וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרטינה נברטילובה: "סרינה טעתה כשהשוותה את עצמה לגברים"

טניסאית העבר האגדית כתבה טור שבו היא ביקרה את סרינה וויליאמס בעקבות התפרצותה כלפי השופט: "גם לי היו מקרים שרציתי לשבור את המחבט לאלף חתיכות, אבל חשבתי על הילדים שצופים בי"

סרינה וויליאמס אחרי גמר אליפות ארה"ב 2018/עריכת וידאו: ניר חן

נאומי אוסקה הוכתרה ביום שבת לראשונה בקריירה שלה כאלופת ארה"ב. אולם, לצערה, את ההצגה במשחק הזה גנבה יריבתה סרינה וויליאמס שהתכתשה עם שופט הכסא קרלוס ראמוס והאשימה אותו בסקסיזם כשאמרה במסע"ת לאחר המשחק: "להעניש אותי בצורה הזאת היה מהלך סקסיסטי מצידו. הוא מעולם לא העניש ככה גבר שקרא לו 'גנב', למרות שראיתי גברים מכנים שופטי כיסא בכל מיני כינויי גנאי, גרועים יותר משלי. אני נלחמת פה על זכויות נשים, על שוויון, על כל מיני דברים...".


סרינה זכתה לתגובות אוהדות ואמפטיה מצד טניסאיות כמו ויקטוריה אזרנקה כשכמובן גם מאמנה תקף בחריפות את השופט. אולם, לא כולן אהבו את ההתנהגות של סרינה שהתיימרה להיות סמל לפמיניזם ומאבק על זכויות הנשים. אחת מהן היא מרטינה נברטילובה, טניסאית העבר האגדית שיצאה מהארון ופעילה במאבק למען זכויות הנשים וזכויות בני האדם בכלל.

עוד בנושא:

סרינה וויליאמס קראה לשופט "שקרן", האשימה אותו בסקסיזם ומיררה בסיום בבכי
נאומי אוסקה: "הרגשתי עצובה, לא הבנתי למי קוראים בוז"

סרינה וויליאמס עם השופט קרלוס ראמוס. רויטרס
לא כל הנשים בצד שלה. סרינה וויליאמס תוקפת את השופט/רויטרס

נברטילובה כתבה מאמר מפורט ל"ניו יורק טיימס" והסבירה: "במחאה שלה נגד השופט במהלך המשחק בשבת, היא עשתה חלק מהדברים בצורה שגויה. אני לא חושבת שזה רעיון טוב להגיד שאם גבר היה יכול לצאת מזה, גם אישה לא היתה צריכה להיענש. במקום זה, אני חושבת שהשאלה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא זו: מה היא הדרך הנכונה להתנהג כדי לכבד את הספורט שלנו ואת היריבה שלנו?"

"הבעיה התחילה כאשר מוקדם במערכה השנייה גברת וויליאמס קיבלה אזהרה אחרי שהמאמן שלה פטריק מורטוגלו השתמש בשתי הידיים שלו בתנועות לעבר וויליאמס, שהבהירה לשופט שהיא לא אוהבת את זה. עד כאן זה לא כזה נורא. המצב החמיר כשוויליאמס איבדה את ההגשה שלה במצב של 1:3 והרסה את המחבט - הפרה של קוד אתי שבגלל שהוא הגיע אחרי האזהרה שלה, היא נענשה אוטומטית בהורדת נקודה".

נברטילובה הזכירה את מקרי העבר שהיו לסרינה עם שופטים והבהירה: "אני חושבת שהיא פספסה את הנקודה. הגברים נמדדים בצורה אחרת ונשפטים בצורה אחרת עבור אותם הפרות, זה חייב להיבדק וחייבים לתקן את זה אבל אנחנו לא יכולים למדוד את עצמנו על פי זה. גם אם גברים עושים את זה, זה שגוי. זו סוג של התנהגות שאף אחד לא לנקוט על המגרש. היו הרבה מקרים שבהם רציתי לשבור את המחבט לאלף חתיכות. ואז חשבתי על הילדים שצופים בי ועצרתי את עצמי".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הטניסאית הצ'כית מרטינה נברטילובה. GettyImages
טניסאית גדולה עם הרבה קלאס. נברטילובה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully