וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאל מדריד: רשימת הפצועים מתארכת, מי יזם את הפוטש הספרדי נגד קונטה?

וראן בחוץ לחודש, מרסלו ומריאנו גם פצועים, והבעיות בהגנה מסתבכות. באיטליה מנתחים את המהלך נגד קונטה, בספרד קוטלים את ההודעה ה"מביכה" על לופטגי, באנגליה את המסר מפוצ'טינו

עריכת וידאו: מתן חדד

ריאל מדריד ממשיכה את הימים הסוערים במועדון, כשההנהלה סופגת ביקורת מכל עבר על ההתנהלות לאור הכישלונות על הדשא ופיטורי המאמן ג'ולן לופטגי. נדמה כי לריאל לא הייתה ברירה אלא לפטר את לופטגי אחרי התבוסה 5:1 בברצלונה בקלאסיקו, אבל כרגע לריאל אין מאמן מחליף, והשאלה שעולה היא האם האיש הנכון שילם את המחיר, ומי ייכנס לנעליים הבעייתיות.

כך או כך, למאמן הזמני סנטיאדגו סולארי יש לא מעט בעיות, כשרשימת הפצועים מתארכת: רפאל וראן הוחלף בקלאסיקו, וההערכה היא שהבלם הצרפתי ייעדר כחודש מהמגרשים, אחרי שריאל הודיעה היום רשמית שהוא סובל מבעיה בשריר ברגלו הימנית. מרסלו ייעדר כשלושה שבועות, אחרי שנפצע בפעם השנייה החודש בשריר, ואייחו בחוץ למספר שבועות, וגם קרבאחל ייעדר עוד כשבוע לפחות. כמו כן, גם בהתקפה ריאל סובלת מהיעדרויות, כשמריאנו סובל ממתיחה וייעדר כשבועיים.

עוד בנושא
ריאל מדריד פיטרה את ג'ולן לופטגי, סנטיאגו סולארי מונה זמנית
אבא של לופטגי תוקף: "ריאל שדדה את הבן שלי, עם סגל כזה אי אפשר לעשות כלום"
בריאל מאשימים: גארת' בייל "עושה מה שהוא רוצה", רפאל וראן ב"שבוע קטסטרופלי"
הקילר: כך לואיס סוארס פורר את ריאל מדריד נטולת המנהיגים

סרחיו ראמוס שחקן ריאל מדריד. GettyImages
על הפרצוף. ראמוס/GettyImages

בכל הנוגע למחליף - נדמה היה שאנטוניו קונטה עומד לחתום מהר בריאל, אבל ההחתמה נדחתה אחרי שהאיטלקי נסוג מעט, וזאת בעקבןת הדברים של סרחיו ראמוס אחרי הקלאסיקו. קונטה ידוע כמאמן נוקשה, שלא פעם מתעמת עם חדר ההלבשה בניסיון להשליט סדר, אבל ראמוס אחרי המשחק שלח מסר ברור למועמד הבכיר לאימון.

"כבוד זה משהו שזוכים בו, לא כופים", אמר ראמוס, "בסופו של דבר, ניהול חדר ההלבשה הוא יותר חשוב מהידע הטכני של המאמן". קונטה, ששוהה בחופשה במצרים, קרא את הדברים והביע חשש שחדר ההלבשה של ריאל יהיה נגדו, נקודת פתיחה רעה מאוד למאמן. "ההתערבות של ראמוס ציננה את המועמדות של קונטה", נכתב ב"אס", על אף שיש לציין כי קונטה עדיין מוזכר כמעומד בכיר לתפקיד.

כמו כן, קונטה צריך לסגור פרטים אחרונים עם צ'לסי, ממנה הוא פוטר בתחילת העונה, ועדיין מקבל ממנה כסף כפיצויים - כך שאם הוא ימונה למשרה חדשה, עליו לפני הכל לטפל בסוגייה עם רומן אברמוביץ'.

עוד באותו נושא

כריסטיאנו רונאלדו טוען: עזבתי את ריאל מדריד בגלל פלורנטינו פרס

לכתבה המלאה
אנטוניו קונטה מאמן צ'לסי. רויטרס
לא כולם אוהבים אותו. קונטה/רויטרס

העיתונאי הבכיר גיאם בלאגה טוען שהמצב עם קונטה עדין, ובעיקר מורכב. לדבריו, "אנטוניו קונטה דורש הרבה מאוד. הוא דורש חוזה לשנתיים וחצי, דורש להיות המנהל המקצועי, ומבקש יותר כסף משריאל מוכנה לשלם. ריאל מופתעת שהדברים לא הולכים חלק יותר. ביום ראשון הם היו אופטימיים מאוד שהוא יהיה המחליף של לופטגי".

על פי דיווחים באיטליה, מולדתו של קונטה, "ידוע שחדר ההלבשה יכול לגרום לפיטוריו של מאמן, אבל הפעם חדר ההלבשה סירב למאמן עוד לפני שהוא הגיע". מי הניע את הדברים? החשוד הראשון נגד קונטה הוא טיבו קורטואה, שהגיע לריאל מצ'לסי ושיחק תחת קונטה, אבל השוער הבלגי הכחיש שדיבר עליו. ההערכה היא שראמוס ביסס את הטענות שלו נגד קונטה על פי דברים ששמע מאלברו מוראטה ודייגו קוסטה, חבריו של ראמוס מנבחרת ספרד, שסבלו לא פעם מחוסר אמון של המאמן האיטלקי והסתכסכו עמו.

נשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרס. GettyImages
במרכז, לטוב ולרע. פרס/GettyImages
"הודעה מביכה של ריאל", נכתב ב"מארקה" על הודעת הפיטורים, "זו הייתה הודעה קשה, שמטילה את האשמה כולה על לופטגי"

אבל הבעיות בריאל עמוקות הרבה יותר. כצפוי, מי שעומד בעין הסערה הוא שוב הנשיא פלורנטינו פרס. ריאל מדריד הוציאה הודעת פיטורים מאוד תוקפנית, נטולת ביקורת עצמית, שבה היא מאשימה באופן ישיר את לופטגי בכישלון העונה, ומסירה אחריות מההנהלה. "יש חוסר פרופורציה ברור בין איכות הסגל, שבו יש שמונה שחקנים שמועמדים לכדור הזהב, לבין התוצאות", נכתב בהודעת הפיטורים, שמרמזת שהמאמן הוא האחראי הבלעדי לכישלונות, בניגוד לטענות בתקשורת, על כך שהמאמן דרש חיזוק ולא קיבל, ואחרי שהקבוצה איבדה את הכוכב הכי גדול שלה והמוציא לפועל העיקרי שלה - הוא נאלץ להסתפק בתחליף חיוור לכריסטיאנו רונאלדו בדמות מריאנו.

"הודעה מביכה של ריאל", נכתב ב"מארקה" על הודעת הפיטורים, "זו הייתה הודעה קשה, שמטילה את האשמה כולה על לופטגי".

לופטגי, אגב, שמר על ג'נטלמניות ואמר אחרי הפיטורים: "אני רוצה להודות לריאל מדריד על ההזדמנות, לשחקנים על המאמץ ועל העבודה הקשה, ולכל עובד ועובד במועדון על היחס שקיבלתי בתקופה הזאת, וכמובן תודה לאוהדים על העידוד. מאחל בהצלחה להמשך העונה".

קארים בנזמה שחקן ריאל מדריד מאוכזב. רויטרס
שמונה מועמדים לכדור הזהב, אבל איפה הם? בנזמה/רויטרס

מי יהיה המאמן הבא?

בתחנת הרדיו Cadena SER דווח שהנהלת ריאל הבהירה לארגון האוהדים המרכזי שהיא לא תסבול את התכנון שלהם לשרוק בוז לסרחיו ראמוס ולחבריו, כניסיון להביע את מחאתם

אבל העובדה היא שפלורנטינו פרס פיטר 13 מאמנים ב-16 שנים, ולופטגי הוא המאמן ששרד הכי מעט מזמן מאלה שברשימה - ארבעה חודשים בלבד. רמון קלדרון, הנשיא לשעבר, אמר על פיטורי לופטגי: "לצערי זו עוד אחת מהגחמות של הנשיא. אם לופטגי היה האיש הנכון ביוני, רק לפני ארבעה חודשים, לא יכול שעכשיו הוא לא ראוי. הוא החתים אותו רק יומיים לפני תחילת המונדיאל, עשה נזק לנבחרת הלאומית, ועכשיו הוא מפטר אותו. זאת הבעיה, ולופטגי הוא לא האשם. גם השחרור של רונאלדו בחודש יוני היה טעות היסטורית, וכעת אנחנו משלמים עליה". יש לציין כי רק אתמול כריסטיאנו הצהיר בראיון שהוא עזב את ריאל בגלל פלורנטינו פרס, שגרם לו להרגיש לא מספיק מוערך.

כמו כן, באנגליה טוענים כי קיימת אופציה ריאלית שמאוריסיו פוצ'טינו, מאמן טוטנהאם, הוא זה שיגיע לריאל. "סאן" טוען שפוצ'טינו הוא "המועמד הבכיר של ריאל" והקבוצה צפויה להגיש לו הצעה. טוטנהאם פתחה את העונה בצורה מאכזבת, אתמול הפסידה 1:0 למנצ'סטר סיטי והמשיכה לאבד גובה, ופוצ'טינו נשמע מדוכדך, אולי כמי שמנסה לרמוז משהו. גארי נוויל אמר ש"אני קצת מודאג מההערות של פוצ'טינו, אלה נראים כמו סדקים ראשונים ברצון לעזוב... לדעתי הוא כבר רוצה משרה בקבוצה בכירה יותר, כי זה מגיע לו, כי הוא מאמן מבריק... אני חושב שלטוטנהאם יהיו בעיות גדולות אם ריאל מדריד תרצה אותו עכשיו".

פוצ'טינו אמר אתמול אחרי ההפסד: "העונה עד עכשיו היא קצת מוזרה, כי התחושות שלי הןן הכי גרועות שהיו לי פה בחמש השנים שלי כאן. לא יודע, קשה להסביר את זה, כי קרו הרבה דברים בקיץ שגרמו לי להרגיש במצב רוח לא הכי טוב". כזכור, ריאל כבר הציעה לפוצ'טינו את המשרה אחרי העזיבה המפתיעה של זינדין זידאן, אבל זמן קצר לפני כן הא האריך חוזה בטוטנהאם, והרגיש שהוא לא יכול לעשות את זה למועדון.

עם זאת, בספרד טוענים שגם רוברטו מרטינס, מאמנה הספרדי של נבחרת בלגיה, מועמד לתפקיד, אבל בהתאחדות הבלגית כבר הודיעו שהוא תחת חוזה ושריאל צריכה להגיש פנייה רשמית ולהגיע להסדר.

עוד בריאל - בתחנת הרדיו Cadena SER דווח שהנהלת ריאל הבהירה לארגון האוהדים המרכזי שהיא לא תסבול את התכנון שלהם לשרוק בוז לסרחיו ראמוס ולחבריו, כניסיון להביע את מחאתם על היכולת הירודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully