וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שלא יהיה שם: על היעדרות סקו דומבויה הצרפתי מאליפות אירופה לעתודה

21.7.2018 / 11:00

הוא כיכב באליפות אירופה עד גיל 18 כבר בגיל 15 וחלק מהתחזיות חוזות לו מקום בחמישייה הראשונה בדראפט הקרוב, אלא שלשמחתה של נבחרת ישראל, סקו דומבויה הצרפתי לא הופיע לאליפות אירופה לנבחרות עתודה, כמו רבים מהשחקנים המבטיחים ביבשת

צילום מסך

בספר דברי הימים של הכדורסל הישראלי יישמר מקום לעד לנבחרות העתודה של 2000 ו-2004 שנעצרו רק בגמר אליפויות אירופה מול סלובניה. בשני המקרים אותן נבחרות, שהובלו על ידי שחקנים שסחבו את נבחרת ישראל הבוגרת במשך שנים, אם אלה טל בורשטיין ויניב גרין ב-2000 או יותם הלפרין, ליאור אליהו ורביב לימונד ב-2004, רשמו בדרך לעלייה לגמר ניצחונות הירואיים בחצי הגמר. ב-2000 גברו הבורשטיינים על ספרד של פאו גאסול, קלדרון, גבריאל, קבזאס ורייס. ב-2004 הנבחרת של אריק שיבק ניצחה בחצי הגמר את יוון של ואסילאידיס, וויוקאס, פרפרוגלו ומברואידיס.

נבחרת העתודה של 2018 יכולה לעשות מחר (ראשון) היסטוריה ולזכות לראשונה בתואר האירופי, אם תעבור הערב את צרפת, ובראשון את המנצחת בין קרואטיה לגרמניה. אלא שבדרך לזכייה האפשרית לא עומדים מול הנבחרת של בית הלחמי לא פאו גאסול, וכנראה שגם לא פרפרוגלו. וזה לא שהנבחרות שממול לא הצמיחו אותם, הם פשוט לא הגיע לקמניץ. למעשה, הכוכב האירופי הגדול ביותר שצפוי להיבחר בדראפט בשנה הבאה היה אמור להיות הערב על הפרקט מול ישראל, אך בחר לא לעשות זאת.

ואלה חדשות מצוינת לאריאל בית הלחמי ושחקניו.

עוד בנושא:

דני ענק: שנה אחרי הפריצה, תקרת הזכוכית של דני אבדיה רק גבהה
אריאל בית הלחמי: "השחקנים הוכיחו חוסן מנטאלי, סומך עליהם"
"ציון 3 לכולנו": חשבון הנפש של הכדורסל הישראלי אחרי הצלחת העתודה

בדצמבר 2016 נדדו כל הסקאוטים הבינלאומיים לאיזמיר. אליפות אירופה לנוער עברה מאוגוסט לחורף בשל המצב הבטחוני בטורקיה, ובסגל הצרפתי נצץ שם אחד - סקו דומבויה, יליד דצמבר 2000. למעשה, בפתיחת האליפות דומבויה היה עוד לא בן 16, והוא מבוגר בחודש אחד בלבד ממי שמסומן כפוטנציאל הגדול ביותר באליפות אירופה הנוכחית - דני אבדיה של ישראל.

השם של דומבויה (2.06) סומן עוד לפני כן, כשלאליפות הוא הגיע כשחקן רוטציה בן 15 מפואטייה מהליגה השנייה בצרפת, אלא שאז הוא עוד שיחק ללא דרכון צרפתי. בהמלצת מנהלי האקדמיה בפריס, שהצמיחה בין היתר את טוני פארקר ובוריס דיאו, ובזכות העובדה ששיחק במשך שנים בצרפת, העניקה צרפת לדומבויה הצעיר אזרחות בנובמבר 2016, ולאחר מכן נסע עם הנבחרת לאיזמיר. התוצאה? טורניר יוצא מן הכלל מול שחקנים שמבוגרים ממנו ביותר משנתיים עם 17.8 נקודות, 7 ריבאונדים וזכייה במדליית הזהב.

דומבויה המשיך לשחק בשנתיים האחרונות במדי פואטייה, והאולם הקטן של הקבוצה מהליגה השנייה הפך למוקד עלייה לרגל. בקיץ האחרון חתם על חוזה בלימוז' מהליגה הראשונה ומאמן קייל מילינג אמר עליו: "למרות גילו, אני בונה עליו מאוד לקראת העונה הבאה. יש לו את הנוכחות הפיזית, המהירות והיכולת לתקוף את הסל".

מי שניתח לאחרונה את דומבויה עבור התקשורת האמריקאית היה אקס ליגת העל אנתוני גודס, ששיחק איתו בפואטייה. גודס תיאר את דומבויה כתואם כרמלו אנתוני, עם ניצוצות של למאר אודום, כשבדומה לאודום הוא נוטה להשתמש ביד שמאל שלו לתקוף ולדחוף את המתפרצות. "לסקו יש את הקילר אינסטינקט", אמר גודס, וציין כי בניגוד לשחקנים בגילו, הוא ממש לא ביישן, ומבין את המשחק ומה שהוא יכול לעשות. על פי חלק מהתחזיות הוא צפוי להיבחר בין חמש הבחירות הראשונות בדראפט הקרוב.

למחרת החתימה בלימוז' פורסם הסגל של צרפת לקראת טורניר ההכנה בספרד לפני אליפות אירופה לנבחרות עתודה, ושמו של דומבויה לא הופיע בו. באתר ביבאסקט הסבירו: "ההחלטה לא לקחת את דומבויה הגיעה בשיתוף עם השחקן, אחרי לא מעט לבטים. הקטגוריה הזאת לא מיועדת לפרוספקטים הגדולים ביותר בגיל הזה, שהרי הם משחקים כבר ברמה מקצוענית, או שייכים כבר לקבוצות NBA שלא מאשרים לשחקנים שלהם להשתתף באליפויות מהסוג הזה. מי שכן משתתפים לרוב הם שחקנים שפורצים בגיל מאוחר יחסית כמו רודי גובר". חוץ מדומבויה, עוד שחקן צרפתי שלא נמצא בסגל ומיועד להיבחר בסיבוב הראשון בדראפט הוא קיליאן טילי, אחיו של שחקן היורוליג קים טילי, שמשחק באוניברסיטת גונזאגה, שבחר לא להגיע מסיבות דומות.

עוד באותו נושא

דני ענק: שנה אחרי הפריצה, תקרת הזכוכית של דני אבדיה רק גבהה

לכתבה המלאה

על אף חסרונם של דומבויה וטילי, אליפויות אירופה לנבחרות עתודה עדיין הציגו לעולם כמה מהכשרונות המובילים באירופה. בשנה שעברה היו אלה טריגבי הליאנסון האיסלנדי ומו ואגנר שנבחר בסיבוב הראשון בדראפט. שנה לפני כן כיכב באליפות לאורי מארקנן, אחד הרוקיז המובילים ב-NBA אשתקד.

אלא שהפיכתו של הדראפט לצעיר יותר משנה לשנה הופך טורנירים מסוג הזה לפעמים ללא רלוונטיים עבור הכוכבים בני ה-19 שנמצאים רגע לפני הפריצה הגדולה. "יש מגמה מאוד גדולה שתומכת בלהחביא שחקנים", הסביר השבוע הסקאוט סיימון יאץ'. החשש הוא שטורניר לא מספיק טוב יפגע בסיכויי השחקנים להתברג גבוה בדראפט. מצד שני, טורניר טוב - כפי שסיפק מארקנן לפני שנתיים או ואגנר אשתקד - נותן את החותמת הראויה בדרך לקפיצת המדרגה המתבקשת. סקו דומבויה ככל הנראה לא זקוק לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully