וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילים במשחק העונה: החשיבות של אירופה עבור מכבי תל אביב

12.7.2018 / 14:30

בגלל שקרויף הפך את זה להרגל קבוע. בגלל מגבלות הפייר פליי. מכל הקבוצות הישראליות באירופה, האתגר של מכבי תל אביב הוא המשמעותי והחשוב מכולם. יניב טוכמן על פתיחת העונה הקריטית של הצהובים

באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב

כשהתפרסם לוח המשחקים של מכבי תל אביב בליגה האירופית בעונה שעברה, פנה ג'ורדי קרויף לעשות את ההצלבה עם ליגת העל שלנו. חיוך מר נמרח על פניו כשראה שמיד אחרי משחק החוץ נגד אסטנה בקזחסטן, נקבע לצהובים משחק חוץ בטרנר מול האלופה מבאר שבע. "האמת? זה היה מדכא", נזכר השבוע גורם במכבי תל אביב. "אין יותר גרוע מנסיעה למשחק חוץ באירופה ומיד אחרי החזרה לישראל משחק חוץ בבאר שבע. זה בדיוק מה שיצא לנו וזה היה מבאס".

המסע לאסטנה הוא זיכרון בלתי נשכח במועדון. מעבר לטרטור המעיק של הטיסות הארוכות, מכבי תל אביב הובסה 4:0 וחזרה חבולה וחסרת ביטחון. מי שחשב שהשחקנים של מכבי תל אביב יתפוצצו בטרנר המאיים, קיבל את אותו משחק מבזה מול 10 שחקנים. חאתם עבד אלחמיד הורחק כבר בפתיחה, אבל האורחת סחבה עייפות פיזית ומנטלית והפסידה 2:1 כשבאר שבע מגלה עליונות חרף הדקות הארוכות ששיחקה בחיסרון מספרי.

כמעט כל הצמתים שחיברו בין אירופה לליגת העל בשלב הבתים בעונה שעברה, היו רעים מאוד עבור מכבי תל אביב. אחרי תיקו ביתי מכובד מול ויאריאל, אבדו שתי נקודות חשובות באשקלון. אחרי הפסד ביתי לסלביה פראג, הגיע תיקו מול הפועל חיפה בחוץ. אפילו אחרי הניצחון המצוין על ויאריאל בספרד, הצהובים הסתפקו בתיקו נגד מכבי פתח תקוה.

עוד בנושא:

מעשה בדרכון, משלוח מיוחד וצ'יקו אופואדו
גדי קינדה יעבור למכבי תל אביב במסגרת טרייד?
בגלל תו חניה: הסכסוך בין מכבי תל אביב לאוהד הוותיק

ניק בלקמן שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מכבי תל אביב חזרה מהתבוסה באסטנה והושפלה בטרנר/ברני ארדוב
"הכנסה מהליגה האירופית יכולה גם להיות 20 אחוז מטור ההכנסות בתקציב העונתי וזה הרבה מאוד"

"זה נכון שכמעט כל ההצטלבויות היו רעות מאוד עבורנו, אבל הליגה האירופית היא הנשמה הכלכלית של המועדון", אמר השבוע גורם במכבי תל אביב. "כמו שברצלונה, מנצ'סטר יונייטד ופ.ס.ז' לא עושות חשבון אם עדיף להן לשחק רק במפעל אחד, כך גם מכבי תל אביב צריכה לשאוף להיות בשלב הבתים בכל עונה. כבר הוכח ששום קבוצה ישראלית לא באמת שייכת לליגת האלופות. מקומן של הקבוצות הישראליות הוא בליגה האירופית ולשם צריך לכוון במכבי תל אביב בכל עונה. יכול להיות שעבור מנצ'סטר יונייטד הליגה האירופית היא אחוזים בודדים בתקציב, אבל לקבוצה ישראלית, כולל מכבי תל אביב, הכנסה מהליגה האירופית יכולה גם להיות 20 אחוז מטור ההכנסות בתקציב העונתי וזה הרבה מאוד".

מבין כל הקבוצות הישראליות שינסו הקיץ להתגבר על שלבי המוקדמות ולגעת בכסף הגדול של שלב הבתים, למכבי תל אביב האתגר הגדול ביותר. להפועל חיפה זה ביקור מזדמן, בית"ר ירושלים לא פוגעת שנים באירופה ומבחינת הפועל באר שבע, ליגת האלופות היא כנראה יעד בלתי ניתן להשגה, בטח במתכונת הנוכחית. עבור מכבי תל אביב זהו תו תקן מקצועי. אחרי כל השנים שבהן היא עלתה קבוע, העונה היא צריכה לעמוד ברף הזה משתי סיבות עיקריות. הראשונה: מגבלת הפייר פליי איתה מתמודדת הקבוצה הקיץ. השנייה: הוכחה שהיא מסוגלת לעמוד ביום שאחרי ג'ורדי קרויף. זה מבחן קצת לא הוגן לצוות החדש שנמצא בקרית שלום פחות מחודש, אך ולאדן איביץ' עדיין לא ירצה שעל הראש שלו תהיה הדחה ממוקדמות הליגה האירופית כבר בסיבוב הראשון.

בכל הקשור לחובת ההכנסה, על מנת להתמודד בקלות יתר עם מגבלת הפייר פליי, צריך להציג את המספרים. על ההשתתפות של מכבי תל אביב בסיבוב הנוכחי שהוא הראשון בשלב המוקדמות, יקבל המועדון מאופ"א 240 אלף יורו. מכאן הסכומים רק גדלים. בכל סיבוב עד הסיבוב הרביעי יתווספו 20 אלף יורו למענק שניתן מאופ"א (בסיבוב השני 260 אלף יורו וכן הלאה). בסיבוב הרביעי שהוא למעשה הפלייאוף שלפני שלב הבתים של הליגה האירופית תקבל מכבי תל אביב 300 אלף יורו אם היא תגיע אליו. כלומר, השתתפות בכל ארבעת הסיבובים המוקדמים של הליגה האירופית כפי שחוותה מכבי תל אביב בעונה שעברה יכניס לקופת המועדון סכום של 1.1 מיליון יורו. אם הצהובים גם יעפילו לשלב הבתים, כמו בעונה שעברה, ייכנסו לקופה עוד 2.9 מיליון יורו. בחישוב זריז, אם מכבי תל אביב תעפיל לליגה האירופית בעונה הקרובה היא תקבל 4 מיליון יורו מאופ"א וזה עוד לפני שתעשה נקודה אחת בשלב הבתים.

עוד באותו נושא

הערב: פרנצווארוש נגד מכבי תל אביב

לכתבה המלאה
ולאדן איביץ', מאמן מכבי תל אביב. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
מבחן גדול מאוד. איביץ'/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב
"הליגה האירופית היא נשמת אפה של מכבי תל אביב והיא חייבת לשאוף בכל עונה להיות לפחות בשלב הבתים"

באופ"א החליטו ללכת לקראת המועדונים במפעל השני בחשיבותו ועל כל נקודה תקבל קבוצה 190 אלף יורו - עלייה של 70 אלף יורו ביחס למה שניתן בעונה שעברה. לצורך המחשה, אם ה0:1 על ויאריאל בעונה שעברה הכניס 360 אלף יורו, הרי שהעונה ניצחון כבר יהיה שווה 570 אלף.
"המענקים הכספיים גבוהים, אבל בכך זה לא מסתיים", מדגישים במכבי תל אביב את חשיבות ההצלחה באירופה. "מה עם מכירת הכרטיסים והמנויים שמכניסה כסף, ומה עם הדירוג הכל כך חשוב? כל ניצחון וכל מעבר של סיבוב טומן בתוכו ניקוד שמתווסף.

היותה של מכבי תל אביב מדורגת, לא סייעה לה כל כך בהגרלה הקיץ. פרנצוורוש היא היריבה הכי קשה שהצהובים היו יכולים לקבל מבין כל האופציות על השולחן. אבל אם מכבי תעבור, בסיבוב הבא תחכה לה יריבה הרבה יותר נוחה.

כבר כמה שנים שמכבי תל אביב היא דיירת קבועה בבתים והקיץ העניין עוד יותר קריטי בשל מגבלות הפייר פליי. "אנחנו צריכים את ההכנסה הזו מאירופה. נקודה", אומרים בקרית שלום. "כל האמירות על זה שעדיף לנו לעוף מאירופה כי יהיה לנו יותר קל אחרי זה בליגה, אינן שוות הרבה. מי לא זוכר את מכבי חיפה שעפה מול נומה קאליו והיתה צריכה אחרי זה לבנות את עצמה מחדש אחרי שרוני לוי פוטר? זה עזר לה לזכות אחרי זה במשהו כאן בארץ? עם כל הקושי של המעברים והטיסות באירופה, הליגה האירופית היא נשמת אפה של מכבי תל אביב והיא חייבת לשאוף בכל עונה להיות לפחות בשלב הבתים".

ולאדן איביץ' יחל הערב בבודפשט את הקדנציה שלו במכבי תל אביב במשחק הכי חשוב של הצהובים העונה. כבר במשחקו הראשון, הוא יצטרך להוביל את המועדון במשימה הכל כך משמעותית שתכליתה להכניס הרבה מאוד כסף למועדון ממקור שאינו בעלי הקבוצה. יותר מבכל קיץ אחר של מיטש גולדהאר במכבי תל אביב, המשימה הזו קריטית והמון מונח על הכתפיים של הסרבי הצעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully