וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועכשיו לעבודה: האתגרים העומדים בפני מנור סולומון בשחטאר דונייצק

11.1.2019 / 11:10

המחנאות, הנדידות, הקור המקפיא ומרלוס הנהדר שמשחק בעמדה שלו: אחרי שעבר למועדון הפאר האוקראיני תמורת 6 מיליון יורו, זה הזמן לבחון את האתגרים מולם יתמודד היהלום הישראלי

עריכה: מתן חדד

מנור סולומון חתם הבוקר (שישי) במועדון הפאר האוקראיני שחטאר דונייצק. הוא חתם לחמש שנים תמורת כ-6 מיליון יורו ששולמו למכבי פתח תקוה, אשר הפכו את העברתו לשנייה הכי יקרה מליגת העל (רק על ערן זהבי, שהועבר ממכבי תל אביב לגוואנג'זו R&F תמורת 7.3 מיליון, שולם סכום גבוה יותר). סולומון (19) יהפוך לשחקן הישראלי השני שמשחק בליגה האוקראינית אחרי גל שיש, שלבש את מדי וולין לוצק בעונת 2013/14, וזה הזמן לבדוק מהם האתגרים מולם יתמודד וכיצד ייראו חייו החדשים באוקראינה.

סולומון מגיע למועדון פאר שידוע כחממה לגידול והשבחת שחקנים. רבים מהם, כמו וויליאן, הנריך מחיטריאן, פרננדיניו, ברנרד, דוגלאס קוסטה ופרד, הפכו דרך שחטאר לכוכבים ברמה עולמית. שחטאר היא אלופת אוקראינה בשנתיים האחרונות. בסך הכל היא זכתה ב-11 אליפות במהלך ההיסטוריה, זכתה ב-12 גביעים, זכתה פעם אחת בליגה האירופית, והשתתפה פעמים רבות בשנים האחרונות בשלב הבתים של ליגת האלופות. העונה עמדה שחטאר על סף העפלה לשמינית הגמר בצ'מפיונס, אולם בסופו של דבר הודחה בשלב הבתים והעפילה לסיבוב הבא בליגה האירופית.

עוד בנושא

מנור סולומון חתם לחמש שנים בשחטאר דונייצק: "רוצה לזכות בתארים"
ההעברה השנייה הכי יקרה בתולדות ליגת העל: פרטי עסקת מנור סולומון
הלאה, ויפה שנה אחת קודם: סולומון היה חייב לעזוב את מכבי פתח תקוה

טייסון שחקן שחטאר דונייצק. רויטרס
הכוכב הגדול. טייסון/רויטרס

האתגר המקצועי

שחטאר היא קבוצה מלאת כישרון. אם בישראל סולומון נחשב ליהלום מיוחד שבולט מעל כולם, בשחטאר הוא יגלה כי ישנם מספר שחקנים כגון מרקיניוס ופרננדו הברזילאים (שניהם בני 19, בדיוק כמו סולומון) אשר נחשבו לכוכבים מקומיים ונקנו גם כן. הוא ייאלץ להתמודד עם העובדה שישנם שחקנים כישרוניים נוספים עם סטטוס דומה לשלו, ולנסות להתבלט מעליהם.

שחטאר משחקת בדרך כלל בשיטת 4:3:3 או בשיטת 4:2:4 במשחקים מול קבוצות נחותות בהרבה בליגה האוקראינית. הכוכב הגדול הוא הקפטן הברזילאי טייסון (30), שבמערך הראשוני משחק בכנף ימין של ההתקפה ובמשני משחק כפליימייקר מתחת לחלוץ. גם המגן השמאלי הנהדר איסמאילי (29), ברזילאי נוסף, נחשב לכוכב. במרכז הקישור נמצאים טראס סטפננקו המנוסה (29) ומייקון (21), כישרון אדיר שהגיע מקורינתיאנס ושחטאר צופים שיילך בעקבות כוכבים כמו פרננדיניו ופרד, שעברו למנצ'סטר סיטי ויונייטד בהתאמה.

אם נתרכז בסולומון, הוא יתחרה על המקום בהרכב עם מרלוס הנהדר (ברזילאי בן 30, שבעה שערים ב-13 הופעות ליגה העונה), וולינגטון נם (26) והכישרון האוקראיני העולה ויקטור קובלנקו (22). כמובן שישנם שחקנים נוספים שמסוגלים לשחק בעמדה המיועדת של סולומון, שצפוי לנסות להשתלט על עמדת הכנף הימני בשלישייה ההתקפית.

עוד באותו נושא

נווה מדבר: מנור סולומון, התקווה הגדולה של הכדורגל הישראלי

לכתבה המלאה
שחקני שחטאר דונייצק חוגגים. GettyImages
למרות החלוקה הברורה, אין מחנאות בין האוקראינים לברזילאים. שחקני שחטאר חוגגים/GettyImages

האתגר החברתי

די קל להבין שהסגל של שחטאר מתחלק לאוקראינים וברזילאים. האוקראינים מרכיבים את רוב הסגל, ויחד עם הבלם הגאורגי דוויט קוקולבה הם החבורה המקומית יותר, אשר בנויה ברובה על שחקנים שצמחו במחלקת הנוער המצוינת של שחטאר. בצד השני נמצאת החבורה הברזילאית (שגם קיבלה מאמן פורטוגלי, בדמות פאולו פונסקה): לא פחות מתשעה (!) ברזילאים נמצאים בסגל של שחטאר, שכבר שנים שומרת בסגל על מספר רב של דרום אמריקאיים. באופן טבעי, החיבור בינהם הופך אותם לחברים קרובים ולסוג של משפחה. על ידי כך, הם מצליחים לעזור אחד לשני להתאקלם במהירות והתוצאות מוכיחות שרבים מהם מצליחים להביא גם את יכולותיהם הגבוהות למגרש.

סולומון יהיה למעשה השחקן היחיד בסגל, למעט אקס מכבי נתניה החלוץ לארי קאיודה הניגרי (25), שלא ימצא את עצמו באופן טבעי מתחבר לאחת מהחבורות. הוא יצטרך להתרגל לתרבות חדשה לחלוטין, האוקראינית והברזילאית, במטרה לנסות להתאקלם כמה שיותר מהר לקבוצתו החדשה.

חשוב להדגיש: למרות החלוקה הברורה, אין מחנאות בין הצדדים. האוקראינים והברזילאים מבינים את הסיטואציה הקיימת, אך כשזה מגיע למגרש הם משתפים פעולה בצורה נהדרת ומספקים את התוצאות כבר שנים.

מנור סולומון אחרי שחתם בשורות שחטאר דונייצק. אתר רשמי
ניצב בפני אתגרים לא פשוטים. מנור סולומון/אתר רשמי

האתגר המנטלי

מעבר לכל אתגר מנטלי עצום שעומד בפני כל ליגיונר שעובר לחו"ל, לסולומון יהיו מספר אתגרים מסקרנים בשחטאר. ראשית, הקור האוקראיני המקפיא שצפוי להקשות מאוד, לפחות בהתחלה. הוא יוכל לבקש עצות להתמודדת עם הבעיה מהברזילאים, שבדיוק כמוהו, הגיעו ממדינה יחסית חמימה ושטופת שמש לקור המקפיא.

האתגר השני הוא הסטטוס הנוכחי של הקבוצה, שלמעשה לא משחקת בדונייצק בשל מלחמת האזרחים שפרצה באוקראינה בשנת 2014. הקבוצה נחשבת ל"הומלסית" בעיני אוהדי הכדורגל באוקראינה, שכן מאז 2014 היא נודדת ללא הפסקה: תחילה היא עברה ללבוב (2014 עד 2016), ומ-2017 היא משחקת את משחקיה באצטדיון מטאליסט שבחרקוב. את האימונים, אגב, היא עורכת בקייב. לא קל להיות חלק מקבוצה חסרת בית, שנודדת לא מעט. שחטאר נאלצת לנסוע מרחקים ארוכים כדי לשחק כדורגל, וגם עם זה היהלום הישראלי יצטרך להתמודד.

האתגר האחרון הוא שילוב בין המנטלי למקצועי. שחטאר זו חממה נהדרת לגידול שחקנים: היא לא מוותרת על שחקנים בקלות, נותנת להם הזדמנויות וגם אם זה לא הולך, מנסה לפתח אותם בכל מחיר. סולומון יקבל את ההזדמנויות שלו בשחטאר, אך הוא מוכרח להוכיח בתמורה ולספק יכולת ובעיקר מספרים. הלחץ מהתקשורת האוקראינית לא יהיה גדול כפי שהיה אם שיחק בישראל, ומומלץ לו להשתמש בזה ולהתרכז אך ורק בכדורגל. יחד עם זאת, יש לזכור שסולומון מגיע למועדון פאר בעל קהל שדורש הצלחות מיידיות. הציפיות יהיו גבוהות באופן טבעי, והוא יצטרך להתאים עצמו אליהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully