וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שופטי טניס שוקלים להחרים את משחקיה של סרינה וויליאמס

באנגליה מדווחים כי מאז אירועי הגמר בארה"ב מקיימים השופטים שיחות ונשקלות פעולות שונות בשל העובדה ש"ראמוס נזרק לזאבים". קריקטורה באוסטרליה עוררה סערה וטענות לגזענות נגד וויליאמס

סרינה וויליאמס אחרי גמר אליפות ארה"ב 2018/עריכת וידאו: ניר חן

סערת סרינה וויליאמס והשופט קרלוס ראמוס לא נרגעת. היום (שלישי) פורסם ב"טיימס" כי השופטים בסבב עשויים להחרים את משחקיה של האמריקאית בשל חוסר התמיכה שקיבל ראמוס מהרשויות. פרט לאיגוד הטניס העולמי, ה-ITF, אף גוף רשמי לא הוציא הודעת תמיכה בשופט הפורטוגלי. טניסאית העבר בילי ג'ין קינג צייצה בטוויטר תמיכה בטניסאית האמריקאית, יו"ר ה-WTA הגן על וויליאמס וגם יושבת ראש איגוד הטניס האמריקאי קטרינה אדאמס הגנה עליה ובחרה להעביר ביקורת דווקא על השופט.

בדיווח של "הטיימס" נכתב כי "שופט אנונימי אמר לטיימס שיש קונצנזוס הולך וגובר בקרב השופטים כי הם לא זכו לתמיכה מאיגוד הטניס האמריקאי בכמה מקרים ושראמוס הושלך לזאבים רק כי עשה את העבודה שלו ולא היה מוכן לספוג התעללות. שופטים דנים אם הם יכולים לבצע איזושהי פעולה כדי להגן על המקצוע שלהם. אחת ההצעות שעלתה היא לסרב לבצע כל משימת שיפוט במשחק בו מעורבת סרינה וויליאמס עד שהיא תתנצל על שהשפילה את ראמוס וכינתה אותו 'שקרן' ו'גנב'".

עוד בנושא:

נברטילובה: "סרינה טעתה כשהשוותה את עצמה לגברים"
נאומי אוסקה: "הרגשתי עצובה, לא הבנתי למה קוראים בוז"
דג'וקוביץ' הראה שוב שהוא בין הגדולים בהיסטוריה
ההתפרצות והעונש: סרינה נקנסה ב-17 אלף דולר בעקבות אירועי הגמר

קרלוס ראמוס שופט טניס במהלך המשחק בין סרינה וויליאמס לבין נאומי אוסקה. רויטרס
קרלוס ראמוס במהלך הגמר/רויטרס

יש לציין כי מאז האירוע החריג בגמר אליפות ארצות הברית , בו הפסידה וויליאמס 6:2, 6:4 לנאומי אוסקה, ספג ראמוס קללות רבות ברשתות החברתיות, ערך הוויקיפדיה שלו שונה על ידי גולשים שמילאו אותו בנאצות וגידופים והוא עצמו ירד מהמגרש עם סיום המשחק ולא נשאר לקבל את המגן שאמור היה לקבל על השיפוט שלו בגמר. הוא הואשם בסקסיזם, גזענות ומיזוגניה למרות שאתמול חשף העיתונאי כריסטופר קלרי כי כמות האזהרות באליפות ארצות הברית שספגו הגברים הייתה כמעט פי ארבעה מזו שספגו הנשים.

אתמול דווח בפורטוגל כי ראמוס ניסה לשמור על עצמו מחוץ לסערה וקיבל מאות הודעות תמיכה מהמשפחה, מעמיתיו, משחקנים ומשחקני עבר. כמו כן, הוא לא פתח בכלל את הרשתות החברתיות והיה מוכן לקרוא רק מאמרים מאוזנים שנשלחו אליו על ידי חברים. הוא משוכנע בצדקתו במהלך האירוע החמור, אבל לא יכול לספק ציטוטים בנושא או להתייחס אליו מכיוון שהחוקים אוסרים עליו. הוא השתדל לא ללכת ברחובות ניו יורק אחרי התקרית כדי להימנע ממקרי תקיפה אפשריים. בסוף השבוע הקרוב ראמוס ישפוט בחצי גמר גביע דייויס בין קרואטיה לארצות הברית בזדאר.

עוד באותו נושא

ההתפרצות והעונש: סרינה וויליאמס נקנסה ב-17 אלף דולר בשל התנהגותה

לכתבה המלאה
קריקטורה על סרינה וויליאמס בעקבות גמר אליפות ארצות הברית. אתר Herald Sun, אתר רשמי
הקריקטורה שעוררה את הסערה/אתר רשמי, אתר Herald Sun

בינתיים התעוררה שערוריה חדשה. קריקטוריסט אוסטרלי אייר את וויליאמס קופצת כמו תינוקת כשלידה מוצץ ובצד רואים את השופט אומר לטניסאית שנגדה "את יכולה לתת לה לנצח?". המאייר מארק נייט ספג ביקורת על כך שהקריקטורה מייצגת סטריאוטיפים ודעות קדומות נגד שחורים ונגד וויליאמס ובנוסף נטען כי הוא "הלבין" את אוסקה שנראית לבנה ועם שיער בלונדיני בקריקטורה. האיור התפרסם בעיתון הנפוץ ביותר באוסטרליה "הראלד סאן" ביום שני ועורר סערה גדולה. עורך העיתון דמון ג'ונסטון צייץ: "זה (הקריקטורה) מגחיך את ההתנהגות האומללה של אגדת טניס. למארק יש את התמיכה המלאה של כולנו".

הסופרת המפורסמת ג'יי קיי רולינג צייצה כי "ברכות על הקטנת אחת הספורטאיות הגדולות בעולם לדימויים גזעניים וסקסיסטים והפיכת הספורטאית הנהדרת השנייה לחפץ חסר פנים". איגוד העיתונאים השחורים בארצות הברית גינה את הקריקטורה כמעוררת סלידה וגועל ברמות שונות. "לא רק שהקריקטורה משחררת איורים גזעניים וסקסיסטים של שתי הנשים, אבל התיאור של וויליאמס הוא כמו של סמבו ועוד בלי שום סיבה". בכך הם השוו את הקריקטורה לספר ילדים מ-1899 בשם "הסיפור של סמבו הקטן והשחור", שהיה מלא בסטריאוטיפים כלפי שחורים.

נייט עצמו אמר שלא הכיר את הספר והדמויות שהופיעו בו והוסיף כי "העולם קצת השתגע. הקריקטורה נגעה רק לזה שסרינה השתוללה במגרש באותו יום. זה כל מה שזה". כדי לטעון שלא מדובר במשהו סקסיסטי, הראה נייט קריקטורה שלו שמגחיכה את הטניסאי ניק קיריוס. ב-BBC שוחחו עם סוציולוג, שטען שהקריקטורה של נייט "היא מז'אנר שיש לו שורשים והיסטוריה רבה של השפעות גזעניות. המאייר אולי לא מבין בכלל כמה הוא עצמו מושפע וכל תפיסת העולם שלו נובעת מתוך היסטוריה של גזענות באוסטרליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully