וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין קנדריק ריי לנמאניה נדוביץ': מילאנו עונה על הבעיות של מכבי תל אביב

27.12.2018 / 15:00

לא מעט דברים הובילו את הצהובים לתחתית - הפציעה של פארגו וחוסר התגובה מצד ההנהלה, ההסתבכות הקבועה של בלאק והקבוצה החדשה שנבנתה. אלופת איטליה, שמגיעה ליד אליהו בעמדה מצוינת, היתה במצב דומה והצהובים יכולים ללמוד ממנה כיצד נוהגים

one

1. משל קנדריק

כדי לקבל מושג על מצבה של מכבי תל אביב, די היה להבחין במבט של אנשיה אחרי הפציעה של קנדריק ריי בסוף השבוע האחרון נגד ז'לגיריס קובנה. ריי, עד לא מזמן מועמד כמעט ודאי לעזוב, הפך בתקופה האחרונה לשחקן חיוני במיוחד. הרפיון ההגנתי בליטא רק המחיש זאת.

למעלה מחודשיים וחצי עברו מאז מכבי תל אביב איבדה את ג'רמי פארגו, שיחזור אולי בתקופה הקרובה, רק אולי. אם נוציא את המשחק הראשון נגד פנאתינייקוס, שממש שעות לפניו ידעו הצהובים שהגארד לא ישחק, תשלים הערב (חמישי, 21:05) מכבי את המשחק ה-14 ביורוליג מאז ידעה ולא ממש הגיבה. בתווך היו אמנם שתי הופעות של רמון סשנס, אבל מאז עזב ממלא את המקום ריי, שמעולם לא שיחק ביורוליג לפני כן ורחוק מלהוות תחליף ראוי לפארגו.

אולמפיה מילאנו, שתתארח הערב ביד אליהו, נקלעה למצב דומה. היא הביאה העונה שני גארדים חדשים, מייק ג'יימס ונמאניה נדוביץ', שכבר נפצע פעמיים מפתיחת העונה והחמיץ עד כה את רוב משחקיה. עם נדוביץ' עומדת מילאנו על מאזן 2:4, בלעדיו על 5:3, ולמרות זאת, הקבוצה לא הנחיתה לו מחליף אלא הסתפקה בקרטיס ג'רלס האהוב על סימונה פיאניג'אני, מה שגרר ביקורת מצד הקהל המקומי.

"שלא יהיה ספק, אם לא היינו יודעים מתי נדוביץ' חוזר, היה פה שחקן אחר במקומו", הודה בכיר בקבוצה האיטלקית השבוע, "לפציעות של נדוביץ' הוצמד פרק זמן סביר לחזרה, והוא עמד בו. להביא שחקן חדש לחודש, ושיהיה מספיק איכותי, זה לא נראה מתאים. אם זה היה לתקופה קצת יותר ממושכת, היינו מגבים את הסגל בשחקן נוסף".

עוד בנושא

21:05, ספורט 5: מכבי תל אביב מארחת את מילאנו בהיכל
לפני מילאנו: פיאניג'אני מפרגן, טאריק בלאק במסר לשופטים
לא רק דונצ'יץ' חסר: מה קרה העונה לכוכבים הגדולים ביורוליג?

דיאנדרה קיין שחקן מכבי תל אביב עם קנדריק ריי. דני מרון
איך הוא הפך לשחקן מפתח לפתע? קנדריק ריי עם דיאנדרה קיין/דני מרון

2. משוכה בלתי עבירה

אחרי ההפסד לבאסקוניה לפני שבועיים מתחו גורמים במכבי תל אביב ביקורת על טאריק בלאק, בכל הנוגע לשימוש שלו בעבירות. בלאק שיחק במשחק ההוא פחות מתשע דקות ותרם שלוש נקודות וריבאונד. בשני המשחקים מאז הוא שיחק בממוצע כמעט 21 דקות, אבל עדיין הסתבך עם ארבע עבירות בכל משחק, והמספרים? שש נקודות ושישה ריבאונדים בממוצע. אין ספק שההתלהבות מפתיחת העונה של הסנטר נעלמה, וכעת בעיקר מזהים אצלו צדדים בעיתיים.

"אני מסכים שיש לי בעיית עבירות במשחקים האחרונים, אבל הרבה מהעבירות היו מפוקפקות. אני עובד קשה, ועדיין צריך לעשות את הדברים שמצפים ממני, להיות פיזי וחזק בהגנה. אם שורקים נגדי עבירות מפוקפקות, מה אני יכול לעשות נגד זה? אני מקווה שישנו את הגישה כלפיי", אמר הסנטר אתמול, ואחד מאנשי מכבי סיפר בתגובה לטענות הללו: "הוא חייב להיות יותר חכם במשחק שלו. אי אפשר להיות במצב שהמאמן לא סומך עליך כשיש לך עבירה אחת ברבע הראשון".

מול בלאק יעמוד סנטר בכיר בדמותו של ארתוראס גודאיטיס. בגיל 25 רושם הליטאי 13.1 נקודות ו-7.5 ריבאונדים למשחק, למרות שהוא עולה מהספסל בכל אחד מהמשחקים. לפני שנה וחצי, כשסיים את דרכו בריטאס וילנה והחלה תחרות עליו, מילאנו שמה עליו את היד. התוצאה בעונה הראשונה לא הייתה מרשימה במיוחד - 10.3 נקודות ו-6.2 ריבאונדים, עם חוסר הצלחה גדול ביורוליג. אבל במילאנו האמינו בו, וכעת הם קוצרים את הפירות.

זה בדיוק מסוג המקרים שבמכבי תל אביב היו מתפתחים בצורה אחרת לחלוטין. תראו מה קרה למילאן מצ'באן, גיורגי שרמדיני, דארקו פלאניניץ' ודראגן בנדר - הכישרונות האירופאים האחרונים שהונחתו בהיכל. לפחות במקרה של מצ'באן, שלא עמד בציפיות ממנו אך בהחלט התפתח לשחקן ראוי, היו יכולים במכבי להפגין קצת יותר סבלנות. בפועל, הוא סיים את דרכו במכבי מהר והחל לנדוד ברחבי היבשת. אפשר רק לדמיין כיצד שחקן כמו גודאיטיס היה מסיים בתל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ארתוראס גודאיטיס, מילאנו. AP
איך זה היה נראה אם היה מתגלגל למכבי תל אביב? גודאיטיס/AP

3. קבוצה חלשה או רק חדשה?

בשבוע שעבר, עוד לפני הניצחון על חימקי מוסקבה, הסביר יאניס ספרופולוס מדוע מכבי תל אביב היא למעשה קבוצה חדשה שצריכה להתרגל למאמן חדש. דבריו, אם נוציא אותם מהקונטקסט של מה שקרה לפני כן במועדון, נראים הגיוניים וסבירים. אבל כשנכניס את ההקשר, נקבל משהו אחר לחלוטין. בתחילת העונה הבטיח נבן ספאחיה כי לא ישתמש יותר בהסברים שמדובר בקבוצה חדשה, דבר שעשה לא פעם בעונה שעברה, כולל עמוק בתוך חודש מרץ.

אם נביט לעבר הסגל של מכבי תל אביב, נוכל להבין שהטענה של ספרופולוס הרבה יותר קרובה למציאות מזו של קודמו. מתוך תשעת השחקנים של מכבי שמקבלים נתח דקות דו ספרתי, רק ארבעה שיחקו בקבוצה בעונה שעברה - מייקל רול, דיאנדרה קיין, אלכס טיוס ויובל זוסמן. חמישה שחקנים חדשים נמנים על הסגל הצהוב, מתוכם שלושת השחקנים המשמעותיים ביותר - סקוטי ווילבקין, ג'וני אובריאנט ובלאק, כשהשניים האחרים הם ריי ואנג'לו קלויארו.

מילאנו, מנגד, שרשמה אשתקד עונה מאכזבת, לא החליטה על שידוד מערכות כללי. שלושה שחקנים מתוך התשעה שמשחקים מעל עשר דקות הם חדשים, ואמנם מדובר בשלושה שחקנים משמעותיים, אך רק שליש מהרוטציה הבכירה - ג'יימס, נדוביץ' וג'ף ברוקס. השניים האחרונים מכירים אחד את השני מצוין ממלאגה, שם שיחקו ביחד בעונה שעברה. שישה שחקנים ממשיכים לעונה שנייה לפחות, כולל שחקנים משמעותיים כמו גודאיטיס, קיילב טרזוסקי, ולדימיר מיצוב ומינדאוגאס קוזמינסקאס.

במילאנו סיפרו לנו השבוע על היתרון של שמירת השלד: "נכון שלרוב השחקנים שנשארו היה חוזה מהעונה שעברה, אבל אפשר לצאת מחוזים אם רוצים. האמנו שיש לנו שחקנים טובים כאן, וידענו שברגע שרוב השחקנים מכירים אחד את השני ואת המאמן, זה יכול להיות יתרון לפתיחת עונה חזקה".

עד כמה חזקה? שישה ניצחונות בשמונת המחזורים הראשונים הפכו את הקבוצה של פיאניג'אני לאחת המדוברות ביורוליג, לפני הירידה שלה בחלק השני של הסיבוב הראשון. במכבי תל אביב הודו לאחרונה כי אם היו יודעים לעשות ניצחון אחד ברצף ההפסדים של ספאחיה בתחילת העונה, מצבם היה אחר לגמרי. האם שמירה על יותר שחקנים בסגל הייתה תורמת? ייתכן מאוד.

אנג'לו קלויארו שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
אל תגידו שזו לא קבוצה חדשה. קלויארו/דני מרון

4. "נמרוד לוי צריך להביט במראה"

לפני כשבועיים הבאנו לכם כאן את סיפור היעלמותו של נמרוד לוי על הספסל במכבי תל אביב, וכעת הוא בדרכו החוצה. על פניו, מדובר בהחלטה הגיונית של שחקן בן 23 שרוצה לשחק ולא להתייבש בקצה הספסל, ואף הכניס סעיף מיוחד בחוזהו כדי שיאפשר לו לעשות זאת במהלך העונה - כלקח מפרשת איתי שגב מאשתקד.

אלא שעצם הזיגזג של לוי, שחוזר בפעם השנייה בקריירה למכבי תל אביב ולא משחק, צריכה להצביע על בחירת ההחלטות הלא טובה של השחקן. אחרי עונה אחת טובה במכבי אשדוד, החליט לוי לקפוץ מדרגה, וגם הוא ככל הנראה לא האמין שישחק יותר מדי, והכניס לעצמו סעיף דקות לחוזה. במקום ללכת לאחת הקבוצות שחיזרו אחריו, ביזבז חצי שנה וכעת יחזור במקרה הטוב למצב מהעונה שעברה.

"לא פעם באים אלינו המאמנים בטענות שמייבשים שחקן, או לאנשים במכבי תל אביב, במקרה של נמרוד לוי הוא צריך להסתכל במראה", אמר אתמול אחד ממאמני קבוצות הליגה שחיזרו אחר השחקן, "אלכס טיוס וג'ייק כהן היו מצב נתון במכבי בקיץ. גם אם נמרוד לא היה נפצע, הוא היה צריך להבין שיבוא אחריהם ברוטציה, וברור שיהיו עוד גבוהים זרים. שחקנים צריכים לחשוב טוב לפני כל צעד, נראה שהמהלך שלו פשוט היה לא חכם, במקרה הטוב".

מייקל רול באחד-על-אחד עם אלכס טיוס - מתוך Fastbreak, התוכנית השבועית באפליקציית מכבי ת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully