וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרינה וויליאמס קראה לשופט "שקרן", האשימה אותו בסקסיזם ומיררה בסיום בבכי

דרמה בגמר אליפות ארה"ב: סרינה וויליאמס התפרצה על השופט, המאמן שלה הודה: "כן אימנתי, כולם עושים את זה", הקהל שרק בוז, ובעולם הטניס תוהים: האם היא לוחמת צדק או לא יודעת להפסיד בכבוד?

סרינה וויליאמס אחרי גמר אליפות ארה"ב 2018/עריכת וידאו: ניר חן
נאומי אוסקה ליד סרינה וויליאמס, גמר אליפות ארה"ב 2018. GettyImages
הייתה גם מנצחת. אוסקה וסרינה בסיום/GettyImages

דרמה בלתי נשכחת בגמר אליפות ארה"ב, במשחק שייזכר בעיקר בגלל ההתפרקות הרגשית של סרינה וויליאמס. הטניסאית האמריקאית האגדית הפסידה היום (בין שבת לראשון) בגמר הטורניר כשנוצחה 6:2, 6:4 בקרב מול נאומי אוסקה, אבל המשחק היה רצוף בסערות רגשיות של וויליאמס, שכינתה במהלך המשחק את שופט הכיסא "גנב", וספגה שורה של עונשים.

סרינה נראתה עצבנית כבר מהרגע הראשון של המשחק, כשמנגד אוסקה שולטת בהתמודדות. במערכה הראשונה היפנית שברה פעמיים וניצחה 2:6 אחרי 34 דקות. בפתיחת המערכה השנייה סרינה ספגה אזהרה על קשר עם המאמן שלה, דבר שאסור על פי החוקים. צילומי הטלוויזיה הראו שאכן פטריק מורטוגלו סימן משהו לעבר סרינה, אבל האמריקאית זעמה על ההחלטה של שופט הכיסא קרלוס ראמוס, ואמרה לו "אני לא רמאית, אני מעדיפה להפסיד מאשר לרמות!". לא ברור אם סרינה ראתה את הסימון של מאמנה, אבל שופט הכיסא בהחלט ראה, והחליט להעניש.

סרינה וויליאמס במהלך גמר אליפות ארה"ב 2018. GettyImages
תסכול/GettyImages
סרינה וויליאמס בגמר אליפות ארה"ב 2018. GettyImages
זעם/GettyImages
סרינה וויליאמס זועמת בגמר אליפות ארה"ב 2018. GettyImages
עצבים/GettyImages

וויליאמס הצליחה להתאושש מבחינה מקצועית ועלתה ליתרון 1:3 במערכה השנייה, אבל אוסקה שברה מיד בחזרה. בתגובה, סרינה המתוסכלת שברה את המחבט. בעקבות זאת, יחד עם האזהרה על הקשר עם המאמן - וויליאמס נענשה בהורדה של נקודה, ופתחה את המשחקון הבא בפיגור 15:0. ההחלטה של השופט הוציאה את סרינה מכליה. היא שוב התקרבה אל השופט בכעס ואמרה לו "אני לא רמאית, יש ילדה בת שנה, אני לא מרמה". היא נראתה מעורערת רגשית, ועל סף בכי.

בינתיים על המגרש אוסקה זכתה בשלושה משחקונים ברציפות, ועלתה ליתרון 3:4. בהפסקה שבין משחקונים סרינה שוב הסתערה על השופט, וקראה לעברו "אתה חייב לי התנצלות, אני לא רמאית, אני רוצה שתתנצל על הנקודה שהורדת לי". כמו כן כינתה אותו "גנב", ואמרה לו "אתה שקרן" ו"גנבת לי נקודה". בעקבות הדברים שאמרה לשופט היא ספגה עונש חריג מאוד, ונענשה במשחקון. היפנית עלתה ליתרון 3:5 במערכה השנייה, מבלי שנאלצה להגיש.

סרינה שוב זעמה, כמובן, והזמינה את השופט האחראי, שגיבה את ההחלטות של שופט הכיסא. האמריקאית הוותיקה נראתה נסערת מאוד, ואף בכתה. היא עוד הצליחה לצמק ל-5:4, אבל אוסקה הצליחה להשלים את המשימה, וזכתה בתואר הראשון בקריירה.

סרינה וויליאמס, טניסאית אמריקאית. רויטרס
המחבט השבור/רויטרס
קרלוס ראמוס שופט טניס פורטוגלי מדבר עם סרינה וויליאמס טניסאית אמריקאית. GettyImages
הוויכוח/GettyImages

לאחר מכן, בטקס ההכתרה, הקהל האמריקאי שרק בוז למארגנים במשך דקות ארוכות. סרינה עדיין הייתה מלאת אמוציות במהלך טקס הסיום והיא פרצה בבכי כשדיברה למיקרופון: "אני לא רוצה להיות חצופה, אבל אני מבקשת לא לענות על שאלות. נאומי שיחקה טוב, זה הגרנד סלאם הראשון שלה. צריך לשמור על חיוביות, בואו לא נקרא 'בוז', אני רוצה לברך את נאומי, מגיע לה קרדיט. תודה לצוות שלי, תודה לקהל, אתם הכי טובים בעולם. אני באמת מקווה שאוכל להמשיך ולשחק פה בעתיד, נראה מה יהיה".

מנגד, אוסקה נראתה המומה, ולא רק מהעובדה שזכתה בגרנד סלאם הראשון בקריירה שלה ושל יפן, ולא רק בגלל שזכתה בפרס של 3.8 מיליון דולר (אחרי שעד לאורך כל הקריירה הרוויחה 2.3 מיליון דולר) - אלא בגלל התגובות הסוערות נגדה. "אני יודעת שכולם עודדו אותה, ואני מצטערת שזה נגמר ככה", אמר בקול שקט וצנוע, "אני רק רוצה להודות לכם שצפיתם במשחק. אמא שלי הקריבה המון עבורי, יש לתואר הזה משמעות עצומה עבורה, היא באה לפה לצפות בי משחקת, משהו שהיא לא נוהגת לעשות. גם אבא שלי חסר פה, הוא לא צופה במשחקים שלי אלא מסתובב, אראה אותו אחר כך. תמיד חלמתי לשחק נגד סרינה בגמר ארה"ב, ואני מאושרת שעשיתי את זה. אני אסירת תודה שיכולתי לשחק איתך, תודה".

נאומי אוסקה, אליפות ארה"ב 2018. GettyImages
נאומי אוסקה, אליפות ארה"ב 2018/GettyImages
סרינה וויליאמס, נאומי אוסקה אחרי גמר אליפות ארה"ב 2018. AP
מגיעה לה הרבה כבוד. אוסקה/AP

פטריק מורטוגלו, המאמן של סרינה, הודה שנתן לה עצת אימון במהלך המשחק בראיון בסיום: "כן, אם להיות הוגן, אימנתי, אבל היא לא הסתכלה עליי, אני לא חושב שהיא ראתה אותי, אז היא באמת לא חשבה שאימנתי. אבל 100 אחוז מהמאמנים ב-100 אחוז מהמשחקים עושים את זה, אז צריך להפסיק להיות צבועים. גם סשה (המאמן של אוסקה) אימן, השופט הזה שפט בהרבה משחקי גמר של רפא, וטוני (המאמן של נדאל) אימן אותו בכל נקודה, והוא מעולם לא הזהיר אותו, אני לא מבין את זה".

לאחר מכן הוא צייץ: "הכוכב של ההצגה היה שוב שופט הכיסא. פעם שנייה בטורניר הזה, ופעם שלישית בגמר של סרינה בארה"ב. הם צריך לאשפר להם להשפיע על התוצאה? מתי נחליט שאסור שזה שוב יקרה?".

מסיבת העיתונאים המלאה של וויליאמס

הסערה נמשכה אחר כך גם במסיבת העיתונאים שלאחר המשחק. הזמן שבין סיום המשחק לבין המסע"ת לא עשה את שלו, וסרינה נראתה עדיין נסערת, כעוסה ובוכייה. כשנשאלה שוב ושוב האם היא מתחרטת על האופן שבו התנהגה אמרה ש"אני מרגישה טוב עם זה שעמדתי על העקרונות שלי", והאשימה את השופט בסקסיזם, אחרי שקראה לו "שקרן" ו"גנב" במהלך המשחק.

"להעניש אותי בצורה הזאת היה מהלך סקסיסטי מצידו", טענה סרינה, "הוא מעולם לא העניש ככה גבר שקרא לו 'גנב', למרות שראיתי גברים מכנים שופטי כיסא בכל מיני כינויי גנאי, גרועים יותר משלי. אני נלחמת פה על זכויות נשים, על שוויון, על כל מיני דברים...", הוסיפה, בזמן שבחדר עיתונאים רבים החלו למחוא לה כפיים. "אני מרגישה שאני חייבת לעבור את זה רק כדי להוות דוגמא לאישה הבאה שמלאה באמוציות ורוצה להוציא אותן החוצה ולהיות חזקה. בימינו, צריך לאפשר לזה לקרות. אולי לי זה לא עבד, אבל לאישה שתבוא אחריי זה כן יעבוד".

וויליאמס הודתה שההתנהלות שלה, שגררה יחס בהתאם מהקהל הביתי, העמידו בצל את אוסקה, שהפגינה דומיננטיות וכישרון רב עוד לפני התקרית עם השופט. "חיבקתי אותה בטקס ההכתרה כי לא ידעתי אם הדמעות שלה הן דמעות של שמחה או של עצב", אמרה סרינה, "ומגיע לה לשמוח, כי היא טניסאית מעולה ששמרה על קור רוח ועשתה מהלכים גדולים".

כך או כך, עוד ידובר רבות גם בשופט קרלוס ראמוס. לאחר המשחק פרסמו ראשי אליפות ארה"ב הבהרה וגיבו באופן מוחלט את השופט. "למרות שוויליאמס טענה שלא אימנו אותה בניגוד לחוקים, המאמן שלה בעצמו הודה בכך. היא נענשה בהתאם לחוקים, והחלטת שופט הכסא אפילו לא הייתה צריכה להיבחן פעם נוספת".

גם ויקטוריה אזרנקה משוכנעת שהשופט סקסיסט

מאמנה של סרינה תוקף: "השופט הפך לכוכב הערב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully