח תקוה. זה היה נכון לפני חצי שנה, אבל עכשיו זה כבר הפך לכל כך נכון, שלכו תדעו - אולי זה אפילו קצת מאוחר מדי; יש מומחי כדורגל שיגידו שהנזק כבר נעשה. וגם אם הם חריפים מדי, העובדות הן עובדות: סולומון לא רק שלא התקדם ב-2018, מבחינת ביצועים הוא הלך אחורה. הוא עדיין הכדורגלן המוכשר בישראל, עם התקרה הגבוהה ביותר, ובהפרש, אבל בכל יום שהוא במכבי פתח תקוה, גובה התקרה יורד.

ב-2018, אם כבר מדברים היום קלנדרית, סולומון כבש שלושה שערי ליגה. שלושה. העונה הוא עם 2 שערים, 0 בישולים, 7 איומים למסגרת, 10 מסירות מפתח. שועה אמנם שיחק יותר דקות והוא לא באותו תפקיד, אבל הוא כבר עם 9 שערים, 3 בישולים, 16 איומי מסגרת ו-27 מסירות מפתח. ואם את סולומון משווים לבניון בקטגוריית "כישרונות העל", יוסי כבש 15 שערי ליגה בעונת הבוגרים שלו בבאר שבע. ואז, כמו שצריך, עבר הלאה. סולומון, הלאה, גם אתה.

עוד בנושא

הוגש דו"ח המפרק של הפועל תל אביב: "שרשרת של מחדלים"
בית"ר המאכזבת עדיין חולמת על פלייאוף עליון, מתי בניון יוצג?
אורוש ניקוליץ' נפצע באימון מכבי תל אביב, ייעדר שלושה שבועות

שועה סולומון. עיבוד תמונה
שועה סולומון/עיבוד תמונה

כדי להסביר את הדעיכה של הטאלנט אפשר להשתמש בסיבות שקשורות לשחקן עצמו. הוא עוד לא בן 20, לא גיל יציב, שירות צבאי לא מוסיף והסיבה הכי גדולה קשורה כנראה להצעות שרצו סביבו. ההתעניינות ממנצ'סטר סיטי, למרות מה שרבים חושבים, היתה אמיתית ורצינית. אבל קרה מה שקרה, וזה התמסמס, לפחות זמנית, וסולומון נשאר תקוע במלאבס. לכו תתמודדו עם דאון כזה.

לא, סולומון לא בשל לשחק בקבוצה כמו סיטי, אבל מכבי פתח תקוה לחלוטין קטנה למידותיו, בכל אספקט. זה מועדון עם מחלקת נוער ענפה, אבל קבוצת הבוגרים לא באמת נותנת משהו ללקוחותיה. בזמן הקצר שלו שם סולומון כבר הספיק לעבור אצל שלושה מאמנים, שאף אחד מהם לא באמת קיבל צ'אנס להשפיע ובלי קשר - אף אחד מהם לא שדרג אותו. סולומון חייב להגיע לידיים של מאמן של שחקנים, של טכניקה, ומה לעשות, רוב מאמני ישראל הם של טקטיקה. ואם כבר ישראל, יש הרבה מקומות והרבה צוותים מוכנים יותר מאשר מכבי פתח תקוה. הקבוצה הזו לא מחזיקה בשום כלי שיכול להכין את סולומון ליעד הבא, או לפחות לקרב אותו מקצועית לאותו יעד. היי, אפילו בניון הלך.

ואם כבר אירוניה, ההתעקשות - לכאורה - של לוזון לוותר על הצעות נוצצות כדי לחכות לאחת נוצצת יותר, רק גוררת תגובה הפוכה. כרגע, עם המספרים הלא מפתים והרגעים הארוכים בהם הוא לא זוהר על הדשא, אפשר להניח שהערך רק מדמם. אם לוזון, בנקאי במקצועו, יחשוב ביזנס עד הסוף, הוא יבין שעדיף להעביר את המניה לבנק ראוי יותר, וכך אולי הערך יקפוץ בהתאם. ואם ללוזון לא אכפת, לסולומון ואנשיו צריך להיות אכפת. תעשו משהו, ואם צריך קצת כוח, אז זה מה שצריך.

אתמול בלילה פרסמו במנהלת נתונים בולטים לשנת 2018. "14 דריבלים מוצלחים השלים מנור סולומון במחזור ה-19 של העונה שעברה. אף שחקן לא ביצע יותר", היה הציוץ.

סולומון צריך להסתכל על הנתון הזה, ולהגיד לעצמו: "אלוהים ישמור, אין סיכוי שבסוף 2019 כל מה שיזכרו ממני זה 14 דריבלים מוצלחים במשחק בו לא כבשתי, לא בישלתי, החמצתי ממטר והקבוצה שלי עשתה 1:1 מול מכבי נתניה".

זהו עידן של שחקנים. הם משיגים את מה שהם רוצים. איך אמר איש חכם, אם ניימאר הצליח לצאת מברצלונה, כל שחקן יכול לצאת מכל מקום. הלאה, סולומון, ליעד הבא, ויפה שנה אחת קודם.

"והוא נשאר על הגבעה,
ובין חצות לאור
פתאום צמחו לסלומון
כנפיים של ציפור.

לאן הוא עף, לאן פרח
אין איש אשר ידע,
אולי היה זה רק חלום
אולי רק אגדה"

חיים סילבס עם איזי שרצקי, עירוני קרית שמונה. יוסי ציפקיס
עוד אחד לרשימה. חיים סילבס עם איזי שרצקי/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully