וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והכל בגלל תו חניה מזויף: הסכסוך בין מכבי תל אביב והאוהד הוותיק

25.6.2018 / 10:30

כשיוסי רול ניסה לרכוש מנוי חדש, גילה אוהד הקבוצה ב-40 השנים האחרונות שעליו תחילה לשלם קנס של 1,000 שקל. למה? כחלק מהמאבק של הצהובים בתווי חניה מזויפים. אבל זה רק חלק הסיפור

צילום: קובי אליהו, עריכה: מתן חדד

יום שישי הקרוב, ה-29 ביוני, יהיה היום האחרון בו יוכלו אוהדי מכבי תל אביב לחדש את המנוי שלהם לעונה הבאה במחירים מיוחדים. הקדמת הרישום לטובת מנויים ותיקים מזכה במספר הטבות ובראשן מחיר נמוך בכמה אחוזים לעומת המחיר הרגיל. למרות איבוד האליפות בשלוש השנים האחרונות והקשיים בנסיעה לאצטדיון בנתניה, חלק גדול מהאוהדים מחדשים את המנוי בתקווה לפרק חדש בתולדות המועדון עם הגעתו של המאמן ולדאן איביץ'.

אלא שלא כל בעלי המנויים שפונים לחידוש המנוי מצליחים לעשות זאת. יוסי רול, אוהד מכבי תל אביב כבר למעלה מ-40 שנה, המוכר היטב ביציעים במשחקי בית וחוץ, מצא עצמו אתמול (ראשון) כשהוא אינו יכול לחדש את המנוי על שמו. "אני מחזיק בשני מנויים, על שם יוסי רול ועל שם נורית רול", סיפר. "התכוונתי לחדש אותם אתמול. מדובר במנויים ליציע המערבי התחתון בעלות של 1,250 שקל למנוי במכירה המיוחדת בתקופת חידוש המנויים. כשרשמתי את שמי, ראיתי שאני חסום לרכישה. פניתי למשרד הכרטיסים באופן ישיר ואז נאמר לי כי בגלל שבעונה שעברה נתפס ברשותי תו חנייה שהוחלט כי הוא מזויף, לא אוכל לרכוש מנוי למשחקי הקבוצה עד שאסדיר מול המועדון קנס בגובה של 1,000 שקל".

אוהד מכבי תל אביב יוסי רול עם בן מנספורד. מערכת וואלה!
ניסה לחדש שני מנויים. רול עם מנספורד/מערכת וואלה!

רול לא מכחיש כי במהלך החודשים הקרובים הוא ניהל מספר תכתובות מול מכבי תל אביב באשר לקנס. "הם ביקשו כי אמסור את הפרטים של האיש אשר הביא לי את תו החנייה שהוכרז כמזויף. באותו משחק בו נתפס ברשותי תו חנייה מזויף זה היה כיוון שקיבלתי אותו מאוהד אחר אשר היה איתי במכונית. אותו אוהד הביא את התו ומכיוון שהיינו ברכב שלי, האבטחה רשמה את פרטי הרכב שלי ומכאן כל העניין התגלגל. במכבי התעקשו שאמסור להם את פרטי האוהד שרכש בטעות תו חנייה מזויף ומכיוון שלא הסכמתי, הוחלט לא לוותר ולדרוש ממני סכום של 1,000 שקל כפיצוי".

רול מתעקש לא לשלם את הסכום מכמה סיבות: "ראשית, אני לא יודע אם למכבי בכלל מותר באופן חוקי להעמיד כתנאי קנס של 1,000 שקל כנגד האישור לתת לי לרכוש מנוי. מעבר לזה, אתם באים עלי? אין אחד במועדון שלא יודע מי אני וכמה שנים אני אוהד. אבא שלי, דוקטור צבי רול, היה גזבר מכבי תל אביב כדורסל עוד לפני עידן שמעון מזרחי. התנצלתי על האירוע ושלחתי שני אימיילים בעניין. הייתי אפילו מוכן לשלם פיצוי סמלי מתוך רצון טוב לסיים את הסיפור, אבל ההתעקשות על 1,000 שקל היא בלתי הגיונית".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אוהד מכבי תל אביב יוסי רול עם ברק יצחקי. מערכת וואלה!
רול עם יצחקי/מערכת וואלה!

במכבי תל אביב הכירו אתמול היטב את הסיפור של יוסי רול. מסתבר שבעונה שעברה נתפסו כמה עשרות תווי חנייה מזויפים לאצטדיון בנתניה והמועדון החליט להילחם בתופעה. ממכבי תל אביב נמסר בתגובה: "לאחר שהגיעו תלונות מאוהדים שרכשו תוי חניה במהלך עונת 2017/18 על כך שאין להם היכן לחנות את רכבם באצטדיון בנתניה וחלקם אף ספגו קנסות מהמשטרה עקב כך, ביצע מועדון הכדורגל מכבי תל אביב באמצעות חברת האבטחה מבצע לתפיסת תווי חניה מזויפים. במהלך המבצע נתפסו למעלה מ-30 אוהדים שעשו שימוש בתווים מזויפים. לאוהדים אלו נשלחו מכתבים הנותנים להם הזדמנות להסביר מהיכן קיבלו את התווים ומדוע עשו בהם שימוש.

"לאחר שרוב האוהדים לא ביססו הצדקה לשימוש בתווים המזויפים, נשלח להם מכתב נוסף בו נתבקשו לשלם פיצוי בסך של 500 שקל (בגין שימוש בתו רגיל) או 1000 שקל (בגין שימוש בתו VIP). יש לציין כי סכומים אלה נקבעו על בסיס הנזק שנגרם לאוהדים שרכשו תווים מקוריים וכן בגין ההוצאות שנגרמו למועדון לרבות הוצאות אבטחה. לאחר שחלק מהאוהדים בחרו שלא להגיב או לא שילמו את הפיצוי, הוחלט כי אוהדים אלו לא יוכלו לחדש את המנוי לעונת המשחקים הקרובה (2018/19) ועל כך נשלח להם מכתב נוסף. מרבית האוהדים אשר עשו שימוש בתו מזויף בחרו לשתף פעולה עם המועדון, התנצלו ושילמו את הפיצוי. מועדון הכדורגל מכבי תל אביב סבור כי אין זה הוגן שאוהדים ירכשו תו חניה ממיטב כספם, יאלצו לחפש חניה זמן רב וייספגו קנסות מהמשטרה. עקב כך, אנו מבקשים מכל אוהד המוצא תו חניה או מחפש לרכוש תו חניה לפנות למועדון בלבד".

רול פנה אתמול לייעוץ משפטי מול עורך דין ובכל מקרה הוא לא מתכוון להתפשר. "אם הייתי משתמש בתו חנייה מזויף לאורך כל העונה והייתי נתפס, לא הייתי אומר מילה. אבל זה היה מקרה בודד בו בחור שלקחתי אתי באוטו הביא את התו שהתברר כמזויף. מה רוצים, שאסגיר בן אדם? שאתן פרטים של מישהו שייתכן ובעצמו רכש תו שהיה בטוח שהוא תו מקורי? או שאקנה שני מנויים כדרכי בעבר, או שלצערי אצטרך לפרוש מכדורגל ומקבוצתי האהובה", אמר הבוקר בצער.

המכתבים שמכבי תל אביב שיגרה לרול

מכתב של מכבי תל אביב ליוס רול1. סריקה
מכתב של מכבי תל אביב ליוס רול1/סריקה
מכתב של מכבי תל אביב ליוס רול1. סריקה
מכתב של מכבי תל אביב ליוס רול1/סריקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully