וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפן: "לברון או מייקל? לטעמי צ'מברליין הוא השחקן הגדול אי פעם"

פורוורד הבולס שכיכב לצידו של ג'ורדן התייחס להשוואה בין שני הכדורסלנים האגדיים: "זה לא הוגן להשוות ביניהם, לברון מתבקש לעשות יותר ממה שמייקל. שניהם הכי גדולים שהיו בעמדות שלהם"

לברון ג'יימס עם סקוטי פיפן. AP
ניתוח מעניין להשוואה בין מייקל ללברון. סקוטי פיפן/AP

לברון ג'יימס ניצב בפני אחד האתגרים הכי גדולים בקריירה שלו: למחוק פיגור של 2:0 מול בוסטון היריבה הגדולה במזרח ולהעלות את קליבלנד לגמר ה-NBA. אולם, עוד לפני הסדרה מול הסלטיקס, היכולת והמספרים המדהימים של קינג ג'יימס מול טורונטו וגם מול אינדיאנה, העלו על הפרק את השאלה: האם אפשר להשוות את לברון לגדול מכולם, מייקל ג'ורדן?

יש מעט שחקנים שמכירים את מייקל טוב יותר מאשר סקוטי פיפן, שותפו של ג'ורדן לימי התהילה בשיקגו. פיפן ניסה לענות על ההשוואה הזו וסיפק ציטוטים מעניינים עם הפתעה גדולה בסוף כשקבע מי לדעתו הגדול מכולם.

עוד בנושא:

מתו הקנאים: התשובה המוחצת של בראד סטיבנס למאמנים שלא הצביעו לו
קליבלנד בונה על חוסר הניסיון של בוסטון? סמארט: "צריך לתת להם מהלומה"
הנוקאאוט שאחרי הנוקאאוט: בוסטון מצליחה לייאש אפילו את לברון ג'יימס
בחזרה לימי מארק ג'קסון: יוסטון הוציאה את גולדן סטייט מהתבנית של סטיב קר

שחקני שיקגו בולס מייקל ג'ורדן, סקוטי פיפן, 1997. AP
מכיר את מייקל יותר טוב מכולם. סקוטי עם ג'ורדן בימי התהילה/AP

"באמת שאין מקום להשוואה ביניהם. מייקל שיחק בתקופה שבה המשחק היה שונה. השיפוט היה שונה מאשר עכשיו. לברון ממלא תפקיד שונה מאשר מייקל מילא. אם להיות הוגן כלפי מייקל, הוא מעולם לא התבקש לעשות את הדברים שלברון עושה עבור הקבוצה שלו. היה לו תפקיד מופחת", כך אמר פיפן.

"מבחינה סטטיסטית, זו הסיבה שללברון יש מספרים הרבה יותר טובים משל מייקל מבחינת מה שהוא עושה לאורך כל המשחק. אנחנו לא דרשנו ממייקל לעשות מה שהקאבס דורשים מלברון. ההשוואה הזו לא הוגנת", הוסיף פיפן".

תאמינו או לא, אבל למרות שהוא חושב שאין מקום להשוואה, פיפן דווקא בחר את הגדול מכולם לדעתו כשאמר: "מייקל שיחק בעמדה 2 (שוטינג גארד) ולברון משחק סמול פורוורד. שניהם הכי גדולים שהיו בעמדה שלהם. אבל מי הכי גדול? אף פעם לא נדע. לדעתי, ווילט צ'מברליין הוא השחקן הגדול בכל הזמנים, אבל אי אפשר להשוות אותו למייקל ולברון. זה כמעט כמו להשוות אותי לקארים עבדול ג'אבר".

אם אנחנו משווים מבחינה סטטיסטית בלבד, הרי שמייקל רשם לאורך הקריירה ממוצעים של 30.1 נקודות ב-49.7 אחוז, הוסיף 6.2 ריבאונדים ו-5.3 אסיסטים ב-15 העונה שלו עם שיקגו וגם וושינגטון. קינג ג'יימס רושם עד כה ממוצעי קריירה של 27.2 נקודות ב-40.4 אחוז, 7.4 ריבאונדים ו-7.4 אסיסטים ב-15 עונות עם שתי קבוצות שונות (קליבלנד ומיאמי). רגע השיא של לברון היה לפני שנתיים כשהוא הוליך את קליבלנד לאליפות עם כוכב על אחד לצידו (קיירי אירווינג). אם לברון יצליח לעשות את הבלתי ייאמן, להתגבר על בוסטון ולקחת עם הקאבס עוד אליפות, תהיו בטוחים שההשוואות למייקל יחזרו והפעם לא בטוח שההכרעה תהיה ברורה כל כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully