וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תבנו על הבתים: הדרך הקשה של הפועל באר שבע לבתי ליגת האלופות

פחות כרטיסים, יותר משחקים וללא הפוגות: האלופה תתחיל כבר בסיבוב המוקדמות הראשון ב-10 ביולי ועלולה להיתקל בדרך אפילו באיינדהובן. כל השינויים, התאריכים והיריבות האפשריות

צילום: קובי אליהו ושי מכלוף. עריכה: מתן חדד

בווידאו: ברוך ממן מדבר על בנו חנן ממן בתוכנית "טוכמן וחמי"

אחרי שנתיים של כמעט - הדחה בפלייאוף וקמפיין בשלב הבתים של הליגה האירופית - הפועל באר שבע בונה על "פעם שלישית גלידה". האלופה הבטיחה הערב (שבת) אליפות עוד במהלך המשחק מול מכבי תל אביב וחולמת כעת על הופעה היסטורית בשלב הבתים של ליגת האלופות. אלא שעונת 2018/19 מביאה עמה לא מעט שינויים למפעל הראשי של אופ"א, ואלו הופכים את המשימה הזו למורכבת הרבה יותר.

מיתייה וילר שחקן מאריבור כובש לרשת הפועל באר שבע. רויטרס
מפח הנפש מהקיץ האחרון. הפועל באר שבע סופגת ממאריבור/רויטרס

מדוע? ראשית, אופ"א החליטה להעניק יותר כרטיסים אוטומטיים לקבוצות מהליגות הבכירות (ארבע הראשונות מאנגליה, ספרד, גרמניה ואיטליה; שתיים מצרפת, שתיים מרוסיה וכן אלופות פורטוגל, אוקראינה, טורקיה ובלגיה) וסך הכול יש 26 קבוצות שמבטיחות מראש את מקומן, כולל אלופת המפעל וזוכת הליגה האירופית.

המשמעות: רק שישה כרטיסים יחולקו לקבוצות מהמוקדמות, לעומת 10 כרטיסים בעונות הקודמות. אם בכל העונות האחרונות עלו חמש קבוצות ממסלול האלופות ועוד חמש ממסלול הלא-אלופות, החל מהעונה הקרובה מסלול האלופות, אליו משתייכת הנציגה הישראלית, ינפק ארבע עולות ומהמסלול המקביל תעלנה שתיים בלבד.

שנית, אלופת ישראל תתחיל את המסע האירופי כבר בסיבוב המוקדמות הראשון ותצטרך לעבור ארבע יריבות כדי להגיע לשלב הבתים ולא שלוש כמו שנדרש ממנה בשנתיים הקודמות. הדרך לא רק ארוכה יותר, אלא גם נטולת הפוגות: כדי להגיע לשלב הבתים צריך לשחק מדי שבוע בחודשי הקיץ.

מאמן הפועל באר שבע, ברק בכר. רויטרס
פחות כרטיסי כניסה לארץ המובטחת. ברק בכר/רויטרס

אז באר שבע תהיה מדורגת בסיבוב הראשון, אך לא בשני. היריבה הראשונה לא אמורה להוות מכשול גבוה, כשבין האופציות ניתן למצוא למשל את ויקינגור מאיי פארו, קורק סיטי האירית, סודובה הליטאית, פלורה טאלין האסטונית וטורפדו קוטאיסי הגאורגית. בסיבוב המוקדמות השני, באר שבע כאמור כבר לא תהיה מדורגת ולכן היא עשויה להיתקל בין היתר שוב בסלטיק של ניר ביטון, רד בול זלצבורג של מונס דאבור, אפואל ניקוסיה, באטה בוריסוב, אסטנה, קרבאח, מאלמו, דינמו זאגרב (אם תשמור על המקום הראשון בקרואטיה) ולודוגורץ, היריבה מהעונה שעברה.

הסיפור מסתבך בשלב המוקדמות השלישי, שם תצטרפנה אל הקבוצות שעלו מהסיבוב השני גם פ.ס.ו איינדהובן. אלופת הולנד נכנסה אוטומטית לשלב הבתים בשנים הקודמות, אך כעת היא אחת הנפגעות העיקריות מהשינויים ותצטרך לעבור שתי יריבות בדרך ל-32 הגדולות של המפעל. כל האלופות שהזכרנו עד כה יכולות להיות היריבות של הפועל באר שבע גם בפלייאוף.

הנחמה של המודחות משלבי המוקדמות המפרכים תהיה כרגיל בליגה האירופית, כשהפעם גם הפסד בסיבוב הראשון לא מהווה הדחה סופית מאירופה. אם באר שבע תודח לדוגמה על ידי היריבה הראשונה, היא תעבור לסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית. בהמשך, אין שינוי: אם תודח בסיבוב השני של מוקדמות האלופות, הנחיתה תהיה לסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית, מהסיבוב השלישי בצ'מפיונס הנפילה תהיה לפלייאוף הליגה האירופית ומהפלייאוף כרגיל לשלב הבתים, כפי שקרה לבאר שבע בשנתיים הקודמות.

שחקני פ.ס.וו איינדהובן חוגגים. GettyImages
האופציה הכי קשה במוקדמות. שחקני פ.ס.ו איינדהובן/GettyImages

התאריכים של ליגת האלופות

הגרלת סיבוב המוקדמות הראשון: 19 ביוני
המשחקים: 10-11 ביולי, הגומלין ב-17-18 ביולי

הגרלת סיבוב המוקדמות השני: 19 ביוני
המשחקים: 24-25 ביולי, הגומלין ב-31 ביולי ו-1 באוגוסט

הגרלת סיבוב המוקדמות השלישי: 23 ביולי
המשחקים: 7-8 באוגוסט, הגומלין ב-14 באוגוסט

הגרלת שלב הפלייאוף: 6 באוגוסט
המשחקים: 21-22 באוגוסט, הגומלין ב-28-29 באוגוסט

הגרלת שלב הבתים: 30 באוגוסט
פתיחת שלב הבתים: 18 בספטמבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully