וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דון נלסון: "דרשתי מסטיב נאש לקחת לפחות 10 זריקות בכל משחק"

הרכז האגדי ייכנס בשישי להיכל התהילה, מאמנו לשעבר בדאלאס התייחס לנטייה למיעוט הזריקות בקריירה שלו: "הייתי קונס אותו אם הוא לא היה זורק". ד'אנטוני: "הוא היה יכול לקלוע 30 נק' למשחק"

סטיב נאש, דירק נוביצקי, דאלאס מאבריקס. AP
מסר יותר מדי? נאש בימים היפים עם נוביצקי הילד/AP

ביום שישי הקרוב סטיב נאש יוצג באופן רשמי בהיכל התהילה של ה-NBA יחד עם עוד שתי אגדות - ג'ייסון קיד וגרנט היל. הרכז הקנדי נחשב לאחד המוסרים הכי גדולים בתולדות הליגה, אבל מי שלא אהב את חוסר האנוכיות והפרגון המוגזם שלו לעיתים היה דון נלסון, מאמנה של דאלאס מאבריקס, בשורותיה נאש שיחק ב-1998 עד 2004.

"היתה לנו סיטואציה שבה דרשתי מנאש לקחת לפחות 10 זריקות במשחק", אמר נלסון, "נהגתי לקנוס אותו אם הוא לא היה עושה את זה". בסופו של דבר, בעונת 2000/01, בעונתו השלישית של נאש בדאלאס והחמישית בליגה, הוא הגיע למכסת המינימום של נאש ורשם בממוצע 11.3 זריקות מהשדה, עלייה של כמעט חמש זריקות לערב לעומת העונה שקדמה לה.

באופן מקרי או לא מקרי, דאלאס סיימה עשור ללא העפלה לפלייאוף, כאשר ניצחה 53 משחקים והגיעה עד חצי גמר המערב כשנאש, נוביצקי ופינלי ביססו את עצמם כטריו צעיר ואימתני. נלסון אגב, יציג בשישי את נאש בהיכל התהילה.

עוד בנושא:

לברון ג'יימס מתייצב לצד "נייקי": "תומך בכל מי שדוחף לשינוי"
בארה"ב משוכנעים: הלייקרס מפנים מקום כדי לצרף את קווין דוראנט ב-2019
הלייקרס חתכו את לואל דנג, יוכלו לצרף שחקן מקסימום נוסף בקיץ הבא
דיווח: מיאמי מוכנה להעביר את גוראן דראגיץ' בטרייד. יחזור לפיניקס?

מייק ד'אנטוני מאמן פיניקס סאנס עם סטיב נאש. Jeff Gross, GettyImages
גם מייק ד'אנטוני מסכים עם נלסון/GettyImages, Jeff Gross

נאש הוא אחד השחקנים הגדולים בתולדות הליגה שלא זכו באליפות. הוא רשם שמונה הופעות באולסטאר, נבחר פעמיים ל-MVP וייזכר כאחד המוסרים הכי טובים בהיסטוריה של הליגה, כאשר הוא הוביל אותה באסיסטים שש פעמים במדי פיניקס ומדורג שלישי בכל הזמנים עם 10,335 אסיסטים. למרות שלא זרק הרבה, נאש מדורג שלישי באחוזים מחוץ לקשת (42.8 אחוזים), כאשר רק סטף קרי וקייל קורבר מקדימים אותו.

עוד מאמן שנהנה מאוד מהתרומה של הרכז האדיר היה מייק ד'אנטוני, היום מאמנה של יוסטון, ושאימן את נאש מ-2004 ועד 2008 בפיניקס. "הוא היה שחקן טהור, הוא רכז של היכל התהילה. הוא היה טוב באופן שלא ייאמן. אני רק חושב שבמקום לרשום ממוצעים של 15 נקודות למשחק, הוא היה יכול לקלוע בממוצע 30. הוא היה קלע כל כך טוב. באופן מסורתי, רכז קודם כל מוסר ואחרי זה זורק וסטיב האמין בזה. הוא היכל התהילה בגלל זה, אבל אני חושב שהוא היה יכול למסור ולזרוק באותה כמות והמספרים שלו היו עולים".

נאש קלע מצוין, אבל לא זרק הרבה לאורך כל הקריירה שלו. הוא זרק בממוצע בקריירה 10.6 זריקות בלבד למשחק, ומעולם לא עבר את ה-13.6 זריקות למשחק בממוצע לעונה. נאש, שכיום משמש כיועץ להתפתחות שחקנים בגולדן סטייט, התייחס לסוגייה הזו ואמר: "האישיות שלי היתה להזין את החברים שלי, ואהבתי להיות שחקן יצירתי ולהפוך את המשחק לכיפי עבור החברים שלי". מה שבטוח, גם ד'אנטוני וגם נלסון משוכנעים שנאש היה יכול להיחשב לאחד המוסרים הגדולים בתולדות המשחק גם אם היה לוקח מספר זריקות כפול בכל משחק כפי שעושים היום רכזי על כמו סטף קרי וג'יימס הארדן.

"הוא היה יכול להיות ברמה של סטף קרי אם הוא היה רוצה לקלוע יותר", נלסון אמר, "היה לו את אותו סגנון משחק, אבל עם מחשבה אחרת".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully