וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפרק הפועל תל אביב: "מרגע שהזכויות הועברו מטביב לרמון החלה הידרדרות"

1.1.2019 / 8:34

שאול קוטלר הגיש את הדו"ח השופך אור על התנהלות האדומים לפני הפירוק, פירט כיצד הבעלים הותירו חובות של 78 מיליון שקל, הבהיר שלטביב לא היה חלק והעביר מסר: "אם ההתאחדות והבקרה לא יפיקו לקחים בטוח שזה יקרה שוב"

עריכת וידאו: מתן חדד

השנה החדשה הגיעה היום (שלישי) ואיתה גם פרסום דו"ח המפרק של הפועל תל אביב, לו חיכו אוהדי הקבוצה זמן רב. אחרי שנתיים של חקירה אינטנסיבית בנושא, המפרקים של חברת הראל אחזקות, עו"ד שאול קוטלר ורו"ח שאול ברדיצ'ב, הגישו לבית המשפט המחוזי את הדו"ח אשר שופך אור על הנעשה במועדון האדום בשנים האחרונות.

בדו"ח התברר שגובה החובות של הקבוצה עומדים על כ-78 מיליון שקל. מלוא האחריות הוטלה על אמיר כבירי, מני ויצמן, ועופר אורליצקי ובקרת התקציבים. אחריות חלקית הוטלה גם על הבעלים הקודם אלי טביב, אם כי מדובר בסכומים בהיקפים נמוכים בהרבה.

בדו"ח המליץ קוטלר, בין היתר, לתבוע מויצמן, כבירי, והבקרה התקציבית 78 מיליון שקל. מכיוון שאף אחד לא נושא באחריות השילוחית, צוין שעל כל אחד מהם לשלם את הסכום בגובה הזה.

הפירוט המלא:

מני ויצמן - 78 מיליון שקל.

אמיר כבירי - 78 מיליון שקל.

ההתאחדות והוועדה להעברת זכויות - 78 מיליון שקל.

חיים רמון - 78 מיליון שקל.

אלי טביב - 12 מיליון שקל.

משרד הכרטיסים "לאן" - 4 מיליון שקל.

עידו חג'ג' - 1.2 מיליון שקל.

בכור צבאן - 600 אלף שקל.

"צ'רלטון" - "461" אלף שקל.

מאיר אורנשטיין - 243 אלף שקל.

לחוות הדעת המלאה של המפרקים

עוד בנושא:

חיים רמון: "הטענה כאילו 'רמון משכן את עתיד הפועל' אבסורדית ומגוחכת"
אמיר כבירי: "השקעתי יותר מ-62 מיליון שקל, שילמתי מחיר אישי כבד"
אופיר חיים: "זה היה המשחק הכי חלש של הפועל תל אביב מאז שהגעתי"

שאול קוטלר המפרק של הפועל תל אביב. דני מרון
עו"ד קוטלר הבוקר/דני מרון

קוטלר התייחס הבוקר להגשת הדו"ח: "הדבר העיקרי שלמעשה רואים מתוך הדוח הוא שאפשר היה למנוע את הסיפור הזה. היו הרבה צמתים לאורך הדרך שאפשר היה למנוע את הפירוק של הפועל תל אביב. מצד שני, מאוד ברור שהכתובת הייתה על הקיר לאורך כל הדרך. גם הגופים המפקחים, המבקרים - לכולם היה את המידע שהפועל תל אביב הולכת שנה אחרי שנה ועונה אחרי עונה למקום שהיא הגיעה אליו בסופו של דבר בדצמבר 2016.

קוטלר הוסיף: "התקווה שלנו היא שמעבר לנושא הספציפי בתיק הזה, זה יוביל גם לשיקול מחדש והפקת לקחים גם בהתאחדות, גם בבקרה. אם לא יפיקו לקחים, זה פשוט יקרה שוב. מהיום שההתאחדות העבירה בעצם את העברת הזכויות מטביב לרמון, התחיל תהליך של הידרדרות שנובע מכך שבין היתר לא הקפידו על העברת זכויות לפי התקנון. באופן חד משמעי, אנחנו אומרים שאין קשר בין תקופת טביב לבין הפירוק של הפועל תל אביב. הקופה ריקה לגמרי, ומי שאחראי בסופו של דבר צריך לשלם".

לטענת קוטלר, "היה שילוב של ניהול לא נכון ופיקוח לא נכון. שני הצדדים של המשוואה - ההתאחדות והבקרה כשלו - וגם מי שמנהל בפועל. אף אחד לא נקי מאשמה. כששני הצדדים עובדים בצורה כזאת, התוצאה ידועה מראש. היו שרשרת של מחדלים וטעויות, שאם זה לא היה קורה לא היינו מגיעים למצב הזה. התפקיד של הבקרה היה לבדוק ולראות שיש בטוחות. לא בדקנו נושאים פליליים, ומי שחושב שהדבר הזה ראוי לחקירה".

עוד באותו נושא

חיים רמון: "הטענה כאילו 'רמון משכן את עתיד הפועל' אבסורדית ומגוחכת"

לכתבה המלאה
שאול קוטלר המפרק של הפועל תל אביב. דני מרון
עו"ד קוטלר הבוקר/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully