וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלונה ברקת בראיון אליפות: "אני גאה שברק בכר מקבל את ההחלטות לבד"

היחסים עם בית"ר ("מצרה על ההודעה שלהם"), המשבר הגדול ("היינו שבורים, המצאנו את עצמנו מחדש"), מיכאל אוחנה ("ההתנהלות לא הייתה נכונה") והמשך השושלת ("לא מרגישה עייפות"). אלונה ברקת סיפקה פנינים בראיון אליפות חגיגי באולפן וואלה! NEWS

צילום: קובי אליהו ושי מכלוף. עריכה: מתן חדד

הפועל באר שבע הוכתרה אמש (שבת) באופן רשמי לאלופת ליגת העל, ואחרי הפסטיבל בטרנר והחגיגות הליליות, הבוקר אנחנו מסכמים עבורכם את כל אירועי הזכייה במשדר חגיגי, כולל ראיון מיוחד עם אלונה ברקת שתגיע לאולפן וואלה! NEWS.

ההפסד למכבי תל אביב אומנם קטע עבור האדומים מבירת הנגב את רצף 51 משחקי הבית בליגה ללא הפסד מאז חניכתו של אצטדיון טרנר, אבל התוצאה הזו לא עניינה איש בבאר שבע, שקטפה אליפות שלישית ברציפות ומתוקה במיוחד לאור גל הקשיים שחוותה - שיר צדק נתפס על שימוש בחומרים אסורים והושעה, מיגל ויטור נפצע וחזר ושוב נפצע, הזרים החדשים בראשותו של איסק קואנקה לא התחברו והקפטן אליניב ברדה עבר החייאה ברגע דרמטי במהלך אימון בנובמבר ומאז לא חזר לשחק. אבל בסופו של דבר זו שוב היתה באר שבע שהקדימה את יריבה המוכרת מכבי תל אביב והטוענות המפתיעות לכתר בית"ר ירושלים והפועל חיפה, ועשתה זאת שני מחזורים לפני תום העונה.

עוד בנושא

טרבל: הפועל באר שבע זכתה באליפות שלישית ברציפות וחמישית בתולדותיה
"קראו לי בלוף": כך הפך מאור מליקסון לפנים של השושלת של באר שבע
קרב ענקיות: השוואה בין שלוש האליפויות של באר שבע לאלו של מכבי תל אביב
כשאלונה ברקת וברק בכר השתוללו: צפו בחגיגות האליפות של באר שבע
ברק בכר מצנן, אלונה ברקת בחרה באיש העונה, המחווה שריגשה את ראדי
עושים משולשים: מספרי האליפות השלישית ברציפות של הפועל באר שבע
התוכניות של הפועל באר שבע לעונה הבאה: רשימת הרכש, והעוזבים
בכר ניצח על המקהלה, חנן ממן סחף וההגנה הרשימה: ציוני האלופה
אל תבנו על הבתים: הדרך הקשה של הפועל באר שבע לבתי ליגת האלופות

בעלי הפועל באר שבע אלונה ברקת חוגגת זכייה באליפות. קובי אליהו
עוד ועוד רגעי אושר. אלונה ברקת חוגגת/קובי אליהו

אלונה ברקת: "גאה שברק בכר מקבל את כל ההחלטות לבד"

אלונה ברקת אמרה במשדר: "האליפות הייתה מאוד מאתגרת, רצופה בהמון אתגרים, ולכן העוצמה של השמחה היא לפחות כמו הראשונה. אליפות מאוד מרגשת, ומתוקה, כי החבר'ה עשו פה משהו לא ייאמן. היו הרבה קשיים. גם העניין של שיר, גם ההפסד במאריבור, שהיה כואב מנטלית, אתה נכנס לחדר ההלבשה ורואה שחקנים וצוות באמת שבורים. בונים לקראת שיא, ומאמין שאתה עושה את זה, ונופל. והפציעות שלא נגמרות, ואתה צריף להמציא את עצמך מחדש. ולכן הצלחת כל כך מופלאה, והם כל כך ראויים לה.

"העונה זאת הוציאה מכולנו אנרגיות מטורפות, וגרמה לנו להאמין בעצמנו. זה נתן לנו דרייב. החבורה המופלאה קודם כל הוכיחה לעצמה שאין דבר כזה משהו שאי אפשר לעשות. זכינו שיש לנו אנשים שלא הפסיקו להאמין, בשחקנים שלא הפסיקו להאמין, כל שחקן שעלה למגרש נתן יותר מ-100 אחוז, את כל כולו".

על אליניב ברדה: "אני בטוחה שאליניב מאושר, ושזה תואר שלו כמו של כל אחד אחר. אני בטוחה שזה היה קשה לו כי הוא ווינר בנשמתו ורוצה לשחק כל הזמן. אם יפרוש או לא, זה תלוי בו, הוא יחליט עם המשפחה והרופאים. זה פרטי שלו. הוא איש מערכת, הוא איש הפועל באר שבע, וכל החלטה שיקבל - בתור שחקן או איש מערכת, בכל תפקיד שיהיה - נשמח".

על ההתמודדות עם הרגעים הקשים: "ברגעים הקשים, כשהכל נראה הפוך, אתה מוציא מהם כוחות שאתה לא יודע שיש בך. אתה אומר לעצמך שזה המצב, ומה אני עושה, מה אני יכול להביא, כדי להוציא את עצמי מזה, כדי להוביל את השחקנים, ובזה אנחנו עסוקים. אנחנו כל הזמן עסוקים במה יהיה, בחשיבה קדימה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שחקני הפועל באר שבע מהראן ראדי, אליניב ברדה. אדריאן הרבשטיין
"רק הוא יחליט אם לפרוש". אליניב ברדה/אדריאן הרבשטיין

על פרשת שיר צדק: "העמדה שלנו הייתה מאוד ברורה: היה מוצר שלצערנו פגום. אמרנו את זה, ועורכי הדין של שיר אמרו את זה גם באופ"א. לצערי הוא הורחק לשמונה חודשים. הוא חוזר, הוא הקפטן שלנו ואנחנו אוהבים אותו. יהיה לו חלק חשוב בקבוצה שלנו, כולנו כואבים את הפרשה הזאת".

על פרשת מיכאל אוחנה: "הוא בא ואמר שהוא רוצה לעזוב... אני לא אוהבת לנהל דיונים עם שחקנים בפומבי. כל ההתנהלות הייתה לא נכונה. לצערנו הוא נפצע, הוא הולך לשיקום, הוא שחקן הפועל באר שבע, מחכים שיחזור, הוא שחקן משמעותי".

על הביקורת מבית"ר: "אני מצרה על ההודעה שלהם. לא הייתה לה מקום. מי שצריך לדעת בבית"ר ירושלים, יודע את האמת. יותר מזה לא רוצה להתייחס".

על מליקסון: "מאור מליקסון זה הפועל באר שבע. הוא אומנם לא גדל פה, אבל הוא שחקן בית לכל דבר. הוא מייצג כל מה שאנחנו מאמינים בו. מחויבות, צניעות, נחישות, פשוט ילד מופלא. אני זוכרת שהוא רצה לצאת לפולין, וזה היה כל כך קשה, אבל הילד רצה להגשים חלום, וידעתי שהוא יחזור, לא הייתה אופציה אחרת. זו לא הייתה שאלה של כסף. היה ברור שהוא חוזר הביתה. הפועל באר שבע זה בית עבורו, הוא מרגיש פה בבית, ואני גאה שיש לנו שחקנים עם אופי כזה וכישרון".

מיכאל אוחנה שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
"כל ההתנהלות לא הייתה נכונה". מיכאל אוחנה/ברני ארדוב

על חנן ממן: "התכנון היה שהוא לא מגיע בינואר. זה עניין פנימי של הפועל חיפה עם עצמה. הם הרגישו שהוא לא יכולים להחזיק אותו כשהם יודעים שהוא יבוא אלינו בעונה הבאה. כשעלתה האופציה שהוא יגיע בינואר, אז כמובן ששמחנו. מאור בוזגלו, דובב גבאי, סיראז' נסאר, כולם שיחקו אצלנו עד הדקה ה-90, גם כשידעו שיעזבו. יש שחקנים מושאלים, שיודעים שיחזרו לקבוצות האם שלהם. מה ההבדל? אין שום מקום לתפיסה הזאת".

על בחירת הזרים: "נושא של זרים, זה גם נושא של חיבור. לפעמים זה מתחבר יותר, לפעמים חיבור. קואנקה שחקן מאוד מוכשר, אבל זה חיבור של שחקן למקום, למדינה, זה לא תמיד מסתדר כמו שאתה חושב".

על המשך השושלת: "אני מסתכלת צעד אחרי צעד. לא מרגישה עייפות החומר. אני סומכת על הצוות שיש לנו, ניהולי ומקצועי, שייד לעשות התאמות כדי להמשיך בהצלחות".

חנן ממן חוגג אליפות הפועל באר שבע 2017/18. ברני ארדוב
"התכנון היה שיגיע בסוף העונה". ממן חוגג את תואר שחקן העונה/ברני ארדוב

על הפציעה של ויטור והבעיות בהגנה: "אין תחליף ללב. מה שאלחמיד וטהאה הראו זה שלב גדול ורצון ללמוד - נוסבאום יושב איתם, ועושה תיקונים, עם אורן, ובן ודור - זה מדהים לראות את הרצון שלהם לעבוד ולהתקדם. חאתם, גם עם הפציעה, נותן הכל כל משחק, וכך גם לואי. כאב לי לראות את ויטור יורד מהמגרש עם בכי מטורף. הוא ידע. ובאותו רגע אתה מבין שזה מה שקרה, ורואה מה אתה עושה. יש לנו צוות מדהים, שהכין את לואי וחאתם בצורה מופלאה".

נותנת טיפים למאמן? "אני לא מתערבת בזמן משחק. אסי, ברק ואני מדברים על הכל. יש לנו מאמן שאנחנו מאוד מעריכים מקצועית. הוא מקבל את כל ההחלטות. אנחנו מדברים על הכל, אבל בסוף הוא זה שמחליט.הוא לא צריך לבקש ממני אישור. ההחלטות הן רק שלו, ואני שמחה להגיד שיש לנו מאמן שמקבל את כל ההחלטות ברמה המקצועית".

על וואקמה ואוגו: "וואקמה היה פצוע. הוא נתן לנו משחקים כשידענו שהוא תחת כאב עצום, כי היה חשוב לשחק. האליפות הזאת הייתה מאוד מהותית עבורם, והם סבלו בשבילה".

על האוהדים: "אם יש משהו מדהים שקרה למועדון, זה התמורה של הקהל. המועדון שייך לקהל. אנחנו מנהלים את המועדון בשביל הקהל. לא יכולנו לעשות את מה שאנחנו עושים לולא הדחיפה שלהם, האהבה הבלתי נגמרת, הדרייב, הם נותנים לנו את הכוח, זה פשוט מופלא בעיניי. לראות אוהדים, ילדים, נשים, גברים, יהודים או מוסלמים, זה חיבוק בחללתי נגמר, הלוואי שיימשך, כי הוא נותן לנו כוח".

על ברק בכר: "השילוב הוא מדהים, והלוואי שיימשך. בתחילת הדרך חשבנו שצריך למצוא משהו שייתן זץ, שיעיר את המועדון, שייתן רעב, משהו אחר. השילוב הזה של ההנהלה עם הצוות המקצועי הוא מנצח".

שחקני הפועל באר שבע אנתוני וואקמה, ג'ון אוגו. קובי אליהו
"הם סבלו בשביל האליפות הזאת". וואקמה ואוגו/קובי אליהו

ברק בכר: "קיבלנו השראה משיקגו בולס"

במהלך המשדר התראיינו גם ברק בכר, חנן ממן ולואי טהא. ברק בכר אמר: "זה לא מובן מאליו לקחת אליפות שלישית. רוצים לחגוג, לנקות את הראש, ולצבור כוחות קדימה. כל העונה הזאת הוצאנו מעצמנו המון, הכל הלך קשה. גם אתמול שמענו שבית"ר הובילה, אנחנו ספגנו, ידענו שצריכים לחזור לעצמנו. כששמענו שהכל גומר זה גרם לשחקנים להרפות, ויכול להיות שזה יכול היה להיראות אחרת, אבל זה פחות משנה, מה שחשוב שזה עשינו משהו גדול והיסטורי. השנה הייתי בטוח שזה יהיה צמוד עד הסוף, עד הרגע האחרון, ואני שמח שזה נגמר סוף סוף, זו הקלה מאוד גדולה".

על התפנית במחנה האימונים בנחשולים: "המסר של המחנה היה לצבור השראה משיקגו בולס, שלקחו אליפות שנה שלישית ברציפות. הם עברו קשיים, קצת דשדשו, קבוצות לא נרתעו, והבנו שזה טבעי, והבנו שככל שיתקרב הפלייאוף נמצא את הכוחות במאני טיים, וזה קרה. איך שהתחיל הפלייאוף חזרנו לדברים שאפיינו אותנו. משחק הלחץ, ההתקפה, העוצמות והאנרגיות".

חנן ממן הוסיף: "לאט לאט מעכל. אליפות, שחקן עונה, נולדה לי בת לפני שבועיים, לאט לאט. אני לא שחקן שרוצה להצליח על חשבון מישהו אחר, זו הדרך שלי, ובינתיים זה מצליח. הגעתי לסיטואציה שסיימתי חוזה בהפועל חיפה ויכולתי לנהל משא ומתן, אלונה וברק דיברו איתי, הכל הסתדר בצורה הכי טובה, ומדהים שאיך הסתיימה העונה הזאת. אני שמח שלקחתי אליפות, שהתחברתי, וזה באמת מקום מחבק, כך שלא היה קשה במיוחד להתאקלם". על דיא סבע, עוד מועמד לתואר: "הוא באמת עשה עונה מדהימה. גם הוא, גם בן בסט, או ערן לוי או קלאודמיר, אם הם היו משחקים בקבוצה אלופה, הם היו זוכים בתואר שחקן העונה".

לואי טהא: "מהרגע הראשון הרגשתי חיבור מיוחד פה, שאני שחקן בית, והאוהדים נותנים לי תחושה כיפית. אליפות שלישית זו הרגשה אדירה, אושר גדול, משהו שאי אפשר לתאר במילים. לחץ? בכדורגל תמיד יש לחץ. השנה עברנו הרבה פרשות, אבל ידענו להתנתק ולהמשיך. כל אחד תרם את החלק שלו. היינו ההגנה הכי טובה בליגה, עם הכי פחות ספיגות. גם אני עשיתי עבודה טובה. אני אדם צנוע, לא רוצה לעוף על זה, אלא להמשיך ככה".

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. לירון מולדובן
"הייתי בטוח שזה יהיה צמוד עד הסוף הפעם". בכר/לירון מולדובן
לואי טהא שחקן הפועל באר שבע. לירון מולדובן
"עברנו הרבה פרשות, אבל ידענו להתנתק". טהא/לירון מולדובן
חנן ממן שחקן הפועל באר שבע. לירון מולדובן
"אם סבע, בן בסט או קלאודמיר היו משחקים בקבוצה אחרת, הם היו שחקני העונה". ממן/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully