וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה שרף: "כואב את לכתו של אדם מיוחד". יעקב שחר: "אהבתי אותו. זה יום עצוב"

בכירים בכדורגל הישראלי ספדו לגברי לוי, יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר שהלך לעולמו בגיל 80. ניר קלינגר: "משתתף בצער המשפחה. הנבחרת הלאומית תמיד הייתה בראש סדר העדיפויות שלו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איש מיוחד. גברי לוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכירים בכדורגל הישראלי הספידו היום (חמישי) את גברי לוי יושב ראש ההתאחדות לכדורגל לשעבר שהלך לעולמו בגיל 80. לוי נחשב לאחת הדמויות הדומיננטיות בכדורגל הישראלי והשפיע על מהלכים רבים שהתרחשו בו.

המאמן הוותיק שלמה שרף, ששימש כמאמן נבחרת ישראל בתקופה בה לוי היה יו"ר ההתאחדות, ספד לו ואמר: "מרגע היוודע הבשורה הקשה אני יושב ובוכה. כואב לי מאוד על לכתו בטרם עת של אדם מיוחד. לצערי המחלה הארורה הזאת קוטפת עוד ועוד אנשים. גברי לוי היה איש מאוד מיוחד, דמות מאוד דומיננטית בכדורגל הישראלי. עבדנו יחד שמונה שנים והוא היה שותף מלא לתקופה היפה של הכדורגל הישראלי ונבחרת ישראל בשנות התשעים. הוא היה דמות מאוד מאוד דומיננטית, מאוד מעורבת. לעיתים מאוד קשוחה. לא כולם ידעו לקבל את זה אבל עבורי הוא היה איש מקצוע מהרמה הגבוהה ביותר, איש ניהול כדורגל מהטובים שהיו כאן, אדם שהמילה שלו היא ברזל. אני אתגעגע אליו. בשנים האחרונות רציתי מאוד לראות אותו, להתקרב אליו ולפגוש אותו אבל הוא העדיף כמה שיותר להסתגר. בעיקר אחרי שהוא הבין שהוא חולה. הכדורגל הישראלי איבד את אחד האנשים הכי משפיעים והכי משמעותיים שהיו לו".

נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר אמר: "חבל, זו בשורה מצערת. ידעתי שגברי היה חולה, אבל זה עדיין מאוד עצוב. היינו ביחסים טובים, אהבתי אותו מאוד. גברי היה איש של מעשים. זהו יום עצוב".

ממכבי חיפה נמסר: "מועדון כדורגל מכבי חיפה מרכין ראש ומשתתף בצער משפחת לוי עם לכתו של גברי, אוהב המשחק שתרם רבות לקידום הכדורגל הישראלי".

ממכבי תל אביב נמסר: "מועדון הכדורגל ומשפחת מכבי תל אביב מרכינים ראש בעקבות מותו של גברי לוי שכיהן כיו"ר ההתאחדות לכדורגל בין השנים 1996-2003. המועדון קיבל את אישור אופ"א לקיים דקה של מחיאות כפיים לזכרו לפני משחק הערב במסגרת מוקדמות הליגה האירופית נגד פיוניק ירבאן. גברי לוי היה מטובי אנשי הכדורגל בישראל ומי שעמד בראש ההתאחדות לכדורגל בשעותיה היפות ביותר. יהי זכרו ברוך".

מאמן הפועל חיפה ניר קלינגר מסר: "אני משתתף בצער המשפחה. תנחומים לגיא (לוי, בנו של גברי). גברי היה היו"ר שלי כקפטן הנבחרת והייתה לי הזכות לעבוד עם איש גדול ומנהיג אמתי. הנבחרת הלאומית תמיד הייתה בראש סדר העדיפויות שלו. יהיה זכרו ברוך".

גברי לוי. אביב חופי
"אדם ברוך כשרונות". גברי לוי/אביב חופי

שרת הספורט מירי רגב פרסמה הודעת אבל בה נאמר: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של גברי לוי, רקדן, כוריאוגרף ויו"ר התאחדות הכדורגל בעבר. גברי לוי ז"ל היה אחד המנהיגים הבולטים בתחומי המחול והכדורגל בישראל. הוא הקים והדריך להקות מחול לצד אהבתו הנוספת לכדורגל הישראלי. לאחר פרישתו מתפקידו כיו"ר ההתאחדות לכדורגל, שב לשמש כיו"ר מועדון הכדורגל הפועל בפתח תקווה ועשה זאת, כתמיד, במסירות ובמקצועיות, האופייניות לו. גברי ז"ל היה ברוך כישרונות ותרם רבות לעולמות התרבות והספורט בישראל. גם לאחר לכתו, פועלו רב השנים של גברי ז"ל ימשיך להדהד ולהשפיע בפנתאון הענקים שלנו".

ממועצת ההימורים בספורט ("הטוטו") נמסר: "זהו יום עצוב ואבדה גדולה לעולם הספורט הישראלי בכלל והכדורגל הישראלי בפרט. במשך שבע שנותיו כיו"ר ההתאחדות לכדורגל, גברי שימש גם כדירקטור בטוטו, תרם והשפיע רבות על פיתוחה של תרבות הספורט בישראל, על שלל סוגיו, צבעיו וגווניו. הוא יחסר לנו מאוד".

יגאל כרמי יו"ר הוועד האולימפי בישראל: "הוועד האולימפי בישראל ומשפחת הספורט האולימפי בישראל משתתפים בצערה הרב של משפחת לוי, עם היוודע דבר מותו של גברי לוי, מי שהיה בעבר חבר הנהלת הוועד האולימפי, כנציג ההתאחדות לכדורגל. גברי לוי היה מהמנהיגים החשובים בספורט בישראל ואיש רב פעלים משכמו ומעלה. לצד תרומתו לקידום הספורט ניחן בכישוריו ככוריוגראף יצירתי מאד ועמד מאחורי טקסים של ארועי ספורט גדולים בארץ כמשחקי הפועל והמכביה".

עוד באותו נושא

יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר גברי לוי הלך לעולמו בגיל 80

לכתבה המלאה
גברי לוי. ראובן קסטרו
"אהב את הכדורגל הישראלי אהבה עזה"/ראובן קסטרו

הפועל פתח תקוה: "משפחת הפועל פתח תקוה מרכינה ראש לזכרו של גברי לוי ז"ל שנפטר הבוקר ממחלה קשה. גברי לוי היה יו"ר הפועל פתח תקוה בשנים 1989 עד 1996. בהמשך גם היה יו"ר ההתאחדות לכדורגל עד 2003. הספיק לחזור לעוד קדנציה קצרה כיו"ר במועדון בו גדל. יהי זכרו ברוך".

בית"ר ירושלים: "מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים מרכין ראשו עם לכתו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר גברי לוי. המועדון שולח תנחומים לבני משפחתו של גברי, אשר תרם רבות לכדורגל הישראלי במשך השנים ועזר לקדם אותו. דמותו תחסר לכולנו בנוף. יהי זכרו ברוך".

הפועל חדרה: "גברי אהב את הכדורגל הישראלי אהבה עזה וקידם רבות את הכדורגל ואת הכדורגלן הישראלי. משפחת הכדורגל הישראלי איבדה אדם יקר ואנו בטוחים כי בהתאחדות ובמנהלת יידעו להנציח את זכרו בצורה הראויה ביותר. יהי זכרו ברוך".

  • עוד באותו נושא:
  • גברי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully