וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאומי אוסקה: "הרגשתי עצובה, לא הבנתי למי קוראים בוז"

אלופת ארצות הברית הטרייה הגיבה לאירועים במהלך הגמר בראיון לתכנית בוקר: "לא הבנתי אם בוז היה כלפיי או בגלל שהקהל קיבל תוצאה שהוא לא רצה". איגוד הטניס העולמי גיבה את השופט

סרינה וויליאמס אחרי גמר אליפות ארה"ב 2018/עריכת וידאו: ניר חן

סבב ה-WTA התייצב לצידה של סרינה וויליאמס לאחר שהטניסאית האשימה את השופט בגמר טורניר הנשיים של אליפות ארצות הברית הפתוחה בסקסיזם. וויליאמס טענה כי השופט העניש אותה במהלך המשחק באופן שבו לא היה נוהג כלפי טניסאי גבר.

מנכ"ל סבב הנשים WTA סטיב סימון פרסם הצהרה התומכת בעמדתה של סרינה וויליאמס. בהצהרה נכתב בין היתר: "האירועים העלו לדיון את השאלה האם יש יחס שונה לנשים ולגברים בטניס העולמי. אנו סבורים כי יש לנהוג בצורה אחידה תוך הפגנת סובלנות לרגשות שמביעים ספורטאים מן המין הנשי והגברי כאחד. אנו סבורים כי זה לא היה המקרה במשחק גמר הנשים".

סימון סיכם את דבריו כשכתב: "זה היה מפגש בין שתי שחקניות נהדרות. אנו מצפים למפגשים מרגשים נוספים בין שתי הספורטאיות ומקווים שמה שראינו בגמר האחרון לא יחזור על עצמו".

עוד בנושא
גמר אליפות ארה"ב: נובאק דג'וקוביץ' ניצח את חואן מרטין דל פוטרו
נובאק דג'וקוביץ': "היריבות עם פדרר ונדאל עיצבה אותי כשחקן"
פדרר, נדאל, דג'וקוביץ': הסרבי שוב הראה שהוא בליגה של האגדות

סרינה וויליאמס עם השופט קרלוס ראמוס. רויטרס
עולם הטניס תומך בה. סרינה וויליאמס/רויטרס

גם אלוף טורניר הגברים נובאק דג'וקוביץ' הביע תמיכה בסרינה וויליאמס כשאמר: "אני מאוד אוהב את סרינה וכאבתי את הכאב שלה. דעתי האישית היא שאסור היה לשופט לדחוק את סרינה לקצה".

עם זאת הסרבי דחה את הטענה כי ישנו יחס שונה לגברים ולנשים ככלל בטניס העולמי ואמר: "קשה לאוד להכליל ולטעון טענה כזו. גם במשחקי גברים וגם במשחקי נשים הדברים הם תלויי סיטואציה ספציפית שנוצרת במהלך המשחק".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נאומי אוסקה טניסאית יפנית. GettyImages
הרגישה עצב. אוסקה/GettyImages

עוד היום, נאומי אוסקה התראיינה בתכנית הבוקר של רשת NBC והתייחסה לכל הפרשה. "הרגשתי קצת עצובה כי לא הבנתי אם הקהל קורא בוז לי או בגלל שהם לא קיבלו את התוצאה שהם רצו", אמרה אוסקה, "יכולתי גם להרגיש סימפטיה כלפיהם כי הייתי אוהדת של סרינה במשך כל חיי. ידעתי כמה הקהל רצה שהיא תנצח. אין לי מושג, הייתי מלאה ברגש שם. הרגשתי כאילו כל הקהל היה מאוכזב ואני יודעת שזה לא היה ממש הסוף לו האנשים חיכו. בחלומות שלי ניצחתי במשחק תחרותי מאוד אז אני לא יודעת, הרגשתי מלאת רגשות ופתאום חשתי כאילו אני צריכה להתנצל".

אוסקה החמיאה לסרינה על העובדה שהיא ביקשה מהקהל להפסיק עם קריאות הבוז במהלך הטקס בסיום: "הרגשתי שמחה מאוד כי היא ידעה שבכיתי והיא אמרה כמה דברים שהפכו אותי להיות מאושרת. הזכייה עדיין מרגישה סוריאליסטית, אבל אני חושבת שאני מתחילה לעכל את זה".

נאומי אוסקה טניסאית יפנית מתראיינת בתכנית בוקר בארה"ב. GettyImages
אוסקה מתראיינת/GettyImages

הערב החליטו באיגוד הטניס העולמי, ITF, להעניק גיבוי לשופט קרלוס ראמוס בעקבות האירועים מגמר הנשים. "קרלוס ראמוס הוא אחד השופטים המנוסים והמכובדים ביותר בטניס. ההחלטות של מר ראמוס היו בהתאם לחוקים הרלוונטים וקיבלו משנה תוקף מאליפות ארצות הברית שהחליטה לקנוס את סרינה וויליאמס בשל שלוש תקריות. זה מובן שתקרית בפרופיל גבוה כל כך תגרור ויכוח נרחב. באותו זמן חשוב לזכור שמר ראמוס ביצע את תפקידו כשופט בהתאם לספר החוקים ופעל לכל אורך התקרית במקצועיות וביושרה מקצועית".

כתב הטניס של "ניו יורק טיימס" כריסטופר קלרי צייץ נתונים שסותרים את הטענות של וויליאמס לגבי קיפוח בין נשים לגברים. קלרי כתב כי במהלך אליפות ארצות הברית 2018 נפסקו 86 אזהרות התנהגות נגד טניסאים גברים ו-22 בלבד (שלוש מתוכן נגד סרינה בגמר) נגד נשים.

הנתונים שפרסם קלרי

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי עם נאומי אוסקה טניסאית יפנית באולפן תכנית בוקר בארה"ב. GettyImages
שני האלופים באולפן הבוקר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully