וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר גברי לוי הלך לעולמו בגיל 80

אביו של המאמן גיא לוי ומי שכיהן בתפקיד בין השנים 1996 ל-2003, הלך לעולמו. מההתאחדות נמסר: "פעל ככל יכולתו לטובת קידום הכדורגל הישראלי בכל דרך". אבי לוזון: "משפחת הכדורגל אהבה אותו"

גברי לוי. עומר מירון
שבע שנים בתפקיד. גברי לוי/עומר מירון

אבל בעולם הכדורגל הישראלי: גברי לוי, מי שכיהן כיו"ר ההתאחדות לכדורגל בין השנים 1996 ל-2003, הלך לעולמו הלילה (בין רביעי לחמישי) בגיל 80. לוי, אביו של מאמן הכדורגל גיא לוי, היה רקדן וכוריאוגרף במקצועו ונכנס לעולם בכדורגל בשנת 1989, אז כיהן כיו"ר קבוצת הפועל פתח תקוה. לאחר מכן הפך לחבר ההתאחדות לכדורגל ולממלא מקום היו"ר, ובספטמבר 1996 התמנה לתפקיד היו"ר, אותו מילא במשך שבע שנים.

הישגה הגדול ביותר של נבחרת ישראל תחתיו הוא ללא ספק ה-0:5 המפורסם על אוסטריה בשנת 1999. בתקופותו נעשתה חלוקה חדשה של הליגות לכדורגל והליגה הבכירה, שנקראה אז הליגה הלאומית, שינתה את שמה לליגת העל. בחייו האישיים הוא השתתף וניהל להקות מחול שונות, ואף הספיק להפיק את טקסי הפתיחה והנעילה של טורניר המכביה. משחקי סוף השבוע בישראל ייפתחו בדקת דומיה לזכרו של לוי.

הלווייתו של גברי לוי תיערך מחר (שישי) ב-11 בבוקר בבית העלמין סגולה בפתח תקוה. .

עוד בכדורגל הישראלי
שלמה שרף: "כואב את לכתו של אדם מיוחד". יעקב שחר: "אהבתי אותו. זה יום עצוב"
ברק בכר: "נשחק על החיים שלנו", עדן בן בסט: "זה כמו גמר גביע"
מכבי תל אביב - פיוניק: פרץ ועטר התאמנו עם חבישות, אופואדו שוב לא בסגל
ניר קלינגר: "רוצים לנצל את הבמה, נשחק על יוקרה וכבוד"

גברי לוי. אביב חופי
"הפרידה מלוי קשה והדיבור עליו בלשון עבר כמעט בלתי נתפס". גברי לוי/אביב חופי

מההתאחדות נמסר: "התאחדות לכדורגל והכדורגל הישראלי מרכינים ראש עם היוודע דבר פטירתו של גברי לוי, שכיהן כיושב ראש ההתאחדות בין השנים 1996-2003. גברי לוי, בזכות יכולותיו המוכחות ואופיו המיוחד, פעל ככל יכולתו לטובת קידום הכדורגל הישראלי בכל דרך, בכל מקום ובכל עת. לוי ז"ל האמין כי הכדורגל הוא אמצעי חברתי ראשון במעלה לקירוב לבבות, לעשייה לטובת הכלל ולתפארת המדינה. הססגוניות של לוי, החום שהקרין והמקצוענות בה פעל ואליה חתר, היו מסממני ההיכר שלו לאורך שנים רבות של פעילות בענף הכדורגל ובהתאחדות".

מ"מ יו"ר ההתאחדות, תמיר גילת: "הפרידה מלוי קשה והדיבור עליו בלשון עבר כמעט בלתי נתפס. גברי, בזכות הרבה קסם ובעיקר הודות ליכולות ניהול מרשימות ודומיננטיות ייחודית, נתן לכולנו את התחושה שהוא לעולם יהיה חלק מהכדורגל שלנו. החובה שלנו היא להבטיח כי גם אחרי מותו, כך יהיה. גברי ליווה, גידל וטיפח אלפי שחקנים ושחקניות ועשה זאת מתוך אהבה עצומה למשחק הכדורגל. עולם הכדורגל הישראלי, ואנשי ההתאחדות בפרט, כואבים היום את פטירתו ואני משוכנע כי יימצאו הדרכים הנכונות והראויות להנציח את פועלו ותרומתו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר ההתאחדות לשעבר, אבי לוזון, מסר: "גברי היה יו"ר שאהב את הכדורגל הישראלי והנהיג את ההתאחדות ביד רמה. משפחת הכדורגל אהבה אותו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון פרסם הודעה מיוחדת: "הכדורגל הישראלי כולו מרכין היום את ראשו עקב פטירתו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר גברי לוי. אנו מוסרים את תנחומינו לגיא ולכל בני המשפחה. גברי לוי, בשורת התפקידים בהם כיהן, תרם רבות לקידום הכדורגל הישראלי ועל כך תודתנו מסורה לו לעד. יהי זכרו ברוך".

עוד באותו נושא

שלמה שרף: "כואב את לכתו של אדם מיוחד". יעקב שחר: "אהבתי אותו. זה יום עצוב"

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • גברי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully