וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצה בלי גב: מכבי תל אביב בחרה להישאר חשופה בהמתנה לפארגו

9.1.2019 / 14:00

בזמן שהצהובים חיפשו שחקן "מושלם" והקריבו את העונה כולה בהמתנה לפארגו, יריבותיהם ביורוליג ובישראל ביצעו 27 החתמות כדי לא להפקיר את עצמן. וגם: מה אפשר ללמוד מהקבוצה הענייה ביותר, ומי מחזיקה במאזן 10:1 מול החברות הקבועות במפעל?

באדיבות ONE

90 ימים חלפו מאז הושבת ג'רמי פארגו. 90 ימים חלפו, ויריבותיה של מכבי תל אביב ביורוליג ובליגת העל ביצעו לא פחות מ-27 החתמות. רק היא עדיין מחכה לשובו של הרכז הכואב והדואב. קו מחצית העונה כבר מאחוריה, ומחרתיים יסתיימו 60 אחוזים ממשחקיה באירופה, והיא עדיין מחכה.

"לא מצאנו את השחקן המושלם, ולכן לא החתמנו אף אחד", הסביר אמש (שלישי) ניקולה וויצ'יץ' בראיון לשי האוזמן בערוץ הספורט. מבט לעבר השחקנים שהתפזרו בין מועדוני הכדורסל ביבשת בשלושת החודשים האחרונים לא מעלה הרבה שמות אטרקטיביים שיהפכו קבוצה נכשלת למצליחה, או מפסידה למנצחת; ברוב המקרים, יש סיבה לכך שאותם שחקנים הוחתמו בנובמבר או בדצמבר, ולא ביולי או באוגוסט. השאלה היא שאלה של אלטרנטיבות.

הרשימה הזו מלאה בשחקנים שיכולים לסתום חורים. אלן אומיץ' ודיון תומפסון הוחתמו באולימפיה מילאנו ובז'לגיריס קובנה, אף שאינם הסנטרים האידיאלים עבורן; אבל ברגע ששתי הקבוצות איבדו את קיילב טרזוסקי ואנטנאס קבאליאוסקאס, הן הבינו שעדיפה האופציה הבינונית על הפקרת העמדה.

אז כן, היה סשן קצר בתל אביב בכיכובו של רמון סשנס. שני שחקנים בלבד מקרב ה-28 שברשימה כבר אינם נמצאים בקבוצתם; האחד הוא סשנס, והשני הוא טים קוורטרמן מעירוני נהריה, ששבועיים לאחר שחרורו הספיקה להנחית במקומו את ג'ורדן קרופורד. לסשנס, אף שחלפו חודש וחצי מאז חזר לארה"ב, לא הובא מחליף.

הרשימה הזו מלאה בהחתמות, אבל אפילו היא אינה מציגה את התמונה המלאה. בשוק הסתובבו בשלושת החודשים האחרונים לא מעט גארדים, איכותיים יותר או פחות, שהצטרפו לקבוצות שאינן משחקות ביורוליג. בובי בראון חתם במורנאר (ועזב לסין), קיי.סי ריברס ברג'ו אמיליה, גארי ניל בבאנוויט, ג'ארד קנינגהאם בברשיה, אלכס רנפרו בפרטיזן בלגרד, קודי מילר-מקינטייר בזניט סנט פטרסבורג וג'ורדן תיאודור בא.א.ק אתונה.

מכבי תל אביב בחרה להישאר חשופה. היא בחרה להותיר את עמדת הרכז באחריותו הבלעדית של סקוטי ווילבקין - ובכך עשתה עוול גם לו; היא בחרה להסיט את מייקל רול ודיאנדרה קיין למלאכת הובלת הכדור - ובכך פגעה גם בהם והפקירה גם את עמדת הסמול פורוורד; היא בחרה להפקיד את עתידה המיידי בידיהם של קנדריק ריי וג'ון דיברתולומאו, אף שהייתה יכולה להעמיק את הסגל בשחקנים טובים ומוכנים יותר. ולא פחות מכך - היא בחרה להפקיר את אוהדיה.

בעצם, זו לא שאלה של אלטרנטיבות; זו שאלה של ניהול.

עוד בנושא

הערב: מכבי תל אביב - בודוצ'נוסט (21:05, ספורט 5)
סקוטי ווילבקין מודה: "השנה הזאת קשה, גם לי באופן אישי"
רצף 12 הניצחונות של פנרבחצ'ה נעצר מול חימקי מוסקבה

שחקני מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין, קנדריק ריי, ג'רמי פארגו. ברני ארדוב
כמה אפשר לחכות? ג'רמי פארגו/ברני ארדוב

הערב (רביעי, 21:05) תארח מכבי תל אביב את הקבוצה הענייה ביורוליג. על פי פרסומים זרים, שכר השחקנים בבודוצ'נוסט מוערך ב-3.3 מיליון יורו. אלופי הליגה האדריאטית הגיעו למפעל הבכיר כמעט במקרה, לאחר שניצלו חולשה רגעית של הכוכב האדום בלגרד בעונה שעברה. אבל כשאדי השמפניה התאדו, הם גילו שהאוויר בפסגות הכדורסל האירופי דליל. תבוסה רדפה הפסד, היציעים מיאנו להתמלא, והתוצאות החלשות בימי חמישי ושישי השפיעו גם על ההופעות בזירה המקומית.

בודוצ'נוסט, הקבוצה הענייה ביורוליג להזכירכם, יצאה בשבועיים האחרונים למהלך של בנייה מחדש. היא ניצלה את קשייה הכלכליים של אבלינו, שחיפשה קונה לחוזה היקר ביותר שאליו התחייבה, והחתימה את נוריס קול; בעזרת קשריה עם סוכן העל מישקו רזנטוביץ' היא הנחיתה את היהלום הגאורגי גוגה ביטאדזה, והזמינה אותו להרפתקה קצרה ביורוליג לפני שיפרוש כנפיו בקיץ לעבר ה-NBA. שתי החתמות (נוסף על הבאתו של ג'יימס בל ועל החלפת המאמן אלכסנדר דז'יקיץ' ביסמין רפשה) שלא עלו הון תועפות, אבל הוציאו את הקבוצה המונטנגרית לדרך חדשה.

זה לא שבודוצ'נוסט שוגה באשליות באשר לסיכוייה להעפיל לרבע גמר היורוליג. את המהלך המרובע היא ביצעה כדי להעמיד התנגדות משמעותית לכוכב האדום המתאוששת באדריאטית ולהשאיר לעצמה סיכוי להאריך את שהותה במפעל האירופי הבכיר.

כי זו בעצם שאלה של ניהול, אתם יודעים.

seperator

לו היורוליג הייתה ליגה סגורה הרמטית, ורק 11 הקבוצות הקבועות - שחתומות על חוזה לעשר שנים - היו מופיעות בה, כך הייתה נראית טבלת העונה הנוכחית.

אינפו יורוליג. עיבוד תמונה
אינפו יורוליג/עיבוד תמונה

גם בשנותיה העגומות ביותר (AKA השנים האחרונות) הצליחה מכבי תל אביב לגרד ניצחונות בלתי צפויים מול היריבות החזקות ביותר: על פנרבחצ'ה בבית ואפילו בחוץ, על אולימפיאקוס בחוץ, על ריאל מדריד בבית. אבל לא העונה.

מבט לעבר תחתית הטבלה מעלה תמונה מדאיגה מבחינת הצהובים - דרושפאקה ניצחה את אולימפיאקוס, בודוצ'נוסט ניצחה את צסק"א, גראן קנאריה ניצחה את ברצלונה, חימקי ניצחה את פנרבחצ'ה. מכבי היא הקבוצה היחידה ביורוליג שלא גברה על יריבה בעלת מאזן חיובי.

למזלה, בודוצ'נוסט אינה כזו. אין לה רישיון A, ובעוד שני הפסדים כבר יאבדו המונטנגרים כל סיכוי תיאורטי להגיע למאזן שאינו שלילי עד סוף העונה. אבל יש אחד שיגיע הערב ליד אליהו כדי לסגור חשבון אישי.

"לנוריס קול הייתה בכורה נהדרת, ועוד נגד הקבוצה שאותה עזב רק השבוע", החמיאו באחד מאתרי הכדורסל בניו אורלינס לגארד, שהעמיד שורה מגוונת של 12 נקודות, שישה ריבאונדים ושלושה אסיסטים בניצחון החוץ המפתיע על מיאמי היט ב-2015. "לקול היו לא מעט עליות וירידות במהלך הקריירה, וברור שזה היה רק משחק אחד, אבל אם הוא יצליח לשמור על עקביות לאורך זמן, נראה שהפליקאנס מצאו סוף סוף את הרכז המחליף המתאים".

והנה, קול שוב חוזר למשחק חוץ נגד אקסית. הפעם הוא לא יתמודד נגד דוויין ווייד, אלא נגד קיין; והוא ינסה להוכיח לא מעט. ההיסטוריה מלאה בדוגמאות של אקסים שחגגו על חשבונה של מכבי תל אביב: קית' לנגפורד עם 30, 28, 22 ו-20 נקודות. מרקז היינס עם 26. דיוויד בלו עם 23. מילאן מצ'באן, טיילור רוצ'סטי וריקי היקמן עם 22. קווינסי לואיס וטייריס רייס עם 21. מאצ'יי לאמפה, קרלוס ארויו וטרנס מוריס עם 19. קן בארלו ואלכס טיוס עם 18. עודד קטש ואסטבן באטיסטה עם 17.

אלא שיש פקטור נוסף הנוגע להצגות: רובן התרחשו בביתם החדש של האקסים. ברגע שהם חזרו כאורחים להיכל, הסטייט אוף מיינד פגע בהם לא פעם. כי לצד משחקי השיא, נרשמו גם תצוגות של 4 מ-21 מהשדה ללנגפורד, 2 מ-10 להיינס, 4 מ-11 לארויו, 4 מ-12 ו-4 מ-11 ללואיס, 1 מ-5 לבאטיסטה. האתגר של הערב יעמוד בפני רפשה. כל עוד קול יתרכז בעצמו ובהיסטוריה הפרטית שלו נגד מכבי תל אביב, וישכח שלצידו יש עוד ארבעה שחקנים בכחול על הפרקט, הנפגעת העיקרית תהיה בודוצ'נוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully